Επιβεβαίωση Newpost: Κάμερες και μέσα στα βαγόνια του Μετρό

Επιβεβαίωση Newpost: Κάμερες και μέσα στα βαγόνια του Μετρό

Το «πράσινο φως» για να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους 17 νέους συρμούς του Μετρό των γραμμών 2 (Ανθούπολη-Ελληνικό) και 3 (Αγία Μαρίνα-Δουκίσσης Πλακεντίας -Αεροδρόμιο) άναψε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, θέτοντας ωστόσο ως προϋπόθεση ότι όλες τις ημέρες της εβδομάδας (εργάσιμες και αργίες) οι επιβάτες θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα που θα τηρούνται, ο χρόνος τήρησης των βίντεο από τις κάμερες δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 48 ώρες, η πρόσβαση στο καταγεγραµµένο υλικό να γίνεται µόνο από εξουσιοδοτηµένα άτοµα και η αφαίρεση του αποσπώµενου αποθηκευτικού µέσου να µπορεί να γίνει µόνο µε τη χρήση µηχανικού κλειδιού κ.λπ.

Το θέμα είχε αποκαλύψει ήδη από τις 17 Οκτωβρίου το Newpost  όταν και έγραψε ότι από τις αρχές του 2016 τοποθετούνται κάμερες και στο εσωτερικό των συρμών στις γραμμές 2 και 3.

Η Αρχή το 2013 είχε επιτρέψει την τοποθέτηση καμερών έξω από τους συρμούς και κοντά στις πόρτες των βαγονιών. Αντίθετα, δεν είχε επιτρέψει, τότε, να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους συρμούς καθώς η εταιρεία του Μέτρο «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ) δεν είχε τεκμηριώσει επαρκώς ότι ο επιδιωκόμενος σκοπός της δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τη χρήση μέτρων λιγότερο επαχθών για τους πολίτες που χρησιμοποιούν το Μετρό (προσωπικό ασφαλείας κ.λπ.).

Το περασμένο έτος η ΣΤΑΣΥ επανήλθε με νέο αίτημα για την τοποθέτηση καμερών μέσα στους 17 νέους συρμούς 3ης γενιάς που έχει θέσει σε κυκλοφορία και προσκόμισε μελέτη του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας, στην οποία, μεταξύ των άλλων επισημαίνεται ότι: 1) τυχόν φυσικά µέτρα ασφάλειας (προσωπικό κ.λπ.) δεν µπορούν να αναπτυχθούν σε όλο το µήκος και εύρος του δικτύου, 2) τα τεχνολογικά µέτρα ασφάλειας και ιδίως τα συστήµατα εικονοληψίας δεν µπορούν να αποτρέψουν στον απόλυτο βαθµό τροµοκρατικές επιθέσεις και άλλες σκόπιµες πράξεις, αλλά µπορούν να αποθαρρύνουν σε σηµαντικό βαθµό ενέργειες ενάντια σε προστατευόµενους χώρους και να εξασφαλίσουν καθαρή, συνεχή και αξιόπιστη εικόνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή µείζονος περιστατικού µαζικών απωλειών σε δυσπρόσιτα ή έστω προσωρινώς απρόσιτα µέρη του δικτύου, 3) οι κάμερες παρέχουν προστασία στον οδηγό του συρµού, καθώς και στο περιπολούν προσωπικό ασφαλείας που κινείται στους συρµούς, δυνατότητα παρακολούθησης και περαιτέρω εξακρίβωσης απειλών που βρίσκονται στο συρµό, ενώ λειτουργούν αποτρεπτικά στις σκόπιµες εγκληµατικές ή παραβατικές ενέργειες και συµβάλλουν στην αύξηση του αισθήµατος ασφάλειας των επιβατών, αφού λειτουργούν ως µηχανισµός αυτοελέγχου σε σηµαντικό αριθµό επίδοξων για εγκληµατική ή αντικοινωνική δραστηριότητα.

Η Αρχή στην υπ’ αριθμ. 104/2015 απόφασή της σημειώνει ότι «παρόλο που ένα σύστηµα βιντεοεπιτήρησης, στο οποίο δεν πραγµατοποιείται συνεχής παρακολούθηση των εικόνων των καµερών σε πραγµατικό χρόνο, δεν είναι πλήρως αποτελεσµατικό στην σε πραγµατικό χρόνο καταστολή και αντιµετώπιση τυχόν περιστατικών ασφαλείας, η εγκατάσταση και λειτουργία συστήµατος βιντεοεπιτήρησης στο εσωτερικό των συρµών, µε τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές που έχει προτείνει η ΣΤΑΣΥ συνιστά αναλογικό µέτρο για τον επιδιωκόµενο σκοπό επεξεργασίας, εν όψει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του µεταφορικού µέσου του µετρό (υπόγειες εγκαταστάσεις, πληθώρα εγκαταστάσεων και αποµακρυσµένων σηµείων, συνωστισµός) και της δυσχέρειας αποτελεσµατικής εφαρµογής άλλων ηπιότερων µέσων».

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο