Επανεξετάζεται η ανέλκυση του Sea Diamond
Τη βούλησή τους για ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, που βυθίστηκε έξω από τη Σαντορίνη το 2007, εξέφρασαν σε συνάντησή τους οι αναπληρωτές υπουργοί Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας και Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης.
Τη βούλησή τους για ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, που βυθίστηκε έξω από τη Σαντορίνη το 2007, εξέφρασαν σε συνάντησή τους οι αναπληρωτές υπουργοί Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας και Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης.
Τη βούλησή τους για ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, που βυθίστηκε έξω από τη Σαντορίνη το 2007, εξέφρασαν σε συνάντησή τους οι αναπληρωτές υπουργοί Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας και Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης.
Υπενθυμίζεται πάντως πως το 2014, το Eφετείο Πειραιά επέβαλε με αποφάσεις του στην πλοιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου την ανέλκυση του ναυαγίου, καθώς και την καταβολή ποσού 14 εκατ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο και τον δήμο Θήρας.
Με τη σειρά τους τα συναρμόδια υπουργεία αποφάσισαν να ζητήσουν από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, που έχει την κατά νόμο αρμοδιότητα, την εκ νέου διεθνή προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ανέλκυση του ναυαγίου.Εμπειρογνώμονες που έχουν μελετήσει το θέμα έχουν προβληματιστεί για τη θέση την οποία βρίσκεται το κρουαζιερόπλοιο, καθώς η πλώρη βρίσκεται στα 90 μέτρα βάθος ενώ η πρύμνη στα 140 μέτρα.
Σημειώνεται ότι ο δήμος είχε προχωρήσει παλαιότερα σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκπόνηση μελέτης για το κόστος ανέλκυσης του ναυαγίου.
Ο νόμος 2881 ορίζει ότι η ανέλκυση ενός ναυαγίου κρίνεται αναγκαία μόνο όταν εγκυμονεί κινδύνους για τη ναυσιπλοΐα ή το περιβάλλον.
Επίσης, η διεθνής συνθήκη του Ναϊρόμπι για τις ανελκύσεις ναυαγίων, η οποία δεν έχει κυρωθεί από την Ελλάδα, αναφέρει ότι δεν υπάρχει υποχρέωση ανέλκυσης από την πλοιοκτήτρια εταιρεία όταν δεν ευθύνεται η ίδια για τη βύθισή του. Πάντως η συνθήκη του Ναϊρόμπι ακόμα και να κυρωθεί από την Ελλάδα δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ για το θέμα του Sea Diamond.
Τις μετρήσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα της Σαντορίνης έχει αναλάβει, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ το οποίο δύο φορές το χρόνο υποβάλλει σχετικές εκθέσεις. Η κάλυψη των δαπανών για τις δειγματοληψίες βαρύνει σύμφωνα με το νόμο τον υπαίτιο της ρύπανσης.
Έως τώρα το ΕΛΚΕΘΕ αναφέρει ότι η επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι αμελητέα, καθώς όλες οι τιμές είναι χαμηλές και παρόμοιες με αυτές που ανιχνεύονται στην ανοιχτή θάλασσα.
ολες οι ειδησεις
- Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο παρέσυρε 17χρονο ποδηλάτη – Σε σοβαρή κατάσταση στο νοσοκομείο
- Θεσσαλονίκη: Κουνιάδος χτύπησε με μαρμάρινο σταυρό τη νύφη του σε κοιμητήριο
- Νίσυρος: Κατήγγειλε 50χρονο ότι έδειξε πορνογραφικό υλικό στον γιο του και κινδυνεύει με απέλαση – Πάνω από έξι τα παιδιά που παρενοχλήθηκαν
- Σύστημα εντοπισμού υπνηλίας θα έχουν υποχρεωτικά από τον Ιούλιο τα καινούρια οχήματα
Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr