Σοβαρές καταγγελίες για το δυστύχημα στη Δραπετσώνα

Σοβαρές καταγγελίες για το δυστύχημα στη Δραπετσώνα

Καταγγελίες από μέλη του πληρώματος του highspeed5 για ελλιπή μέτρα ασφαλείας κατά τη διάρκεια των εργασιών, έχουν τα συνδικάτα.

Οι συνδικαλιστές, περιμένουν τα πορίσματα των ερευνών των επιθεωρητών εργασίας αλλά και της έρευνας του λιμενικού, για να δουν αν επιβεβαιώνονται όσα καταμαρτυρούν οι ναυτεργάτες του πλοίου.

Το πλοίο βρισκόταν τους τελευταίους 3 μήνες στη ναυπηγοεπισκευαστική στη Δραπετσώνα. Πέντε συνεργεία με 21 εργάτες εκτελούσαν εργασίες επέκτασης των σαλονιών του πλοίου.

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, έγιναν όσα δεν έπρεπε να γίνουν, ενώ όσα ήταν επιβεβλημένα δεν έγιναν ποτέ.

Η έρευνα εντοπίζεται στα εξής σημεία: 

-Ποιος και υπό ποιες συνθήκες έκανε εργασίες συγκόλλησης; 

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, στο πλοίο-που δεν έχει ανοιχτό κατάστρωμα καθώς είναι ταχύπλοο-βρισκόταν την ώρα που ξέσπασε η πυρκαγιά ο ηλεκτρολόγος με τον βοηθό του. Ο ηλεκτρολόγος, μόνος του στον χώρο, έκανε την εργασία συγκόλλησης, Αν οι μαρτυρίες είναι ακριβείς, πρόκειται για πολύ σοβαρή παράλειψη. Όπως λέει στο newpost, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Αντώνης Νταλακογιώργος, η εργασία αυτή γίνεται με αυστηρά μέτρα ασφαλείας:

«Όχι φλόγα... ούτε σπίθα δεν πρέπει να ανάψει σε εσωτερικό χώρο ενός πλοίου χωρίς αυστηρούς κανόνες:  Άλλος θα κάνει τη συγκόλληση, άλλος θα την επιτηρεί ενώ σε επιφυλακή θα βρίσκεται συνεργείο πυρόσβεσης για παν ενδεχόμενο. Το γεγονός ότι ο ηλεκτρολόγος βρισκόταν μόνος του στο εσωτερικό του πλοίου,  μας κάνει να πιστεύουμε ότι η δουλειά δεν πήγε στραβά-ξεκίνησε στραβά».

Σε όσα λέει ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ έρχονται να προστεθούν μαρτυρίες ναυτεργατών που αναφέρουν πως-για οικονομία χρόνου-οι εργασίες βαφής και συγκόλλησης γίνονταν σχεδόν ταυτόχρονα.

-Υπήρχε σύστημα πυρόσβεσης; Ενεργοποιήθηκε;

«Σε όλους τους χώρους όλων των πλοίων πρέπει να υπάρχουν συστήματα πυρόσβεσης και να ενεργοποιούνται αυτόματα, είτε το πλοίο ταξιδεύει, είτε είναι αγκυροβολημένο, είτε επισκευάζεται», λέει στο newpost ο πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτρολόγων Πλοίων, Θανάσης Παναγιωτόπουλος.

Και ο ίδιος γνωρίζει τις μαρτυρίες του πληρώματος ότι ο ηλεκτρολόγος, μόνος του, έκανε την εργασία συγκόλλησης και περιμένει τα συμπεράσματα των επιθεωρητών εργασίας και της προανάκρισης για να τοποθετηθεί.

-Γιατί το Υπουργείο δεν έδινε τη λίστα του πληρώματος;

Μια πολύ σοβαρή καταγγελία κάνουν οι ναυτεργάτες. Με επιμονή ζητούσαν τα συνδικάτα τη λίστα του πληρώματος από την εταιρεία και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Τελικά, συγκέντρωσαν σε μία γωνία όσους κατάφεραν και δια βοής κατάφεραν σε ένα κομμάτι χαρτί να συγκεντρώσουν τα ονόματα των εργαζομένων στο πλοίο. Και αν η στάση της εταιρείας θεωρείται «συνήθης», η στάση του υπουργείου προκαλεί τεράστια ερωτήματα.
 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο