current views are: 4

22 Αυγούστου 2015
Δημοσίευση19:18

Αποκάλυψη: Την πρόσληψη manager για το δημόσιο προτείνουν οι θεσμοί

Στην πρόσληψη manager από τον ιδιωτικό τομέα οι οποίοι θα πρέπει να στελεχώσουν τη δημόσια διοίκηση και τους φορείς τοις αλλά και τις ΔΕΚΟ, σε επίπεδο μόνιμων γενικών γραμματέων αλλά και σε άλλα ανώτατα κλιμάκια διοίκησης προκρίνουν οι θεσμοί με βάσει το ενημερωτικό σημείωμα που απέστειλαν στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και το οποίο αποκαλύπτει η εφημερίδα «Αγορά».

Δημοσίευση 19:18’
αρθρο-newpost

Στην πρόσληψη manager από τον ιδιωτικό τομέα οι οποίοι θα πρέπει να στελεχώσουν τη δημόσια διοίκηση και τους φορείς τοις αλλά και τις ΔΕΚΟ, σε επίπεδο μόνιμων γενικών γραμματέων αλλά και σε άλλα ανώτατα κλιμάκια διοίκησης προκρίνουν οι θεσμοί με βάσει το ενημερωτικό σημείωμα που απέστειλαν στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και το οποίο αποκαλύπτει η εφημερίδα «Αγορά».

Στην πρόσληψη manager από τον ιδιωτικό τομέα οι οποίοι θα πρέπει να στελεχώσουν τη δημόσια διοίκηση και τους φορείς τοις αλλά και τις ΔΕΚΟ, σε επίπεδο μόνιμων γενικών γραμματέων αλλά και σε άλλα ανώτατα κλιμάκια διοίκησης προκρίνουν οι θεσμοί με βάσει το ενημερωτικό σημείωμα που απέστειλαν στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και το οποίο αποκαλύπτει η εφημερίδα «ΑΓΟΡΑ».

Στο ενημερωτικό τους σημείωμα υπό μορφή υποδείξεων το κουαρτέτο των δανειστών καλεί το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα στον εκμοντερνισμό και την απολιτικοποίηση του δημοσίου δίνοντας οριστικό τέλος στο συντεχνοιακό και πελατιακό κράτος.

Το  μέτρο της πρόσληψης manager από τον  ιδιωτικό τομέα καλείται το αρμόδιο υπουργείο να υλοποιήσει έως τον Οκτώβριο με τη θέσπιση νομοθεσίας για την επιλογή των διευθυντικών στελεχώ ν η οποία όπως προβλέπει και η συμφωνία με τους εταίρους θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τον Μάιο του 2016.

Στο σημείωμά τους οι θεσμοί σχολιάζοντας το σχέδιο νόμου για την αξιολόγηση του δημοσιουπαλληλικού προσωπικού και την τοποθέτηση νέων διευθυντικών στελεχών σε θέσεις ευθύνης στο δημόσιο, αν και αναγνωρίζουν ότι το σχέδιο νόμου κινείται στην σωστή κατεύθυνση, εισηγούνται δραστικότερες παρεμβάσεις στις οργανικές δομές του δημοσίου διατυπώνοντας σοβαρές ενστάσεις και επιφυλάξεις για αρκετές από τις διατάξεις του. Ως γνωστόν η συμφωνία με τους δανειστές ορίζει ότι οι γενικοί διευθυντές και οι διευθυντές στο δημόσιο θα πρέπει οι μεν πρώτοι να επιλεγούν έως τα τέλη του 2015 οι δε δεύτεροι έως τον Μάιο του 2016.

Ωστόσο οι δανειστές επισημαίνουν στο αναλυτικό τους σημείωμα ότι η επιλογή εκτός από άμεση θα πρέπει να συνδιαστεί και με διαφανή κριτήρια σε εφαρμογή ανάλογων καλών πρακτικών που ισχύουν σήμερα σε ευρωπαϊκές χώρες.

