Η έρευνα της ΓΣΕΕ και της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ), για το «νέο λύκειο» και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρουσιάστηκε σήμερα σε ανοιχτή συζήτηση, στην οποία έλαβαν μέρος εκπρόσωποι κομμάτων και εκπαιδευτικών ομοσπονδιών. Ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ, Μιχάλης Κουρουτός, στην τοποθέτησή του επισήμανε τις σημαντικότερες δομικές αδυναμίες του σχεδίου του υπουργείου για το Νέο Λύκειο, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ο παρωχημένος και ψυχαναγκαστικός τρόπος με τον οποίο εμπλέκει τους μαθητές στη μαθησιακή διαδικασία, η μη πραγματική δυνατότητα επιλογής μαθημάτων, η συνέχιση του εγκλωβισμού του Λυκείου στο ρόλο του προθαλάμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η μη διασύνδεση του Λυκείου με την τοπική κοινωνία, η ανυπαρξία, στο σχέδιο του Νέου Λυκείου, οποιασδήποτε αναφοράς για το Τεχνικό Λύκειο και η απουσία ενός σοβαρού και αξιόπιστου εξεταστικού συστήματος που θα οδηγούσε σε ένα διασφαλισμένης ποιότητας εθνικό απολυτήριο. Ως εκ τούτου, πρόσθεσε, το σχέδιο αυτό πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.

Oι εκπρόσωποι των κομμάτων συνεχάρησαν την ΟΙΕΛΕ για την πρωτοβουλία της να παρουσιάσει αυτή την έρευνα.

Ο αναπληρωτής του τομέα Παιδείας της ΝΔ, Θ. Κυριαζής, αναρωτήθηκε για ποιο λόγο το υπουργείο Παιδείας δεν αξιοποιεί τις έρευνες του Κέντρου Εκπαίδευσης (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ και της ΟΙΕΛΕ για το διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Συμφώνησε, δε, με το συμπέρασμα της έρευνας, ότι το Νέο Λύκειο είναι ουσιαστικά παλαιάς κοπής.

Η εκπρόσωπος Παιδείας του ΛΑΟΣ, Α. Σπαθάτου, χαρακτήρισε «χαοτικές και βερμπαλιστικές» τις θέσεις του υπουργείου και τόνισε τη σημασία της αυτονομίας του Λυκείου.

Ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτής, Τάσος Κουράκης, έθεσε το θέμα των διπλών απολυτηρίων, την επαναφορά των πειραματικών σχολείων ως σχολείων-ελίτ για παιδιά προνομιούχων στρωμάτων, και στάθηκε αλληλέγγυος στα εργασιακά προβλήματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Ο κ. Ν. Τσούκαλης, βουλευτής και εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, είπε πως το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο δεν εξυπηρετεί τη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την ανάπτυξη, και χαρακτήρισε την έρευνα της ΟΙΕΛΕ «όπλο» για την εκπαιδευτική επιχειρηματολογία του κόμματός του.

Οι εκπρόσωποι και των τριών μεγάλων εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΠΟΣΔΕΠ), συμφώνησαν στο ότι το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας, και πως είναι αναγκαίο να ξεκινήσει από την αρχή ο διάλογος για το κρίσιμο αυτό θέμα, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επισήμαναν, ταυτόχρονα, την ιδιαίτερη σημασία και τη χρησιμότητα της δημοσίευσης της έρευνας της ΟΙΕΛΕ, ως μιας καλής αφετηρίας για τον διάλογο αυτό, και της αναγκαιότητας για κοινή δράση όλων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.

Ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Κομνηνός Μαντάς, εξήρε την προσπάθεια της Ομοσπονδίας να παρουσιάσει έρευνα με απόψεις των εργαζομένων, και τόνισε την ανάγκη συμπόρευσης των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, καθώς τα προβλήματα είναι κοινά.

    Ο εκπρόσωπος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, Ηλίας Παπαχατζής, συμφώνησε με τα γενικά συμπεράσματα της έρευνας, και χαρακτήρισε το Νέο Λύκειο ως αλυσόδεμα των παιδιών με άγχος και περιορισμούς.

    Η Γενική Γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ, Ευγενία Μπουρνόβα, εξέφρασε την έκπληξή της για το ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αγνοεί προκλητικά, όπως είπε, τις έρευνες των εκπαιδευτικών, παρά το γεγονός ότι είναι τεκμηριωμένες και δεν έχουν καταγγελτικό χαρακτήρα. Πρόσθεσε, δε, πως το εθνικό απολυτήριο Λυκείου θα πρέπει να είναι ισχυρό και αυτόνομο.

    Τέλος, ο ΓΓ της Εθνικής Επιτροπής Ατόμων με Αναπηρία, Χρ. Νάστας, ευχαρίστησε την ΟΙΕΛΕ αναφορικά με τη συμπαράστασή της στον αγώνα των ατόμων με ειδικές ανάγκες για ένα σχολείο ανθρώπινο, δημοκρατικό και ισότιμο, ένας αγώνας που προσκρούει, όπως είπε, στην αναλγησία του υπουργείου.

    Η έρευνα του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ/ΟΙΕΛΕ, στην οποία συμμετείχαν ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Ομοσπονδίας (www.oiele.gr.)
TAGS