Δικαιώθηκαν οι συγγενείς 24χρονου που πέθανε από λάθος διαγνώσεις

Δικαιώθηκαν οι συγγενείς 24χρονου που πέθανε από λάθος διαγνώσεις
Το Συμβούλιο της Επικρατείας επικύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανιών η οποία είχε επιδικάσει το ποσό των 190.000 ευρώ, συν τους νόμιμους τόκους, στους συγγενείς άτυχου 24χρονου, μάγειρας στο επάγγελμα, ο οποίος μέσα σε 11 ημέρες απεβίωσε εξαιτίας πολυοργανικής ανεπάρκειας, οφειλόμενης σε σύνδρομα που προκλήθηκαν μετά από αλλεργική παρενέργεια σε φάρμακο. Δυστυχώς, δεν έγινε αντιληπτή από τους γιατρούς δημοσίων νοσοκομείων της Κρήτης.
 
Οι γιατροί της Ιεράπετρας και του Ηράκλειου Κρήτης τον Ιούλιο του 1999 διέγνωσαν κάθε λογής ασθένειες στον άτυχο 24χρόνο, εκτός του ότι είχε υποστεί τα σύνδρομα Lyell και Stevens-Johnson.
 
Οι γιατροί που τον εξέτασαν στις έξι επισκέψεις του στο νοσοκομείο διέγνωσαν διαφορετικές νόσους: 1) οξεία εμπύρετη γαστρεντερίτιδα, 2) πυώδη αμυγδαλίτιδα και γαστρεντερίτιδα, 3) ανεμοβλογιά, 4) ίωση και 5) μυκητίαση, αλλά κανείς δεν διέγνωσε την πραγματική κατάσταση της υγείας του. Πρέπει να αναφερθεί ότι ένας από τους γιατρούς καθησύχαζε τους συγγενείς του λέγοντας ότι «είναι μία ίωση η οποία θα κάνει τον κύκλο της και σε δύο ημέρες θα περάσει».
 
Η Δικαιοσύνη καταδίκασε τελεσίδικα δύο γιατρούς σε φυλάκιση μόλις δύο ετών, με τριετή αναστολή, για τον από αμέλεια θάνατο του 24χρονου.
Ειδικότερα, την 5η Ιουλίου 1999 ο 24χρονος πήγε στα εξωτερικά ιατρεία του νοσοκομείου - κέντρου υγείας Ιεράπετρας με υψηλό πυρετό, εμετούς και διάρροια.
 
Ο γιατρός που τον εξέτασε διέγνωσε οξεία εμπύρετη γαστρεντερίτιδα και του υπέδειξε να κάνει εξετάσεις. Παράλληλα, χωρίς να τον υποβάλει σε αλλεργικό τεστ, του συνταγογράφησε το αντιβιοτικό Septrin και άλλα φάρμακα για τις διαρροϊκές κενώσεις.
Από τότε άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για τον άτυχο νέο. Με το που επέστρεψε στο σπίτι του, αισθάνθηκε πόνους σε όλο του το σώμα και τα πέλματά του να «μυρμηγκιάζουν», ενώ στο σώμα του εμφανίστηκαν φουσκάλες και ο πυρετός έφτασε τους 40°C.
 
Στην συνέχεια πηγαινοερχόταν στο νοσοκομείο και οι γιατροί διέγνωσαν κάθε φορά άλλη νόσο. Μεταξύ των άλλων οι γιατροί διέγνωσαν «πυώδη αμυγδαλίτιδα και γαστρεντερίτιδα», «μυκητίαση» και «στομαχικές διαταραχές». Στην συνέχεια ιδιωτική γιατρός, διέγνωσε ανεμοβλογιά και του χορήγησε άλλο φάρμακο.
 
Κατόπιν όλων αυτών ο 24χρόνος επανήλθε στο νοσοκομείο, αυτήν όμως τη φορά το μετέφερε ο πατέρας του με αναπηρικό καροτσάκι, καθώς εκείνος δεν μπορούσε πλέον να περπατήσει.
 
Η κατάσταση της υγείας του είχε εν τω μεταξύ επιδεινωθεί. Υπήρχαν εξανθήματα στον σώμα του και στα άκρα, καθώς και στο κεφάλι, δερματικές βλάβες στα πόδια, τα οποία ήταν καλυμμένα με φαρμακευτικά σκευάσματα (που του είχε χορηγήσει ο δερματολόγος) και με χαρτοπετσέτες, είχε 40°C πυρετό και βλάβες στη βλεννογόνο του στόματος, ενώ ήδη είχε αρχίσει η ηπατική δυσλειτουργία.
 
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στις δικαστικές αποφάσεις «παρόλα δε τα εμφανή στοιχεία της αλλεργικής αντίδρασης του φαρμάκου Septrin στον ασθενή (εξάνθημα βλατιδοφυσαλιδώδες με αιμορραγικό περιεχόμενο που εντοπιζόταν στον κορμό, άκρα, παλάμες και πέλματα του ασθενούς, ο οποίος επιπλέον παρουσίαζε εκτεταμένες διαβρώσεις βαλάνου, οίδημα ακροπροσθίας, επιπολής διαβρώσεις οσχέου, εκτεταμένες διαβρώσεις στόματος και χειλέων και έντονο ερύθημα επιπεφυκότος και βλεννοπυώδες έκκριμα, δεν κατόρθωσαν να διαγνώσουν την βαρειά κατάσταση του ασθενούς που ήταν αποτέλεσμα των ανεπιθύμητων παρενεργειών του φαρμάκου Septrin».
 
Μετά από πιέσεις των συγγενών του προς τους γιατρούς, ο άτυχος νέος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο Ηρακλείου και εισήχθη σε μονάδα εντατικής θεραπείας, ενώ «πλέον η κατάσταση της υγείας του ήταν πολύ δύσκολα αναστρέψιμη, αφού η ανεπιθύμητη ενέργεια του φαρμάκου του προκάλεσε το σύνδρομο Stevens-Johnson». Μετά από λίγες μέρες (12.7.1999) μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο «Γεώργιος Γεννηματάς» της Αθήνας, όπου και απεβίωσε μετά από τέσσερις μέρες.
 
Σημειώνεται ότι το εγκεκριμένο από τον Ε.Ο.Φ. σκεύασμα septrin προκαλεί ανεπιθύμητες ενέργειες που μπορεί να οδηγήσουν και σε θάνατο (γενικευμένο εξάνθημα, κνησμό, κνίδωση, πολύμορφο ερύθημα, σύνδρομο Stevens Johnson, τοξική επιδερμική νεκρόλυση, σύνδρομο Lyell, ηπατική νέκρωση κ.λ.π.). 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο