Φαντάροι θα εκτελούν χρέη δασκάλου και γιατρού στα ακριτικά νησιά

Φαντάροι θα εκτελούν χρέη δασκάλου και γιατρού στα ακριτικά νησιά

Την πρόταση να αξιοποιούνται στα ακριτικά σχολεία με κενά εκπαιδευτικών αλλά και στα ιατρεία οι φαντάροι που υπηρετούν στην παραμεθόριο συζήτησαν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Καμμένος με τον υπουργό Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, χθες ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος και πρόεδρος των ΑΝΕΛ υποδέχθηκε στο υπουργείο του τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά.

Οι δύο υπουργοί φέρονται να συζήτησαν την πρόταση απόφοιτοι παιδαγωγικών και καθηγητικών σχολών (π.χ., μαθηματικοί, φιλόλογοι κ.ά.), οι οποίοι υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία σε ακριτικές περιοχές, να μπορούν να διδάξουν σε κοντινά σχολεία όπου υπάρχουν κενά, λαμβάνοντας τη μοριοδότηση που προβλέπεται.

Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο υποτργός Παιδείας διευκρίνισε: 

«Κάναμε μία ευρύτερη συζήτηση με τον κ. Καμμένο για το πώς οι άνθρωποι που υπηρετούν τη θητεία τους μπορούν -ενδεχομένως, χωρίς να έχουμε συμφωνήσει σε κάτι- να χρησιμοποιηθούν, σε σχέση με το επάγγελμα τους, είτε γιατροί, είτε εκπαιδευτικοί. Συζητήσαμε και άλλα ζητήματα, στα οποία λόγω και της οικονομικής κατάστασης της χώρας, θα μπορούσε ο στρατός να βοηθήσει. Θέματα του υπουργείου Παιδείας. Αυτό είναι όλο. Δεν κλείσαμε τίποτα. Δεν πήραμε καμία απόφαση οριστική. Είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα, που θέλει περαιτέρω διερεύνηση προς πολλές κατευθύνσεις.

Η ιδέα είναι ότι αν κάποιος έχει ολοκληρώσει τη βασική του εκπαίδευση και ο στρατός μπορεί να κάνει χωρίς αυτόν, όσον αφορά στις διαδικασίες του στρατού, να μπορεί να κάνει μιας μορφής κοινωνική θητεία σε χώρους όπου η κοινωνία έχει ανάγκη. Αυτή είναι η γενική ιδέα. Ξεκινάμε από την αγορά εργασίας, την ανάγκη πρόσληψης εκπαιδευτικών σε όσο το δυνατόν περισσότερες κανονικές θέσεις και από εκεί και πέρα θα δούμε, αν μπορούμε να καλύψουμε κάποια κενά με κάποιους άλλους τρόπους, σε περιοχές όπου αυτό δεν μπορεί να καταστεί εφικτό».

Σχετικά με τα κενά στα σχολεία,

Τα κενά είναι μεγάλα. Οι θέσεις που έχουμε τη δυνατότητα να ανοίξουμε δεν καλύπτουν πολλά κενά. Ως πέρσι, τα κενά καλύπτονταν από ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Φέτος το πρόγραμμα ΕΣΠΑ, όπως είναι διαρθρωμένο, δεν μοιάζει δυνατό να καλύψει όλα αυτά τα κενά. Η δική μας κύρια προσπάθεια είναι προς την κατεύθυνση εξεύρεσης πόρων, είτε από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, είτε αλλιώς, για να καλύψουμε τα κενά με τις κλασικές διαδικασίες. Ελπίζουμε έως το Σεπτέμβριο να έχουμε λύσει το πρόβλημα. Αλλά επειδή πλησιάζει ο καιρός πρέπει να σκεφτόμαστε όσο μπορούμε ευρύτερα για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία το φθινόπωρο.

Κύρια γραμμή, κύρια προσπάθεια, αποκλειστική θα έλεγα, είναι να βρούμε τους πόρους με τους οποίους θα μπορέσουν να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία.


 Η κάλυψη των κενών εκπαιδευτικών με το λιγότερο δυνατό κόστος είναι ο λόγος. Και αυτό, διότι η προσπάθεια κάλυψης των κενών θα είναι φέτος ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς το υπουργείο Παιδείας έχει κάνει συνολικά 4.000 προσλήψεις σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Ωστόσο, οι 1.500 θέσεις θα δοθούν στους διαθεσίμους καθηγητές και διοικητικούς υπαλλήλους, που θα επιστρέψουν στο πόστο τους. Ετσι, απομένουν 2.500 θέσεις, με αποτέλεσμα να υπολογίζεται ότι τα κενά θα υπερβούν τα επίπεδα του Σεπτεμβρίου του 2014.
 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο