«Άρπαξαν» χιλιάδες ευρώ με απάτες

«Άρπαξαν» χιλιάδες ευρώ με απάτες

Ποσά αρκετών χιλιάδων ευρώ κατόρθωσαν να αποσπάσουν επιτήδειοι από τρία άτομα στην Κομοτηνή και στα Δίκαια Ορεστιάδας, χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνάσματα για να τους πείσουν πως είχαν σχέση είτε με συγγενικά τους πρόσωπα είτε με υπηρεσίες με τις οποίες συναλλάσσονταν οι πολίτες. Μάλιστα, στη μία περίπτωση, το θύμα ήταν ιερέας.

Αναλυτικότερα, εξιχνιάστηκε ύστερα από έρευνες των αστυνομικών του Αστυνομικού Τμήματος Δικαίων της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας, απάτη σε βάρος ιερέα, σε χωριό του Έβρου, από 22χρονη, σε βάρος της οποίας σχηματίσθηκε δικογραφία. Στις 8 Απριλίου η νεαρή επικοινώνησε τηλεφωνικώς με τον 70χρονο ιερέα και προσποιούμενη τη λογίστρια της Ιεράς Μητρόπολης κατάφερε να τον εξαπατήσει, πείθοντάς τον να καταθέσει αυθημερόν στον τραπεζικό της λογαριασμό 3.700 ευρώ, προκειμένου να του χορηγηθεί υποτιθέμενο χρηματικό ποσό από αναδρομικά επιδόματος. Προανάκριση ενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Δικαίων.

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες των αρχών για τον εντοπισμό και σύλληψη τριών αγνώστων μέχρι στιγμής δραστών, που εξαπάτησαν ζευγάρι ημεδαπών, ηλικίας 86 και 76 ετών αντίστοιχα, στην Κομοτηνή. Στις 8 Απριλίου, άγνωστη επικοινώνησε τηλεφωνικά με τους δύο ηλικιωμένους και προφασιζόμενη ότι ο γιος τους ενεπλάκη σε θανατηφόρο τροχαίο και κρατείται σε αστυνομική υπηρεσία, τους ζήτησε να καταβάλουν 10.000 ευρώ, προκειμένου να αποφυλακιστεί. Μάλιστα, κατά την τηλεφωνική επικοινωνία, ένας άντρας μίλησε μαζί τους, παριστάνοντας τον γιο τους και τους παρακάλεσε κλαίγοντας να δώσουν τα χρήματα. Ακολούθως, εμφανίστηκε ο τρίτος δράστης στην οικία του ζευγαριού και παρέλαβε τα χρήματα, διαφεύγοντας στη συνέχεια προς άγνωστη κατεύθυνση. Την προανάκριση και τις έρευνες διενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Κομοτηνής. 

Με αφορμή τα αυξημένα κρούσματα εξαπάτησης, η Γενική Αστυνομική Περιφερειακή Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δίνει συμβουλές προς τους πολίτες για το τι πρέπει να προσέχουν όταν τους προσεγγίζουν άγνωστοι που ζητούν χρήματα. Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν ότι οι επιτήδειοι συχνά γνωρίζουν πολλά για τη ζωή τους, αφού πριν τους προσεγγίσουν έχουν φροντίσει να συγκεντρώσουν πληροφορίες για την οικογενειακής και επαγγελματικής τους κατάσταση κτλ. Συνήθως πλησιάζουν αιφνιδιαστικά τους πολίτες.

Τα ...δημοφιλή τεχνάσματα

Όπως προκύπτει από υποθέσεις που έχουν απασχολήσει κατά καιρούς την αστυνομία, μερικές από τις προφάσεις που συνήθως χρησιμοποιούν οι δράστες είναι  (ενδεικτικά) οι ακόλουθες:

"Είμαι φίλος του γιου/κόρης σας και μου ζήτησε να μου δώσετε χρήματα γιατί τον/την έχει συλλάβει η αστυνομία για καταδικαστική απόφαση ή χρέη"

"Είμαι φίλος συγγενικού προσώπου, ο οποίος αγόρασε διάφορα προϊόντα από το κατάστημα μου και με έστειλε να μου δώσεις τα χρήματα"

"Είμαι εφοριακός και ο γιος/κόρη σου χρωστάει στην εφορία"

Στη συνέχεια, σε περίπτωση που το ηλικιωμένο πρόσωπο δεν έχει εκείνη τη στιγμή τα χρήματα, πείθεται και οδηγείται σε τραπεζικό κατάστημα ή μηχάνημα αυτόματης ανάληψης χρημάτων και κάνει ανάληψη του χρηματικού ποσού, το οποίο παραδίδει στους δράστες που αναμένουν συνήθως έξω από τα τραπεζικά καταστήματα για να μπορούν να διαφύγουν έγκαιρα.

Επίσης, έχουν παρατηρηθεί και διάφορες άλλες παραλλαγές της παραπάνω μεθοδολογίας σε επαγγελματίες (γιατρούς, φαρμακοποιούς και άλλους κλάδους).

Τι πρέπει να προσέξουν οι πολίτες για να μην πέσουν θύματα απάτης

Στην περίπτωση που γίνει αντιληπτή προσπάθεια ή απόπειρα εξαπάτησης, συνιστάται η άμεση ενημέρωση των αστυνομικών υπηρεσιών. Σε κάθε περίπτωση  οι πολίτες πρέπει:

-Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου. Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Οι πολίτες δεν πρέπει να ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

-Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού προσώπου, οι πολίτες πρέπει να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το πρόσωπο αυτό, προς επιβεβαίωση όσων οι άγνωστοι επικαλούνται. Η επικοινωνία πρέπει να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλούν με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

-Οι πολίτες πρέπει να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς τους και να μη δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε κατάστημα τράπεζες ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

-Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν. Επιβάλλεται, τέλος, να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο