«Μύλος» στις Πανελλαδικές: Τρίτη φορά σε τρία χρόνια αλλαγές - Κι άλλα άγχη για τους μαθητές

«Μύλος» στις Πανελλαδικές: Τρίτη φορά σε τρία χρόνια αλλαγές - Κι άλλα άγχη για τους μαθητές

Για επιπρόσθετο ψυχολογικό βάρος που πέφτει στις πλάτες των μαθητών μιλούν οι εκπαιδευτικοί, μετά την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει τόσο σε διαφορετικό σύστημα πανελληνίων εξετάσεων, όσο και σε σύστημα υπολογισμού μορίων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τρία τελευταία χρόνια οι υποψήφιοι έχουν δώσει εξετάσεις με τρία διαφορετικά συστήματα, τα οποία καθόριζαν ισάριθμοι υπουργοί Παιδείας. 

Από την πλευρά της ΟΛΜΕ, αν και ακόμα το νέο σύστημα δεν έχει αξιολογηθεί, εκφράζονται ανησυχίες για το επιπρόσθετο άγχος που θα δημιουργηθεί στα παιδιά.

Σύμφωνα με τον γ,γ, της Ομοσπονδίας Νικόλαο Παπαχρήστο, ''είναι πρωτοφανές αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα με τις εξετάσεις για τα πανεπιστήμια. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, υπάρχει ένα ατέλειωτο ''γράψε-σβήσε'' στα συστήματα που ισχύουν. 

Αυτό φυσικά δεν είναι θετικό για κανέναν: Ούτε για τα παιδιά που ακόμα και στη μέση της χρονιάς έχουν μάθει ότι θα δώσουν εξετάσεις με άλλο σύστημα, αλλά ούτε και για τους εκπαιδευτικούς που αρκετές φορές τρέχουν για να προλάβουν να είναι καλά προετοιμασμένοι''.

Ο κ. Παπαχρήστος, δε, προσθέτει ότι είναι επιτακτική ανάγκη για ένα σύστημα που θα προκύψει μετά από ανταλλαγές προτάσεων ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς και με πρωταρχικό στόχο την ομαλή μετάβαση στην ανώτερη εκπαίδευση.

Σε αυτό το πλαίσιο, μάλιστα, η ΟΛΜΕ αναμένεται να συνεδριάσει την ερχόμενη Τετάρτη, προκειμένου να δώσει τις προτάσεις της στο υπουργείο για το νέο σύστημα και τις μεταβολές που φέρνει στην εξεταστική διαδικασία. 

Ποιες είναι οι αλλαγές που έρχονται 

Το νέο σύστημα θα θυμίσει σε πολλούς κάτι από τις παλιές Δέσμες, οι οποίες ίσχυαν έως τις αρχές της δεκαετίας του 2000. 

Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην πλήρη αποσύνδεση της σχολικής επίδοσης από την εισαγωγή στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς πλέον θα υπολογίζεται μόνο η βαθμολογία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση του υπουργείου Παιδείας, με το νέο σύστημα εξετάσεων, οι υποψήφιοι θα δώσουν τέσσερα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, με δυνατότητα αλλαγής του τελευταίου μαθήματος με κάποιο άλλο, προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε δύο επιστημονικά πεδία αντί σε ένα. 

Όπως ορίζεται στην υπουργική απόφαση, με βάση τα μόρια ισχύουν τα εξής: 

1. Ο γραπτός βαθμός και των τεσσάρων μαθημάτων που θα επιλεγούν πολλαπλασιάζεται επί δύο. 

Παράδειγμα: Για έναν υποψήφιο στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες) θα προσμετράται το άθροισμα των μαθημάτων Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Νεοελληνική Γλώσσα και Λατινικά επί 2 εφόσον επιθυμεί την εισαγωγή του σε σχολές του πρώτου πεδίου. Αν επιλέξει να ανοίξει και το 4ο επιστημονικό πεδίο (Επιστήμες της Εκπαίδευσης) θα εξεταστεί και στα Μαθηματικά και το γινόμενο για την εισαγωγή του στις σχολές αυτού του πεδίου θα αφορά τα εξής 4 μαθήματα: Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Γλώσσα, Ιστορία και Μαθηματικά).

2. Ο βαθμός των δύο μαθημάτων βαρύτητας θα υπολογιστεί με το συντελεστή τους και το αποτέλεσμα θα αθροιστεί με το παραπάνω γινόμενο (σ.σ. για το παραπάνω παράδειγμα είναι τα Αρχαία (1,3) και η Ιστορία (0,7). Ο γραπτός βαθμός των μετά το γινόμενο που προκύπτει από το συντελεστή θα αθροιστεί με το γραπτό βαθμό του συνόλου των 4 μαθημάτων και θα πολλαπλασιαστεί επί 100. 

3. Τα παραπάνω αθροίσματα φτάνουν μέχρι τα 20.000 μόρια (άριστα). Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί σε ένα ειδικό μάθημα (πολλαπλασιάζεται ο γραπτός βαθμός επί 100) το άριστα είναι 22.000 μόρια και αν είναι δύο ειδικά μαθήματα το άριστα είναι 24.000 μόρια. 

Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι δεν προσμετράται ο προφορικός βαθμός των υποψηφίων, ενώ με το νέο σύστημα, δεδομένου και του περιορισμού των μαθημάτων (σ.σ. στο καταργηθέν σύστημα εξετάζονταν σε έξι μαθήματα) πριμοδοτούνται στο συνολικό άθροισμα τα δύο μαθήματα βαρύτητας. 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο