Παγωμάρα στην αγορά την πρώτη ημέρα του αυξημένου ΦΠΑ

Παγωμάρα στην αγορά την πρώτη ημέρα του αυξημένου ΦΠΑ

Καχύποπτα βλέμματα και επιφύλαξη μπροστά στις βιτρίνες των αρτοποιείων, αλλεπάλληλες ερωτήσεις στους κρεοπώλες για την διαφορά της τιμής στο χοιρινό και το μοσχάρι και παγωμένες αντιδράσεις από τους καταναλωτές των σουπερ μάρκετ συνθέτουν το σκηνικό της πρώτης ημέρας του αυξημένου ΦΠΑ στα τρόφιμα. 

Κρεοπώλες, έμποροι τροφίμων, στελέχη αρτοποιείων και σούπερ μάρκετ κάνουν λόγο για πεσμένη κίνηση, αλλά και συστολή του κοινού χθες Δευτέρα, πρώτη ημέρα εφαρμογής του νέου αυξημένου ΦΠΑ στα τρόφιμα.

«Αυτό που συνέβη ήταν το κερασάκι στην τούρτα σε όλο αυτό που περνάμε τον τελευταίο καιρό» επισημαίνει ο κ. Κώστας Ψυχίδης, ιδιοκτήτης κρεοπωλείου στο κέντρο της Αθήνας.  

«Ο κόσμος είναι έτσι και αλλιώς κουμπωμένος, αλλά η χθεσινή ημέρα ήταν ιδιαίτερη. Μπήκαν λίγοι πελάτες στο μαγαζί και όσοι μπήκαν ήταν επιφυλακτικοί και γεμάτοι απορίες.Είναι άλλο ένα χτύπημα αυτό για εμάς τους εμπόρους τροφίμων, αλλά μακάρι να βγει σε καλό» καταλήγει.  

Για τον αγώνα δρόμου που έγινε για να προλάβει η εταιρεία τις αλλαγές των τιμών κάνει λόγο στέλεχος γνωστής αλυσίδας αρτοποιείων:

«Μέσα σε τρεις ημέρες δημιουργήθηκε μια μεγάλη αναστάτωση στην εταιρεία. Αλλαξαν συστήματα, επέστρεψαν άνθρωποι από άδειες. Εγιναν πράγματα που σε άλλες συνθήκες θα ήθελαν δύο εβδομάδες. Αυτό όμως είναι το λιγότερο. Αυτό που έχει τώρα σημασία είναι η δυσάρεστη αντίδραση των πελατών της εταιρείας στις αυξήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι τώρα οι πελάτες απλά περιορίζονται στο να ...κοιτάνε τις βιτρίνες και ούτε καν μπαίνουν μέσα στο μαγαζί να ρωτήσουν πόσο αυξήθηκαν τα αγαπημένα τους προϊόντα. Ηταν σαφώς πεσμένη η κίνηση σε σχέση με μια οποιαδήποτε ημέρα. Σίγουρα τέτοιες αντιδράσεις δεν είναι καλός οιωνός για την αγορά της εστίασης που έχει δοκιμαστεί πολύ τα τελευταία χρόνια».  

Στο ίδιο μήκος κύματος, με επιφυλακτικότητα, αλλά χωρίς μείωση στην κίνηση κύλησε η πρώτη ημέρα των αυξήσεων του ΦΠΑ στα μεγάλα σουπερ μάρκετ.

«Δεν ήταν πεσμένη η κίνηση, αλλά ο τζίρος ήταν περιορισμένος σε σχέση με μια κανονική Δευτέρα» τονίζει υπεύθυνος αλυσίδας σουπερ μάρκετ στο Χαλάνδρι. 

«Ο κόσμος φαινόταν ότι το σκεπτόταν τι να αγοράσει, περνούσε πολύ περισσότερη ώρα κοιτώντας και ελέγχοντας τις τιμές στα προϊόντα». 

Να σημειώσουμε, δε, ότι οι συνέπειες των αυξήσεων στον ΦΠΑ δεν έχουν φανεί ακόμα και αυτό θα αργήσει για αρκετές ακόμα ημέρες, διότι πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο χώρο των τροφίμων και του λιανικού εμπορίου δεν έχουν προλάβει να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές στα συστήματά τους, με αποτέλεσμα να μην έχουν αντικαταστήσει ακόμα τις τιμές. 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο