Να εφαρμοστεί η διαδικασία ελέγχου της γνησιότητας εγγράφων στο δημόσιο ζητεί με εγκύκλιό του ο γενικός γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Τσουκαλάς από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Η εγκύκλιος έρχεται έπειτα από τη διαπίστωση ότι οι περισσότεροι φορείς δεν καταχώρησαν τα αποτελέσματα των ελέγχων τους στο ειδικό πληροφορικό σύστημα, που υπάρχει προκειμένου να εξετάζεται η ορθή εφαρμογή του νόμου.

Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς, που υποχρεούνται να αποδέχονται τα αντίγραφα των πρωτοτύπων εγγράφων ή των ακριβών αντιγράφων, έχουν υποχρέωση να διενεργούν δειγματοληπτικό έλεγχο ανά τρίμηνο, σε ποσοστό τουλάχιστον 5% επί των φωτοαντιγράφων που υποβάλλονται σε αυτές (άρθρο 1 του Ν. 4250/2014), προκειμένου να διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον.

Όπως σημειώνεται, εάν διαπιστωθεί κατά τον υποχρεωτικό ή άλλο έλεγχο ότι υποβλήθηκαν αλλοιωμένα φωτοαντίγραφα, εκτός από τις κυρώσεις που προβλέπονται στην παρ. 6 του άρθρου 22 του ν. 1599/86, όπως ισχύει, και που επιβάλλονται στον ενδιαφερόμενο, εφόσον η πράξη δεν τιμωρείται αυστηρότερα από άλλη ποινική διάταξη, η διοικητική ή άλλη πράξη, για την έκδοση της οποίας υποβλήθηκαν τα φωτοαντίγραφα αυτά, ανακαλείται αμέσως. Επιπροσθέτως, η Υπηρεσία οφείλει να διαβιβάζει άμεσα την υπόθεση στην Εισαγγελία του τόπου που αυτή εδρεύει.

Τέλος, ο κ. Τσουκαλάς ζητά την άμεση ανταπόκριση όλων των υπόχρεων φορέων με την εισαγωγή των στοιχείων παρελθόντων τριμήνων και την εφαρμογή της διαδικασίας, όπως προβλέπεται από το νόμο.