current views are: 1

3 Ιανουαρίου 2015
Δημοσίευση07:20

Απαντήσεις για την τραγωδία ζητούν τα σωματεία των εργαζομένων στην ακτοπλοΐα

Στην αρχή τηρούσαν στάση αναμονής και προέτασσαν την ανάγκη να σωθούν οι άνθρωποι που βρίσκονται στο πλοίο. Τώρα, οι επαγγελματίες της ακτοπλοΐας, βλέποντας και τους συναδέλφους τους να βάλλονται , αποφάσισαν να αντιδράσουν.

Δημοσίευση 07:20’
αρθρο-newpost

Στην αρχή τηρούσαν στάση αναμονής και προέτασσαν την ανάγκη να σωθούν οι άνθρωποι που βρίσκονται στο πλοίο. Τώρα, οι επαγγελματίες της ακτοπλοΐας, βλέποντας και τους συναδέλφους τους να βάλλονται , αποφάσισαν να αντιδράσουν.

Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου
 
Στην αρχή τηρούσαν στάση αναμονής και προέτασσαν την ανάγκη να σωθούν οι άνθρωποι που βρίσκονται στο πλοίο. Τώρα, οι επαγγελματίες της ακτοπλοΐας, βλέποντας και τους συναδέλφους τους να βάλλονται , αποφάσισαν να αντιδράσουν.
 
Επιρρίπτουν ευθύνες στο υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας, λέγοντας πως οι αλλαγές στην ελληνική ακτοπλοΐα-χάριν της λιτότητας-είχαν αυτό το τραγικό αποτέλεσμα.

Καταγγελίες για τη μείωση προσωπικού στα καράβια

Σύμφωνα με επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Αρχιθαλαμηπόλων – Θαλαμηπόλων Ε.Ν. προς τον  Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, 
 
«η τραγωδία του Norman Atlantic έρχεται να επιβεβαιώσει δυστυχώς, τις δυσοίωνες προβλέψεις μας για την διαφαινόμενη πιθανότητα σοβαρών ναυτικών ατυχημάτων, επανέρχεται με δραματικό κατά κυριολεξία τρόπο σε επικαιρότητα η καταγγελία, που είχαμε διατυπώσει σε έγγραφά μας, για την εκ μέρους σας υιοθέτηση των μειωμένων ειδικών συνθέσεων πληρωμάτων των Ε/Γ-Ο/Γ, τόσο των εκτελούντων δρομολόγια στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας όσο και της Ακτοπλοΐας. Αναφερόμενοι στον επαγγελματικό μας κλάδο η σύνθεση θα έπρεπε να περιλαμβάνει 20 Θαλαμηπόλους, 16 Επίκουρους, 1 Αρχιθαλαμηπόλο, 1 Β’ Αρχιθαλαμηπόλο, ήτοι συνολικά 38 άτομα, αντί των οποίων είχε 8 Θαλαμηπόλους, 7 Επίκουρους και 1 Αρχιθαλαμηπόλο, ήτοι συνολικά 16 άτομα.
 
Δεν χρειάζεται κ. Υπουργέ τίποτε περισσότερο από τον κοινό νου, για να γίνει αντιληπτό με ευχέρεια το αδιανόητο διακύβευμα των μειωμένων – ειδικών συνθέσεων. Εξ άλλου η δήθεν αντιμετώπιση – κάλυψη της μείωσης των οργανικών συνθέσεων με αύξηση των ωραρίων εργασίας των ναυτεργατών και η αναπόφευκτη εκ του λόγου αυτού μείωση των ωρών ανάπαυσης, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υπερκόπωση του πληρώματος, η οποία έχει σοβαρότατες επιπτώσεις στα επίπεδα ασφάλειας των πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων τους και των επιβαινόντων. Όταν συντρέχουν έκτακτοι λόγοι (ατυχήματα, ναυάγια) είναι εύκολο να γίνει κατανοητό το αποτέλεσμα».
 
Τη Δευτέρα, όπως δήλωσε στο newpost ο πρόεδρος της ένωσης, Ιωάννης Φραγκουλίδης, θα υπάρξει συνάντηση με τους 16 διασωθέντες θαλαμηπόλους του Norman Atlantic, προκειμένου να δουν υπό ποιες, ακριβώς, συνθήκες συντελέστηκε η τραγωδία.
 
ΠΝΟ: «Γιατί δεν κάλεσαν ναυαγοσωστικό σκάφος;»
 
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Γιάννης Χαλά, με το ξέσπασμα της φωτιάς αλλά και στην επιχείρηση διάσωσης, τα λάθη που έγιναν ήταν παιδαριώδη.
Όπως λέει στο newpost, «Έπρεπε από την πρώτη στιγμή να ζητήσουν να σπεύσει ναυαγοσωστικό σκάφος. Αυτά είναι μεγάλα ρυμουλκά που μπορούν, υπό τις πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες, να “τραβήξουν” στο καράβι. Ισως να μην “τα βρήκαν” στο “no cure -no pay”».
 
Τί είναι αυτό;
 
Τα ναυαγοσωστικά σκάφη, όπως εξηγεί ο κ. Χαλάς, είναι ιδιωτικά και για την αμοιβή τους, υπάρχει μια διεθνής πρακτική: «αν το καράβι δεν σωθεί, το ναυαγοσωστικό δεν θα πληρωθεί»!

σχετικα αρθρα