current views are: 3

23 Μαΐου 2015
Δημοσίευση15:57

«Γερασμένος» ο στόλος των δημοσίων αυτοκινήτων – Μεγάλες ελλείψεις σε ανταλλακτικά

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν ασθενοφόρα, περιπολικά, τρένα, λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς ο στόλος των δημοσίων αυτοκινήτων πρώτης ανάγκης είναι γερασμένος και οι ελλείψεις στα ανταλλακτικά είναι μεγάλες.

Δημοσίευση 15:57’
αρθρο-newpost

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν ασθενοφόρα, περιπολικά, τρένα, λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς ο στόλος των δημοσίων αυτοκινήτων πρώτης ανάγκης είναι γερασμένος και οι ελλείψεις στα ανταλλακτικά είναι μεγάλες.

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν ασθενοφόρα, περιπολικά, τρένα, λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς ο στόλος των δημοσίων αυτοκινήτων πρώτης ανάγκης είναι γερασμένος και οι ελλείψεις στα ανταλλακτικά είναι μεγάλες.

Το θέμα έλλειψης κονδυλίων για τη συντήρηση των δημόσιων αυτοκινήτων ήρθε αυτή την εβδομάδα και πάλι στο φως, αφού ο πρωθυπουργός ταξίδεψε στη Ρίγα της Λετονίας με C-130. Όπως έγινε γνωστό, τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη είναι καθηλωμένα στο έδαφος, αφού δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για ανταλλακτικά αλλά ούτε και για την αντικατάστασή τους με νέα.

Την ίδια ώρα, δραματική είναι η κατάσταση και στους χώρους των αστικών μεταφορών, της Αστυνομίας, του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής. 

Στο «κόκκινο» οι αστικές συγκοινωνίες

Περίπου στο μισό έχουν μειωθεί τα τελευταία πέντε χρόνια τα δρομολόγια των λεωφορείων

Ο στόλος τους είναι γερασμένος, δεκάδες οχήματα είναι ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια, αρκετά δρομολόγια έχουν καταργηθεί, ενώ έως το τέλος του 2016 αναμένεται να αποσυρθούν περίπου 500 λεωφορεία και τρόλεϊ.

Ειδικότερα, όσον αφορά στα λεωφορεία, όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, από την 1η Ιανουαρίου του 2016, 264 λεωφορεία θα πρέπει να αποσυρθούν καθώς κλείνουν την 20ετία και δεν είναι αντι/ρυπαντικής τεχνολογίας. 

Οι συγκοινωνιακές εταιρείες, από την πλευρά τους, έχουν προτείνει να ενταχθούν 300 καινούρια οχήματα, λεωφορείων και τρόλεϊ στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020, καθώς το κόστος προμήθειας τους ξεπερνά τα 70 εκατ. ευρώ.

Σε απαξίωση οδηγείται και ο σιδηρόδρομος, όπως προειδοποιεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), με αρκετά δρομολόγια να έχουν «κοπεί».

Σύμφωνα με την ΠΟΣ, το ζοφερό σκηνικό συνθέτουν «η συνειδητή δημιουργία ελλείψεων προσωπικού, το πέρασμα της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού στο ΤΑΙΠΕΔ κατά 100% και η υποχρηματοδότηση των σιδηροδρομικών μεταφορών».

Επιπλέον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των ελλείψεων σε τροχαίο υλικό, κινδυνεύει να φανεί αφερέγγυα και στις ξένες πολυεθνικές, με τις οποίες συνεργάζεται. 

Μάλιστα, αρμόδιοι τονίζουν ότι το πρόβλημα θα γιγαντωθεί, εξαιτίας της έλλειψης τροχών και πετρελαιοκινητήρων.

Στην «εντατική» τα ασθενοφόρα

Η οικονομική κρίση έχει «χτυπήσει» και το ΕΚΑΒ, με τα ασθενοφόρα να αγκομαχούν καθημερινά για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες των πολιτών της Αττικής.

Πιο συγκεκριμένα, η Αττική καλύπτεται από 75 ασθενοφόρα το 24ωρο, ενώ το 2009 καλυπτόταν από 1.200 οχήματα το 24ωρο, γεγονός που αυξάνει κατά πολύ τον χρόνο αναμονής των ασθενών.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι μεγάλος αριθμός ασθενοφόρων έχει «γράψει» περισσότερα από ένα εκατ. χιλιόμετρα, αφού οι άδειες κυκλοφορίας τους εκδόθηκαν μεταξύ του 2000 και του 2003.

Παράλληλα, περίπου 100 οχήματα έχουν αποσυρθεί λόγω βλάβης, καθώς έχουν εισαχθεί στον στόλο εδώ και 20 χρόνια και τα ανταλλακτικά τους είναι δυσεύρετα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εξαιτίας της παραπάνω κατάστασης, το ελληνικό Δημόσιο, ετησίως δαπανά το ποσό των 2 εκατ. ευρώ, για να συντηρήσει τα ασθενοφόρα. 

Περιπολίες με προβληματικά περιπολικά

Με απαρχαιωμένα περιπολικά και μοτοσικλέτες προσπαθούν καθημερινά οι αστυνομικοί να κάνουν περιπολίες και να αντιμετωπίσουν το έγκλημα στο Λεκανοπέδιο. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα πυροσβεστικά οχήματα.

Ειδικότερα, τα κονδύλια που διατέθηκαν τα τελευταία 4 χρόνια ήταν πετσοκομμένα, με αποτέλεσμα να πληγεί ο στόλος των περιπολικών και των οχημάτων της Πυροσβεστικής για τη δασοπυρόσβεση. 

Ενδεικτικά, από τα 5.000 οχήματα (περιπολικά, μοτοσικλέτες, λεωφορεία) της Ελληνικής Αστυνομίας, περίπου το 20% είναι ακινητοποιημένο, λόγω σοβαρών βλαβών. Σύμφωνα με συνδικαλιστές, στην Αττική, από τα περίπου 1.500-1.800 οχήματα, το 30% παρουσιάζει προβλήματα.

Όσον αφορά στην Πυροσβεστική, από τα 3.000 οχήματα, περίπου το 20-25% είναι σε ακινησία. 

Ντ. Μ.


σχετικα αρθρα