Ειδικότερα οι δανειστές επισημαίνουν ότι η διαδικασία αξιολόγησης των υπαλλήλων αλλά και η επιλογή των νέων προισταμένων του δημοσίου (μεταξύ αυτών και manager από τον ιδιωτικό τομέα) θα πρέπει να αποφεύγει την πολιτική χειραγώγηση και παρέμβαση, την προνομιακή μεταχείριση των «ημετέρων» αλλά και την τυπολατρική διαδικασία που οδηγεί σε λάθος επιλογές .

Οι θεσμοί αντιπροτείνουν αντί της επιλογής προισταμένων του δημοσίου με βάσει κατά κύριο λόγο τα τυπικά προσόντα και τις γραπτές εξετάσεις να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στην αποτίμηση των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων τους αναλαμβάνοντας οι υποψήφιοι να κάνουν σύντομες παρουσιάσεις ενός θέματος το οποίο καλούνται να επιλέξουν μεταξύ μιας «τράπεζας» θεμάτων που θα επιλεγούν από ειδική επιτροπή.

Με τον τρόπο αυτό – όπως αναφέρουν – θα δοθεί η δυνατότητα στον κάθε υποψήφιο, όπως ισχύει και στον ιδιωτικό τομέα, να αναδείξει τις δεξιότητες και ικανότητες του στον τρόπο χειρισμού ενός θέματος αλλά και στην ανάληψη καινοτόμων δράσεων.

Στερείται λογικής, λένε οι θεσμοί σε άλλο σημείο των παρατηρήσεων στο σημείωμά τους, η χρήση γραπτών εξετάσεων μόνο για την επιλογή τμηματαρχών αντί ενός γενικού διαγωνισμού για όλα τα υποψήφια ανώτατα στελέχη του δημοσίου.

Αντ’ αυτού προτείνουν τη βέλτιστη ισορροπία με βάσει την εκπαίδευση, την εμπειρία αλλά και δομημένες συνεντεύξεις από τους υποψηφίους.

ΤΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

Σοβαρές ενστάσεις, με την υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων, εκφράζουν οι θεσμοί και για τη διαδικασία της αξιολόγησης των υπαλλήλων η οποία θα πρέπει να εφαρμοστεί από φέτος και κάθε χρόνο σε όλους ανεξαιρέτως τους δημοσίους υπαλλήλους.

Για το ίδιο θέμα οι θεσμοί εισηγούνται να ενταχθούν και οι εκπαιδευτικοί της πρώτης και δεύτερης βαθμίδας στο σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού του δημοσίου με ανάλογες διαδικασίες, ενώ την ίδια στιγμή χαρακτηρίζουν την όλη διαδικασία υπερβολικά περίπλοκη και γραφειοκρατική καθώς θα μπορούσε να οδηγήσει σε καθηστερήσεις και αυθερεσίες.

Το σχέδιο νόμου για την αξιολόγηση του προσωπικού του δημοσίου, που συνέταξε ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γιώργος Κατρούγκαλος και το οποίο δεν έχει ακόμα ψηφισθεί από την Βουλή, καθιερώνει τέσσερις βαθμίδες «εξέτασης» των υπαλλήλων βασισμένες στο γαλλικό μοντέλο έτσι ώστε να αποτιμόνται οι επιδόσεις και η υπηρεσιακή αποτελεσματικότητα του κάθε υπαλλήλου.

Στις τέσσερις βαθμίδες περιλαμβάνεται η σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης του κάθε υπαλλήλου από τον άμεσα προιστάμενό του (θα διενεργείται κάθε χρόνο), η μοριοδότηση βάσει τυπικών προσόντων και εμπειρίας, η ανοιχτή συνέντευξη ενώπιον επιτροπής με την παρουσία ανθυποψηφίων, και ψυχομετρικά τεστ.

Η τελική βαθμολόγηση θα ξεκινά από το 1 έως το 10 (άριστα) και όσοι υπάλληλοι βαθμολογηθούν ως ακατάλληλοι σχεδιάζεται να «παγώνουν» βαθμολογικά για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα ή να μετατάσονται σε άλλη υπηρεσία. Αντιθέτως όσοι υπάλληλοι αριστεύουν θα προάγονται σε θέσεις προισταμένων με αποσύνδεση όμως της βαθμολογικής εξέλιξης από τη μισθολογική.

Ωστόσο θα λαμβάνουν με την τοποθέτησή τους σε υψηλά ιεραρχικά θέσεις επίδομα ευθύνης (8% επί του βασικού μισθού) αλλά και bonus αν το τμήμα ή η διεύθυνσή τους υπερκαλύψει τους προβλεπόμενους στόχους.

Παράλληλα οι θεσμοί ζητούν να απαλειφθούν ή να τροποποιηθούν ορισμένες από τις διατάξεις του σχεδίου νόμου με σκοπό να περιορισθεί το φαινόμενο των πελατιακών πρακτικών.

Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι συνιστά συντεχνιακή λογική το δικαίωμα συνδικαλιστών να συμμετέχουν σε στάδιο της αξιολόγησης ή του ελέγχου πειθαρχικών παραπτομάτων υπαλλήλων όπως και το δικαίωμα υφισταμένων να βαθμολογούν τους προϊσταμένους τους καθώς και η συμμετοχή των ανθυποψηφίων στο στάδιο της προφορικής συνέντευξης του κάθε υποψήφιου υπαλλήλου.

Πρόκειται, επισημαίνουν στο σημείωμά τους, για πρακτική που δεν χρησιμοποιείται σε καμία χώρα της ευρωπαϊκής ένωσης, ενώ παράλληλα διατυπώνουν επιφυλάξεις και για το δικαίωμα του κάθε υπαλλήλου – όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου – να υποβάλει ένσταση κατά τη διαδικασία βαθμολόγησής του από τον προϊστάμενό του.

Τέλος αναφορικά με το σχέδιο νόμου για την αξιολόγηση των υπαλλήλων του δημοσίου προτείνουν να τηρείται η μυστικότητα σε όλα τα στάδια της διαδικασίας ενώ ζητούν επιπλέον να αλλάξει και η μοριοδότηση των τυπικών προσόντων.

Δεν νοείται αναφέρουν να μοριοδοτείται με 200 μόρια το διδακτορικό ενώ η γνώση ξένης γλώσας μόνο με 35 μόρια.

ΜΟΝΙΜΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ

Στον τομέα των προσλήψεων οι δανειστές εισηγούνται να υπάρξει προγραμματισμός των αναγκών σε όλους τους φορείς και οργανισμούς του δημοσίου και να αποφευχθούν φαινόμα αδιαφάνειας κυρίως σε προσλήψεις εποχικών υπαλλήλων.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυκρότησης ένα μέρος από τους 9000 επαναπροσληφθέντες και διαθέσιμους υπαλλήλους θα ενσωματωθεί φέτος στον αριθμό των 11.000 προσλήψεων που εγκρίθηκαν με τον περσινό προϋπολογισμό ενώ οι υπόλοιποι θα «αφαιρεθούν» από προσλήψεις που προγραμματίζονται να γίνουν τα ερχόμενα τρία χρόνια.  

Ο συνολικός αριθμός των προσλήψεων φέτος για μόνιμο προσωπικό δεν πρόκειται να ξεπεράσει τις 2000 έως 3000 υπαλλήλους οι περισσότεροι από τους οποίους θα κατανεμηθούν στην υγεία και φοροελεγκτικό μηχανισμό. Τέλος στο ενημερωτικό τους σημείωμα οι δανειστές προκρίνουν την ιδέα ενός μόνιμου μηχανισμού προσλήψεων ώστε να υπάρξει επιτάχυνση και ευελιξία στην απορρόφιση του αναγκαίου προσωπικού που απαιτείται ώστε να καλυφθούν κενές θέσεις σε υπηρεσίες αιχμής.


σχετικα αρθρα