Αντισυνταγματικός κρίθηκε από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας ο περιορισμός έκδοσης αδειών βυτιοφόρων αυτοκινήτων μεταφοράς υγρών καυσίμων που προέβλεπε το παλαιό νομοθετικό καθεστώς, όπως αντισυνταγματική κρίθηκε και η απαγόρευση μετατροπής των φορτηγών αυτοκινήτων σε βυτιοφόρα.
Ειδικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν σε τρεις αποφάσεις τους (1664 έως 1666/2011) ότι οι περιορισμοί αυτοί είναι αντίθετοι στο άρθρο 5 του Συντάγματος, που κατοχυρώνει την προσωπική και οικονομική ελευθερία.

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας έχουν προσφύγει εταιρείες Πετρελαιοειδών και ιδιοκτήτες βυτιοφόρων αυτοκινήτων, ζητώντας να ακυρωθεί υπουργική απόφαση του 2007, που καθόριζε τις προϋποθέσεις χορήγησης αδειών κυκλοφορίας βυτιοφόρων αυτοκινήτων, καθώς και άλλη, δεύτερη απόφαση, που απαγόρευε την μετατροπή των φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ. σε βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων.

Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, με πρόεδρο τον Παν. Πικραμμένο και εισηγήτρια τη σύμβουλο Επικρατείας Ειρήνη Σάρπ, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι αντισυνταγματικές οι διατάξεις εκείνες του Ν. 383/1976, που εξαρτούν τη χορήγηση των νέων αδειών φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ. από τη μη επαρκή εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών με τα ήδη κυκλοφορούντα φορτηγά.

Παράλληλα, οι Σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν ότι είναι αντισυνταγματική (αντίθετη στο άρθρο 5) υπουργική απόφαση του 1979 που απαγόρευε τη μετατροπή φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ., οποιασδήποτε κατηγορίας, σε βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων, καθώς δεν προκύπτουν λόγοι δημοσίου και κοινωνικού συμφέροντος που να δικαιολογούν την απαγόρευση μετατροπής