Στην ανάγκη εξορθολογισμού του συστήματος απέδωσε ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Πανάρετος την κατάργηση της επιλογής 2ης ξένης γλώσσας, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΤ3.

«Το να έχει κανείς τη δυνατότητα επιλογής πολλών γλωσσών, ανεξάρτητα από την ανταπόκριση που έχουν τα παιδιά στις γλώσσες αυτές, είναι μια πολυτέλεια που η χώρα δεν μπορεί να την αντέξει», τόνισε ο κ. Πανάρετος, επισημαίνοντας ότι «δεν υπάρχει δυνατότητα να προσφέρεις ένα πλέγμα γλωσσών σε έναν πολύ μικρό αριθμών μαθητών, που επιλέγουν ρώσικα, γερμανικά». Πρόσθεσε δε ότι «οι επιλογές θα γίνονται με βάση τις προτιμήσεις των παιδιών και δεν θα υπάρχει μια ευρεία γκάμα ξένων γλωσσών, με πολύ μικρούς αριθμούς μαθητών».

Αναφερόμενος, εξ άλλου, στη χρηματοδότηση των ανώτατων και ανώτερων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, ο κ. Πανάρετος επισήμανε ότι όπου χρειάζεται θα υπάρξει χρηματοδότηση, προσθέτοντας ότι η καταγραφή των αναγκών κάθε τμήματος θα βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις.

«Εχω μια σειρά από παραδείγματα, όπου βλέπει κανείς παρόμοια τμήματα σε διαφορετικά πανεπιστήμια να έχουν τελείως διαφορετικά μεγέθη διδακόντων και μαθημάτων. Δηλαδή, ένα τμήμα κάπου, να έχει 50 μαθήματα προαιρετικά και άλλο παρόμοιο 90», σημείωσε ο κ.Πανάρετος.

Επιπλέον, ανέφερε παράδειγμα γνωστικού αντικειμένου, που στην Ελλάδα έχει 70 μαθήματα και σε εγνωσμένου κύρους πανεπιστήμια του εξωτερικού μόλις τα μισά.

«Τα 70 μαθήματα πέραν του ότι προσθέτουν βάρος στους φοιτητές, προσθέτουν και κόστος στο πανεπιστήμιο», τόνισε.

Παρατήρησε τέλος ότι «σε στιγμές οικονομικής κρίσης, τα πανεπιστήμια δεν χρειάζεται απλώς να προσαρμοστούν στα δεδομένα, πρέπει να είναι πρωτοπόρα στην αντιμετώπιση της κρίσης».