Το θέμα της δικαστικής διένεξης της εταιρείας Κρουαζιεροπλοίων Louis Cruises με το ΝΑΤ, δεν έχει τελειώσει ακόμα, παρά τη ψήφιση σχετικής τροπολογίας για το θέμα στη βουλή, στις 05 Μαίου, υποστηρίζει o γενικός διευθυντής επιχειρήσεων της εταιρείας, Γιώργος Κουμπενάς. Οι νομικοί εκπρόσωποι της εταιρείας σε δηλώσεις τους, τονίζουν, ότι παρά το γεγονός ότι στη ρύθμιση αναφέρεται ότι αναστέλλεται κάθε ποινική δίωξη εναντίον της εταιρείας μέχρι η υπόθεση να τελεσιδικήσει στα δικαστήρια, η Louis Cruises εξακολουθεί να παραμένει δικαστικά ακάλυπτη.

Οι νομικοί εκπρόσωποι, στηρίζουν το γεγονός αυτό, στο ότι αυτή τη στιγμή εκκρεμούν για την εταιρεία αρκετά διοικητικά δικαστήρια που θα διαρκέσουν χρόνια και ότι αν αυτά δεν ολοκληρωθούν, τότε δεν μπορεί να εκδικαστεί το ποινικό μέρος της υπόθεσης, που θα πρέπει αναγκαστικά να γίνει νωρίτερα από τη πενταετία, αλλιώς παραγράφεται.

Σημειώνουν, ότι όταν θα πλησιάζει η συμπλήρωση της πενταετίας, τότε θα ζητηθεί υποχρεωτικά από τον εισαγγελέα η εκδίκαση της υπόθεσης προς το ποινικό μέρος, όπου σε περίπτωση πιθανής καταδίκης, η εταιρεία θα είναι υποχρεωμένη να καταβάλει τις οφειλές στο ΝΑΤ και παρά το γεγονός ότι σε ένα με δύο χρόνια μετά, μπορεί να δικαιωθεί από τα διοικητικά δικαστήρια.

Τονίζουν ότι, μία λύση για το θέμα αυτό, θα ήταν μία προσθήκη παραγράφου στην τροπολογία που θα προέβλεπε ότι μέχρι την έκδοση αμετάκλητων αποφάσεων αναστέλλεται και η παραγραφή των φερομένων αδικημάτων.

Οι νομικοί εκπρόσωποι της Louis, υποστηρίζουν επίσης ότι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εταιρεία αυτή τη στιγμή, είναι ότι το ΝΑΤ δεν έχει εκδώσει φύλλα εκκαθάρισης για παλαιές οφειλές της εταιρίας προκειμένου να ασκηθούν δικαστικές προσφυγές, που σύμφωνα με την τροπολογία, πρέπει να γίνουν σε ένα μήνα από την ψήφισή της, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει εκ νέου η ελευθεροπλοϊα των δύο πλοίων της που φέρουν ελληνική σημαία.

Σημειώνεται δε ότι η δικαστική διένεξη της εταιρείας Κρουαζιεροπλοίων Louis με το ΝΑΤ έχει ξεκινήσει από το 2005.

Το ΝΑΤ διεκδικεί από την εταιρεία, ασφαλιστικές εισφορές που με τις προσαυξήσεις φθάνουν περίπου τα 15 εκατ. ευρώ, ενώ η Louis , που επικαλείται τις ευεργετικές διατάξεις του νόμου Κεφαλογιάννη για επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών, καθώς και τη θετική γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου του κράτους που εκδόθηκε πρόσφατα, θεωρεί ότι δεν υπάρχει οφειλή.

Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης είχε ζητήσει τη γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου του κράτους που ήταν θετική για την εταιρεία, ενώ η ρύθμιση που κατέθεσε στη Βουλή για το θέμα αυτό αποκαθιστούσε δυσλειτουργίες που προκάλεσε ο παλαιότερος νόμος Κεφαλογιάννη. O κ.Κουμπενάς σε επιστολή του προς τον υπουργό, αναφέρει ότι η εταιρεία δεν είχε καμμία ενημέρωση για τη σχετική τροπολογία πριν αυτή κατατεθεί στη βουλή, η οποία όπως τονίζει, καθιστά πλέον οικονομικά ασύμφορη τη λειτουργία των κρουζιεροπλοίων με ελληνική σημαία και αυξάνει τριπλάσια το κόστος για του πλοιοκτήτες. Αναφέρει ωστόσο, ότι παρά το γεγονός αυτό, η Louis θα συνεχίζει να στηρίζει τους Ελληνες ναυτικούς και να διατηρεί την ελληνική σημαία στα πλοία της.

Η εταιρεία απασχολεί σήμερα, στα τέσσερα πλοία της 250 Ελληνες ναυτικούς, ενώ διατηρεί γραφεία στον Πειραιά και στην Αθήνα.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