Αποσύρεται από τη διαφήμιση η φράση «Χτύπα σαν άντρας»

Αποσύρεται από τη διαφήμιση η φράση «Χτύπα σαν άντρας»

Την απόσυρση μέχρι αύριο της επίμαχης φράσης ''Χτύπα σαν άνδρας'' από την διαφήμιση της εταιρείας Jumbo αποφάσισε το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας. 

Το αίτημα ήταν ενεργό από χθες όταν με ανακοίνωσή της η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων σε συνέχεια της πρόσφατης τηλεοπτικής διαφήμισης γνωστής εταιρείας παιχνιδιών με το σύνθημα «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας»,δημοσιοποίησε δελτίο Τύπου, επισημαίνοντας την κρισιμότητα του μηνύματος αναφορικά με την ενίσχυση της βίας κατά των γυναικών και ζητώντας την απόσυρση της συγκεκριμένης φράσης από τη διαφήμιση.

Η αφαίρεση του μηνύματος δεν πραγματοποιήθηκε και η ΓΓΙΦ, με απόλυτη συνέπεια στην αποστολή της και θεωρώντας το παραπάνω σύνθημα σεξιστικό και επικίνδυνο, στον βαθμό που παρουσιάζει εγκληματικές συμπεριφορές ως «κανονικότητα» ή «επικοινωνία», προχώρησε σε αίτηση ελέγχου στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ).

Τη Δευτέρα, 18/4/2014, παρουσία της Επιτροπής του ΣΣΕ, στελέχη της ΓΓΙΦ με επικεφαλής την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Υπηρεσιών προς Πολίτες και Φορείς της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων, κα Θεοδώρα Κατσιβαρδάκου, εξέθεσαν στην Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας το έργο και τις θέσεις της ΓΓΙΦ σε σχέση με τη βία κατά των γυναικών, αποδεικνύοντας ότι η φράση «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας» συνιστά σεξιστικό λόγο, αντιτίθεται στη θεώρηση της ισότητας των φύλων και, τελικά, μπορεί να ενισχύσει το πρόβλημα της έμφυλης βίας.

Σύμφωνα με την απόφαση Αρ. Σ1102 του ΣΣΕ, η οποία δημοσιοποιήθηκε στις 19/4/2015, η διατύπωση «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας» προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 4.1 του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης - Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) και πρέπει να τροποποιηθεί εντός 2 ημερών σε όλα τα μέσα (δηλαδή μέχρι και την Πέμπτη 21/4/2016.

Παράλληλα, στην απόφαση του ΣΣΕ επισημαίνεται ότι «οι Αποφάσεις των Επιτροπών ισχύουν και πρέπει να εφαρμόζονται σε όλα τα μέσα που αναπτύσσεται η εκάστοτε υπό έλεγχο επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών καθώς και των owned channel στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανεξάρτητα από το εάν αυτά αναφέρονται στη σχετική αίτηση ελέγχου».

Η ΓΓΙΦ, έχοντας θέσει την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών στις προτεραιότητες της πολιτικής της, θα συνεχίσει να εργάζεται διαρκώς προς την κατεύθυνση της άμβλυνσης όλων εκείνων των παραγόντων που αναπαράγουν το πρόβλημα, με στόχο την ανατροπή των σεξιστικών στερεοτύπων, την εξάλειψη της έμφυλης βίας και την επίτευξη της ουσιαστικής ισότητας των φύλων.

 Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και το Γραφείο Τύπου του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας:

To καλό νέο της ημέρας δεν είναι ότι ζητείται πλέον και επίσημα η απαλοιφή μιας επίμαχης και δυνάμει επικίνδυνης φράσης από εμπορική διαφήμιση, αλλά το συμπέρασμα ότι ο μόνος αγώνας που δεν έφερε αποτέλεσμα ήταν εκείνος που δεν δόθηκε ποτέ. 

Ο λόγος για την απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) που δημοσιοποιήθηκε χτες –μετά από σχετικό αίτημα της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων- και που εκτιμά ότι η διατύπωση «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας» στη διαφήμιση γνωστής εμπορικής αλυσίδας από το στόμα γνωστής αοιδού, προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 4.1 του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης - Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) και πρέπει να τροποποιηθεί εντός 2 ημερών σε όλα τα μέσα.

Χωρίς καμιά διάθεση να «ευλογήσουμε τα γένια μας» αισθανόμαστε δικαιωμένοι σαν Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.), που επιδείξαμε έγκαιρα αντανακλαστικά απέναντι σε ένα τέτοιας έκτασης και ουσίας ζήτημα δημοσιότητας. Μα πιο πολύ αισθανόμαστε δικαιωμένοι από τις αντιδράσεις φορέων και οργανώσεων, αλλά και μεμονωμένων γυναικών, που ακολούθησαν τη δημόσια παρέμβασή μας και που αυτές συνέβαλαν σε ένα θετικό αποτέλεσμα.

Ελπίζουμε στο μέλλον να μην ξαναχρειαστεί να παρέμβουμε δημόσια για παρόμοιο θέμα και καλούμε τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας, να εξαλείψουν από τους τρόπους προώθησης των προϊόντων τους κάθε ρητορική που αναμοχλεύει αρνητικά στερεότυπα.

 

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο