current views are: 1

30 Ιουλίου 2015
Δημοσίευση10:58

Τι έδειξε η έρευνα για τη συντριβή του ελληνικού F-16 στην Αλμπαθέτε

Σε σφάλμα ρύθμισης κατά την απογείωση απέδωσε η διεθνής έρευνα τη συντριβή του ελληνικού F-16 στην Αλμπαθέτε της Ισπανίας στις 26 Ιανουαρίου, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο των δύο πιλότων του και εννέα γάλλων αεροπόρων.

Δημοσίευση 10:58’
αρθρο-newpost

Σε σφάλμα ρύθμισης κατά την απογείωση απέδωσε η διεθνής έρευνα τη συντριβή του ελληνικού F-16 στην Αλμπαθέτε της Ισπανίας στις 26 Ιανουαρίου, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο των δύο πιλότων του και εννέα γάλλων αεροπόρων.

Σε σφάλμα ρύθμισης κατά την απογείωση απέδωσε η διεθνής έρευνα τη συντριβή του ελληνικού F-16 στην Αλμπαθέτε της Ισπανίας στις 26 Ιανουαρίου, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο των δύο πιλότων του και εννέα γάλλων αεροπόρων.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πόρισμα της διεθνούς έρευνας για το δυστύχημα, το F-16 απώλεσε την ισορροπία του από ένα σφάλμα στις ρυθμίσεις, το οποίο έκανε το αεροσκάφος να πραγματοποιήσει βουτιά με το δεξί φτερό του.

Το σφάλμα αυτό φαίνεται ότι προκλήθηκε από την ακούσια μετατόπιση ενός αντικειμένου μέσα στο πιλοτήριο, όπως ο κατάλογος με τους ελέγχους (που πρέπει να πραγματοποιούνται πριν από την απογείωση), το οποίο πίεσε έναν από τους αντισταθμιστές αεροδυναμικής, προστίθεται στο πόρισμα που δημοσιοποιήθηκε στον ιστότοπο του γαλλικού υπουργείου Άμυνας.

Σύμφωνα με το πόρισμα της διεθνούς ερευνητικής ομάδας, στην οποία συμμετείχαν η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία και οι ΗΠΑ, υπό την προεδρία της Ελλάδας, «το αεροσκάφος δεν είχε τη σωστή αντιστάθμιση για την απογείωση (…) ο αντισταθμιστής τέθηκε κατά λάθος στη μέγιστη αντιστάθμιση προς τα δεξιά (12 μοίρες προς τα δεξιά), κάτι που επηρέασε σημαντικά την αεροδυναμική του αεροσκάφους».

Αυτά τα καταδιωκτικά αεροπλάνα είναι εφοδιασμένα με αντισταθμιστές κλίσης ώστε να μειώνεται η πίεση που πρέπει να ασκεί ο πιλότος στους μοχλούς.

Συνεπώς το αεροσκάφος τροχιοδρόμησε και απογειώθηκε με τον αντισταθμιστή να βρίσκεται στη θέση της μέγιστης αντιστάθμισης προς τα δεξιά, συνεχίζουν οι ερευνητές. Το ρύγχος του F-16 πήρε τότε κλίση προς τα δεξιά, προκαλώντας βουτιά με το δεξί φτερό έως ότου το αεροπλάνο προσέκρουσε στο έδαφος.

Οι παράμετροι του αντισταθμιστή φαίνεται πως απορρυθμίσθηκαν κατά λάθος από κάποιο κινητό αντικείμενο, όπως ένας κατάλογος ελέγχων που δεν είχε τακτοποιηθεί όπως έπρεπε.

Ένας επιβαρυντικός παράγοντας ήταν το γεγονός ότι η διαδικασία των ελέγχων, η οποία πρέπει κανονικά να γίνεται την τελευταία στιγμή, είχε πραγματοποιηθεί 20 λεπτά πριν από την απογείωση. Συνεπώς ο πιλότος πιθανόν να μην είχε αντιληφθεί την αλλαγή της ρύθμισης και τα F-16 δεν έχουν σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση εσφαλμένης αντιστάθμισης κατά την απογείωση.

Το δυστύχημα σημειώθηκε κατά τη διάρκεια άσκησης στο Αλμπαθέτε (νοτιοανατολική Ισπανία) στην οποία συμμετείχαν καταδιωκτικά αεροπλάνα πολλών χωρών. Το ελληνικό F-16 μετατράπηκε σε πύρινη σφαίρα που έπεσε πάνω σε πιλότους και μηχανικούς οι οποίοι βρίσκονταν εκείνη την ώρα στην πίστα του αεροδρομίου.


σχετικα αρθρα