Χλιαρή η κίνηση στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Μαΐου

Χλιαρή η κίνηση στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Μαΐου

Κράτησαν εννέα μέρες και παρά την πολλά υποσχόμενη έναρξή τους ως μέτρο εφαρμογής τόνωσης της αγοράς, τελικά οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν κατάφεραν να προσελκύσουν τους καταναλωτές.

Το αγοραστικό κοινό, με αρωγό του και τον καλό καιρό όλης της εβδομάδας, έκανε τις βόλτες του στα μαγαζιά, αλλά αυτές μάλλον δεν κατάφεραν να απογειώσουν τον τζίρο των καταστημάτων, αφού περιορίστηκαν κυρίως τον έλεγχο των τιμών και όχι στις πραγματικές πωλήσεις.

Όπως σημειώνουν οι εμπορικοί σύλλογοι, από το προηγούμενο Σάββατο μέχρι και χθες η κίνηση στις μεγάλες εμπορικές περιοχές της πρωτεύουσας, όσο και των μεγάλων πόλεων της Ελλάδας έχει σημειώσει μια μικρή άνοδο, χωρίς όμως αυτό να έχει αντίκτυπο και στο ταμείο των επιχειρήσεων, αρκετές από τις οποίες βρίσκονται στο…κόκκινο.

Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη υπήρχε μια αύξηση του τζίρου της τάξεως του 10%, γεγονός, που, όπως σημειώνουν οι καταστηματάρχες, δεν κατόρθωσε να ανατρέψει το ήδη μέτριο κλίμα που επικρατεί στην αγορά τους τελευταίους μήνες.

Σύμφωνα με τον Ανέστη Λαμπρινό, ιδιοκτήτη καταστήματος ανδρικών ρούχων στην Πανόρμου, δεν υπήρχε διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες ημέρες: «Δεν θα έλεγα ότι τόνωσε πολύ την κίνηση το μέτρο των εκπτώσεων του Μαϊου. Έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα εξάλλου, πολλά μαγαζιά έχουν μόνιμα προσφορές και εκπτώσεις. Αν κάποια μαγαζιά έχουν τους πελάτες τους όλο τον χρόνο, θα τους έχουν και στην περίοδο των εκπτώσεων».

Το ίδιο υποστηρίζει και η Έλενα Καραγιάννη, υπάλληλος γνωστής αλυσίδας γυναικείων ρούχων στο κατάστημα της εταιρείας στο Χαλάνδρι:

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι εξυπηρετεί αυτό το μέτρο, αφού δεν πρόκειται στην ουσία για πραγματικές εκπτώσεις, αλλά για μια ελευθερία που έχουν οι εταιρείες να βάλουν κάποια επιλεγμένα είδη με κάποια έκπτωση. Δεν νομίζω ότι αυτό δελεάζει τον κόσμο. Αν θέλει το κοινό να ψωνίσει, θα ψωνίσει. Πολύ κακό για το τίποτα πιστεύω, δεν είχε θετική επίδραση τον τζίρο ούτε τον περασμένο Νοέμβριο, ούτε τώρα.

Λίγο διαφορετική άποψη έχει ο Παναγιώτης Παραλάκης, ιδιοκτήτης καταστήματος οπτικών στην Αγία Παρασκευή:

Θεωρώ ότι πλέον εξαρτάται από την επιχείρηση το αν θα έχει εφαρμογή το μέτρο ή όχι. Προσωπικά στο μαγαζί μου έκανα εκπτώσεις μέχρι 40% σε όλα τα είδη και όχι σε επιλεγμένα κάτι που εν όψει του καλοκαιριού λειτούργησε στα γυαλιά ηλίου. Το κοινοποίησα μάλιστα και μέσω μηνυμάτων για να το ξέρουν και οι πελάτες και αυτό είχε ανταπόκριση.

Για προσπάθεια ανατροπής της κακής ψυχολογίας του καταναλωτή που δεν είχε τελικά ανταπόκριση κάνει λόγο στο newpost ο Σωτήρης Αντωνίου, διευθυντής του εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.  «Προσωπικά θεωρώ ότι αν δεν μεταβληθεί η υπάρχουσα κοινωνικοοικονομική κατάσταση, δεν πρόκειται να αποδώσει κανένα μέτρο» υπογραμμίζει ο εκπρόσωπου του συλλόγου, ο οποίος τονίζει ότι παίζει μεγάλο ρόλο και η ψυχολογία του καταναλωτή που δέχεται πιέσεις από παντού και ίσως αντιμετωπίζει και αυτές τις εκπτώσεις επίσης σαν ένα μέσο πίεσης».

Όπως, δε, αναφέρεται στην ανακοίνωση του προέδρου του ΕΣΕΕ, Βασίλη Κορκίδη, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις στην πραγματικότητα συντέλεσαν στη συρρίκνωση του τζίρου των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων.

«Ως εκ τούτου, η απελευθέρωση των προσφορών σε ένα περιβάλλον επίμονων αποπληθωριστικών πιέσεων, το μόνο που θα κατορθώσει είναι να απελευθερώσει τον επιζήμιο εγχώριο αρνητικό πληθωρισμό με περαιτέρω πτώση του κύκλου εργασιών και διόγκωση των αρνητικών αποτελεσμάτων των επιχειρήσεων. Υπό αυτό το πρίσμα, ο καταναλωτής βρίσκεται αντιμέτωπος με διπλές τιμές όλο το χρόνο χωρίς δυνατότητα σύγκρισης, με χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά και με ολιγοπωλιακού χαρακτήρα συμπεριφορές και άλλες πρακτικές» τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης.  

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο