Το καλοκαίρι είναι εποχή χαλάρωσης, ψυχαγωγίας και ανανέωσης, αλλά μπορεί να αποδειχθεί «βαρύ» για την ομορφιά. Είναι ιδιαίτερα σκληρό με το πρόσωπο που μένει ολημερίς εκτεθειμένο στον ήλιο, ξεθωριάζει τα βαμμένα μαλλιά, ενώ η συνεχής έκθεση στο νερό και στον ιδρώτα μπορεί να καταστρέψει κάθε απόπειρα μακιγιάζ, εάν δεν γίνει σωστό. Ειδικοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό, εξηγούν τι μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε τα θερινά προβλήματα ομορφιάς.

Ακμή. Το καλοκαίρι δεν χρειάζεστε τόσο «βαριά» ενυδάτωση όσο το χειμώνα, για να καταπολεμήσετε την ξηρότητα της ακμής. Διαλέξτε ένα προϊόν oil-free, κατά προτίμηση σε μορφή λοσιόν (είναι πιο ελαφρύ απ’ ό,τι οι κρέμες).

Επειδή κάποια από τα φάρμακα της ακμής καθιστούν το δέρμα ευαίσθητο στο φως, μην ξεχνάτε το αντηλιακό στο πρόσωπο και σε όποιο σημείο του σώματος βλέπει ο ήλιος. Και αυτό πρέπει να είναι oil-free, καθώς και να έχει υψηλό δείκτη προστασίας.

Μπορείτε επίσης να διαλέξετε ένα αντηλιακό με χρώμα, το οποίο καλύπτει τα σπυράκια δίχως την ανάγκη για πρόσθετο μέικ απ. Υπάρχουν επιλογές ακόμα και για τους εφήβους και τους νεαρούς άντρες που επιθυμούν να μειώσουν το κοκκίνισμα της ακμής.

Βαμμένα μαλλιά. Ό,τι χρώμα κι αν βάφετε τα μαλλιά σας, να θυμάστε ότι ο ήλιος, το χλώριο του νερού της πισίνας και το αλατόνερο το ταλαιπωρεί – και όσο πιο «ξένο» είναι το χρώμα σας σε σύγκριση με το φυσικό σας, τόσο πιο δύσκολο είναι να το διατηρήσετε το καλοκαίρι.

Αν κολυμπάτε σε πισίνα με χλώριο και βάφετε τα μαλλιά σας ξανθά, φροντίστε πριν βουτήξετε να έχετε βρέξει τα μαλλιά σας με φρέσκο νερό και να τα έχετε περάσει με κοντίσιονερ, συνιστούν οι διάσημοι κομμωτές του Μπέβερλι Χιλς Έριν Μπόγκαρτ και Στιούαρτ Γκάβερτ. Με αυτό τον τρόπο, δεν θα τα δείτε να αποκτούν μια... πράσινη χροιά! Να τα ψεκάζετε επίσης με αντηλιακό σπρέι.

Όσον αφορά το λούσιμο, μην παραλούζετε τις ανταύγειες, διότι τα καθαριστικά των σαμπουάν ξεθωριάζουν το χρώμα. Να λούζεστε με σαμπουάν μέρα παρά μέρα – και για να τα φρεσκάρετε την μέρα που δεν λούζεστε, αναμίξτε κοντίσιονερ με νερό και τρίψτε το κεφάλι σας. Τα κοντίσιονερ έχουν ήπιες καθαριστικές ιδιότητες, αλλά δεν ξεραίνουν ούτε ξεθωριάζουν τα μαλλιά όπως τα σαμπουάν.

Γλουτοί. Για να τονώσετε και να γραμμώσετε τους γλουτούς σας, βάλτε στη ζωή σας την ποδηλασία. Κατά γενική ομολογία, οι ποδηλάτες έχουν τους ωραιότερους γλουτούς, καθώς η κίνηση που κάνουμε όταν πατάμε τα πεντάλ, τους γυμνάζουν τέλεια.

Πολύ καλή ιδέα είναι επίσης να ανεβοκατεβαίνετε τις σκάλες με τα πόδια, καθώς και να κάνετε μασάζ στους μηρούς και στους γλουτούς σας για να τονώνετε την κυκλοφορία του αίματος.

