«Απολύτως διασφαλισμένη» είναι η χρηματοδότηση του μετρό Θεσσαλονίκης με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ύψους 1,65 δισ. ευρώ, μέχρι και την επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις μελέτες επιμήκυνσης της συνολικής γραμμής μέχρι το 2015, όπως διαβεβαίωσε απόψε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, κατά την ομιλία του στη μαραθώνια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι στόχος είναι όλο το δίκτυο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2020 και επανέλαβε ότι το 2015 «μπορούμε να έχουμε ολοκληρωμένη τη γραμμή από το σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι την Μίκρα της Καλαμαριάς».

Διαβεβαίωσε ότι, παρά τις καθυστερήσεις, δεν θα υπάρξουν υπερβάσεις κόστους στο έργο, αν εγκριθεί ο σχεδιασμός της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και πρόσθεσε ότι μέσα στο 2012 "μπορεί να δουλεύουν άμεσα στο έργο πάνω από 1.500 εργαζόμενοι".

Διατύπωσε την εκτίμηση ότι, μέχρι τέλους καλοκαιριού θα έχει πιθανότατα να λυθεί το πρόβλημα που είχε ανακύψει με το αμαξοστάσιο της Καλαμαριάς, ενώ επανέλαβε ότι το 2013 «θα είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε την πρώτη επέκταση προς δυτικά».

 
Νωρίτερα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Χρήστος Τσίτουρας, χαρακτήρισε ως νέα έργα "υψίστης προτεραιότητας" τις επεκτάσεις στις δυτικές συνοικίες και συγκεκριμένα προς Σταυρούπολη και Εύοσμο, αλλά και τον νέο κλάδο Πανεπιστήμιο - Νέα Ελβετία και την επέκταση του αεροδρομίου., εκτιμώμενου προϋπολογισμού 300 εκ. Ευρώ.

«Το έργο πρόσφατα άρχισε να συζητείται, εκτιμάται πως θα είναι ασύμφορη η κατασκευή γραμμής Μετρό σε τόσο μεγάλη απόσταση. Μια πιθανή λύση είναι τα monorails. Απαιτούνται προκαταρτικές μελέτες και χαράξεις», υπογράμμισε.

Εξήγησε ότι οι καθυστερήσεις λόγω της αρχαιολογικής έρευνας -η οποία υλοποιείται σε πέντε σταθμούς, όπου εργάζονται 500 εργάτες και 70 αρχαιολόγοι κι έχει ολοκληρωθεί κατά 45% περίπου, με κόστος 30 εκατ. ευρώ- οδηγούν στην σχεδόν ταυτόχρονη ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης Καλαμαριάς.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, πρότεινε από την πλευρά του τη θέσπιση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στους δρόμους πέριξ των εργοταξίων του Μετρό, όπου ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι μεγάλος, στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης της δημόσιας συγκοινωνίας και των εμπορικών μεταφορών.

Στην περιβαλλοντική σημασία του έργου, χάρη στο οποίο θα εξοικονομούνται 25 εκατ. εργατοώρες -που σήμερα χάνονται για μετακινήσεις με ΙΧ, ταξί κτλ- ενώ οι εκπομπές CO2 θα μειώνονται κατά 115 τόνους ετησίως, αναφέρθηκε από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, που με την ιδιότητα και του μέλους δ.σ. της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ επισήμανε την ανάγκη κοινής στόχευσης για το έργο.