Σε έναν περίπου χρόνο θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια με καραβάκια στο Θερμαϊκό κόλπο και η τιμή του εισιτηρίου, για τη διαδρομή πλατεία Αριστοτέλους - Περαία, θα κυμαίνεται από 2,5 μέχρι 3 ευρώ. Τα παραπάνω ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, στο περιθώριο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης, στη Θεσσαλονίκη.

«Αν όλα εξελιχθούν ομαλά αισιοδοξούμε ότι σε έναν περίπου χρόνο από σήμερα θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια με τα ταχύπλοα σκάφη. Θέλουμε να προετοιμάσουμε το έδαφος ώστε η εκδήλωση ενδιαφέροντος, που θα προκηρυχθεί το Σεπτέμβριο, να είναι βιώσιμη και ρεαλιστική και μέσα στο 2012, ύστερα από 25 χρόνια προσπαθειών, να υλοποιηθεί η αστική θαλάσσια συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο υφυπουργός.

Ο κ. Βούγιας έκανε επίσης γνωστό ότι στις αρχές Ιουνίου θα προκηρυχθεί πανελλήνιος αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το σχεδιασμό των χώρων υποδοχής των επιβατών στις στάσεις. Στο διαγωνισμό θα κληθούν να συμμετάσχουν νέοι αρχιτέκτονες έως 40 ετών.

Στη σύσκεψη ο υφυπουργός παρουσίασε τα μέχρι σήμερα δεδομένα στην πορεία υλοποίησης του εγχειρήματος, ενώ εκπρόσωποι του μελετητικού γραφείου που εκπονεί τη μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου αναφέρθηκαν στα τεχνικά χαρακτηριστικά του, τον αριθμό και τη χωροθέτηση των στάσεων.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης, Ευθύμιος Σώκος, οι δήμαρχοι Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, και άλλοι εκπρόσωποι φορέων.

Όπως είπε ο υφυπουργός στη σύσκεψη εξετάστηκε επίσης, και το ενδεχόμενο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μαζί με τους ενδιαφερόμενους δήμους να αποτελέσουν το φορέα, που θα τεθεί επικεφαλής της προσπάθειας για συγχρηματοδότηση των αναγκαίων υποδομών, μέσω κοινοτικών προγραμμάτων, ώστε η πρόταση των ιδιωτών για τη λειτουργία της θαλάσσιας σύνδεσης να είναι βιώσιμη και ρεαλιστική. Εξάλλου, το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), ως συντονιστής του έργου, θα διεξάγει έρευνα εκδήλωσης των προτιμήσεων του κοινού για την εκτίμηση αποδοχής της θαλάσσιας συγκοινωνίας, καθώς και του ύψους του κομίστρου που θα ήταν κάποιος διατεθειμένος να πληρώσει, προκειμένου να την επιλέξει για τη μετακίνησή του.

Ο κ. Τζιτζικώστας χαρακτήρισε σημαντικό το έργο της θαλάσσιας συγκοινωνίας για ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, αλλά, όπως δήλωσε, στη διάρκεια της σύσκεψης ζήτησε από τον υπουργό και τους εμπλεκόμενους φορείς να παρουσιάσουν τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου.