Όσοι πίστεψαν ότι η διπλωματία της μόδας πέθανε με την αποχώρηση τηςε Τζάκι από το Λευκό Οίκο, έκαναν λάθος. Οι Κάρλα Μπρούνι, Μισέλ Ομπάμα, Σαμάνθα Κάμερον και Κέιτ Μιντλετον  αποδεικνύουν ότι το στυλ παραμένει ισχυρό όπλο στην πολιτική σκακιέρα.
Πρώτη έσειρε τον χoρό των «ουάου» εμφανίσεων η Κάρλα Μπρούνι. Η παρουσία της στο πλευρό του Γάλλου προέδρου -η επίσκεψη στην Μεγάλη Βρετανία έκανε πάταγο- συγκεντρώνει τα βλέμματα με τρόπο που έχει να συμβεί από την εποχή της θρυλικής Τζάκυ. Ομως, από την Κάρλα το περιμέναμε... Η θητεία της στην πασαρέλα αποτελούσε εγγύηση κομψότητας επαγγελματικών προδιαγραφών. Η έκπληξη ήρθε με την Μισέλ Ομπάμα, την αποφασιστική δικηγόρο, πτυχιούχο του Χάρβαρντ και σύντροφο του προέδρου του Ηνωμένων Πολιτειών. Πρώτη το επισήμανε η Εμιλι Ζακ στο blog της. Σε ένα σημείωμα με τίτλο «New patriots» (νέοι πατριώτες), η γνωστή δημοσιογράφος μόδας σημείωνε το Νοέμβρο του 2008 ότι η μέλλουσα πρώτη κυρία επέδειξε στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας ενδυματολογικό ένστικτο και απαράμιλλη άνεση.

Και η ιστορία τη δικαίωσε. Το αποδεικνύουν τα δεκάδες αφιερώματα στο στυλ της πρώτης κυρίας και το γεγονός ότι τα ρούχα τα οποία φοράει εξαφανίζονται εντός δευτερολέπτων από τα ράφια των καταστημάτων. Τρανταχτό παράδειγμα, η εκτόξευση στις πωλήσεις της αλυσίδας casual ένδυσης J. Crew όταν η Μισέλ εμφανίστηκε με ρούχα της σε επίσημη, κρατική εκδήλωση.

Ομως το άγγιγμα του Μίδα φαίνεται να διαθέτει και η νεόνυμφη δούκισσα του Κέιμπριτζ, Κέιτ Μίντλτον. Αποτέλεσμα; Τα αγαπημένα της ντραπέ φορέματα Issa αλλά και οι πλατφόρμες της από την περσινή κολεξιόν της εταιρείας LK Bennett έγιναν ανάρπαστα -ακόμα και οι απομιμήσεις. Οσο για το φουστάνι της εταιρείας Reiss (www.reiss.com) που φόρεσε για να υποδεχτεί τους Ομπάμα στο Μπάκινχαμ, η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που το site κατέρρευσε.

Παρόμοια φαινόμενα παρατηρήθηκαν όμως και σε σχέση με τις ενδυματολογικές επιλογές της Σαμάνθα Κάμερον. Η σύζυγος του Βρετανού πρωθυπουργού έστειλε εκατοντάδες γυναίκες στα Marks & Spencer όταν σε συνέδριο του συντηρητικού κόμματος φόρεσε ένα πουά φορεματάκι της εταιρείας, ενώ το Burberry Prorsum που επέλεξε για το βασιλικό γάμο ξεπούλησε στο www.net-a-porter.com.

Και που οδηγούν όλα αυτά; Μα, φυσικά, στο θέμα του ενδυματολογικού πατριωτισμού και -κατ' επέκταση- της διπλωματίας. «Αίσχος» ανέκραξαν οι Αμερικανοί σχεδιαστές όταν η Μισέλ προτίμησε βραδινό του βρετανικού οίκου Alexander McQueen για το δείπνο που παρέθεσε στο Λευκό Οίκο προς τιμή του Κινέζου προέδρου. «Συγχαρητήρια» της έδωσαν, από την άλλη, οι διπλωματικοί συντάκτες για το Preen σύνολο με το οποίο έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο Λονδίνο -η επιλογή του σχεδιαστικού δίδυμου βρετανικής καταγωγής που «δείχνει» στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης θεωρήθηκε κίνηση σύσφιγξης των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών. «Μπράβο» θριαμβολόγησε ο βρετανικός τύπος όταν η Κέιτ Μίντλτον ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας με νυφικό από τον οίκο Alexander McQueen. «Ντροπή» κατακεραυνώνει την νεαρή δούκισσα η ιταλική √ogue και αναρωτιέται: Αν η Κέιτ Μίντλτον, που μπορεί να έχει ό,τι επιθυμεί, επιλέγει να κυκλοφορεί καθημερινά με ρουχαλάκια της σειράς (Topshop, Issa, Whistles, Reiss), τότε τι θα απογίνουν οι οίκοι μόδας; Και συνεχίζει: Αν η Κέιτ δεν ικανοποιείται με τα Burberry, τα Alexander McQueen ή τα Christopher Kane, τότε είναι ευπρόσδεκτη να κάνει τα ψώνια της στο Μιλάνο.

Και ενώ η συζήτηση φουντώνει -συμμετέχουν ακόμα και τα «σοβαρά» μέσα ενημέρωσης-, οίκοι μόδας και απλά καταστήματα σπεύδουν να επωφεληθούν αναρτώντας στις ιστοσελίδες τους τις φωτογραφίες από τις επίσημες εμφανίσεις των εν λόγω κυριών με την ένδειξη shop the look, αποκτήστε, δηλαδή, τα ρούχα.




Πηγή: gynaikamag.gr