Δείκτης προστασίας. Να προτιμάτε αντηλιακά ευρέος φάσματος (να προστατεύουν από την UVA και από την UVB) με υψηλό δείκτη προστασίας, αλλά να μην τα θεωρείτε άλλοθι για να κάθεστε με τις ώρες στον ήλιο, συνιστά ο δρ Βίνσεντ ΝτεΛεο, επικεφαλής του Τμήματος Δερματολογίας στο Ιατρικό Κέντρο St. Luke’s Roosevelt, στην πόλη της Νέας Υόρκης.

Να αλείφετε με αρκετό αντηλιακό όλα τα σημεία του σώματος που θα εκτεθούν στον ήλιο (μην ξεχάσετε τα αυτιά και το ντεκολτέ) μισή ώρα πριν βγείτε από το σπίτι και να επαναλαμβάνετε κάθε 2 ώρες την επάλειψη, ανεξάρτητα από τον δείκτη προστασίας. Αν ιδρώσετε ή κολυμπήσετε, πρέπει να ξαναβάλετε αντηλιακό πιο σύντομα.

Ειδικά το πρόσωπο, αλείψτε το πρώτα με μια καλή ενυδατική και μετά βάλτε το αντηλιακό. Να φοράτε αντηλιακό ακόμα κι αν έχει συννεφιά (το 80% της υπεριώδους ακτινοβολίας του ηλίου διαπερνά τα σύννεφα).

Ενυδάτωση. Όπως εξηγεί η δερματολόγος Κατερίνα Λαμπρινοπούλου, η ενυδάτωση με κρέμα θα πρέπει να γίνεται μισή ώρα πριν από τη χρήση του αντηλιακού.

Το σώμα θα πρέπει να ενυδατώνεται έπειτα από κάθε ντους και να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε γάμπες, χέρια και πλάτη που έχουν αυξημένες ανάγκες το καλοκαίρι.

Για να είστε βέβαιοι πως θα ενυδατωθεί καλά το δέρμα σας, προτιμήστε προϊόντα που περιέχουν υδρόφιλα μόρια όπως η ουρία, το υαλουρονικό οξύ, η βρώμη, το cupuacu butter και η πανθενόλη.

Να προτιμάτε τις ενυδατικές λοσιόν για το καλοκαίρι (είναι πιο ελαφριές απ’ ό,τι οι κρέμες).

Αν θέλετε να καλύψετε ταυτοχρόνως ατέλειες και να αποφύγετε εντελώς το μακιγιάζ, διαλέξτε κάποια με χρώμα.

Ηλιοθεραπεία. Μείνετε μακριά από τον ήλιο από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα.

Μην μένετε με τις ώρες στην παραλία, διότι δερματικές βλάβες προκαλεί και η υπεριώδης ακτινοβολία που αντανακλάται από λείες επιφάνειες όπως το νερό και η άμμος (αυτός είναι ο λόγος που μαυρίζουν ακόμα και όσοι κάθονται μονίμως σε σκιερό μέρος, είτε αυτό βρίσκεται στην παραλία είτε στην βεράντα του σπιτιού τους).

Ο δρ Βίνσεντ ΝτεΛεο, επικεφαλής του Τμήματος Δερματολογίας στο Ιατρικό Κέντρο St. Luke’s Roosevelt, στην πόλη της Νέας Υόρκης, λέει πως η αντανάκλαση κυμαίνεται από 50% έως 90% της υπεριώδους ακτινοβολίας, αναλόγως με την γωνία των ακτίνων στην επιφάνεια της γης και το πόσο κοντά στην επιφάνεια ανάκλασης κάθεστε.

Θάλασσα. Το θαλασσινό νερό ξεραίνει το δέρμα, γι’ αυτό είναι εντελώς λάθος η άποψη «μένω με το αλάτι για να ψηθεί το δέρμα μου». Αμέσως μόλις βγείτε από τη θάλασσα πρέπει να ξεπλένεστε, συνιστά η δερματολόγος Κατερίνα Λαμπρινοπούλου.

Επίσης το θαλασσινό νερό ασκεί αναπλαστική δράση στο δέρμα, οπότε συμβάλλει στην ταχύτερη επούλωση μικροτραυμάτων αλλά και της ακμής (σε συνδυασμό βέβαια με τον ήλιο).

Φροντίστε ακόμα να μην κάθεστε στην άμμο ούτε να περπατάτε ξυπόλητοι σε αυτήν, διότι υπάρχει κίνδυνος να κολλήσετε κάποιον μύκητα (ακόμα πιθανότερο είναι να συμβεί αυτό εάν περπατάτε ξυπόλητοι στους χώρους γύρω από τις πισίνες).
















Πηγή: tanea.gr