Σπίρτζης: Στις 16 Ιουλίου σε λειτουργία το νέο αεροδρόμιο Πάρου

Σπίρτζης: Στις 16 Ιουλίου σε λειτουργία το νέο αεροδρόμιο Πάρου

Σε πλήρη λειτουργία θα τεθεί από τις 16 Ιουλίου το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Την τελευταία τετραετία σπαταλήθηκαν στην άγονη γραμμή Πάρου, επιδοτήσεις όσο το κόστος κατασκευής του νέου αεροδρομίου είπε ο Χρήστος Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι θα είναι μεγάλα τα οφέλη του δημοσίου από το νέο έργο, καθώς τετραπλασιάζεται η αεροπορική κίνηση της Πάρου, με οφέλη για την οικονομία, τον τουρισμό και την απασχόληση. Επίσης ο υπουργός ανακοίνωσε από την Πάρο την αναβάθμιση των αερολιμένων στα νησιά της Μήλου της Νάξου και της Σύρου.

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, συνοδευόμενος από τον διοικητή της ΥΠΑ Κωνσταντίνο Λιντζεράκο, συναντήθηκε στο δημαρχείο Πάρου, με βουλευτές Κυκλάδων, τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων της τοπικής κοινωνίας στους οποίους ανακοίνωσε επίσης ότι:

  • Προωθείται από το ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ, με χρηματοδότηση μέσω του επενδυτικού σχεδίου για την Ευρώπη -«Πακέτο Γιούνκερ»- νέο ολοκληρωμένο έργο περαιτέρω αναβάθμισης των αερολιμένων Κυκλάδων, στα νησιά Μήλος, Νάξος, Πάρος και Σύρος.
  • Δρομολογούνται άμεσα από το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ, τεχνικά έργα αναβάθμισης της επιχειρησιακής λειτουργίας του αεροδρομίου Σύρου.
  • Προωθείται από το ΥΠΟΜΕΔΙ σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της Πάρου, νέος ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την υλοποίηση υποδομών (οδικών, λιμενικών έργων, βιολογικών καθαρισμών κ.λπ.) και παράλληλα έργων και παρεμβάσεων προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι αναγκαία στο νησί, δεδομένου ότι η λειτουργία του νέου αεροδρομίου τετραπλασιάζει την αεροπορική επιβατική κίνηση της Πάρου.

Ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε επίσης, στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το ΥΠΟΜΕΔΙ και η ΥΠΑ για την αναμόρφωση των συμβάσεων των άγονων γραμμών, για τις οποίες όπως τόνισε «είχαμε για πολλές δεκαετίες σπατάλη του χρήματος του ελληνικού λαού».

Επισήμανε ότι, με την διαπραγμάτευση που έγινε με τις εμπλεκόμενες αεροπορικές εταιρίες επιτεύχθηκε τη μεταβατική τρέχουσα περίοδο έκπτωση της τάξης του 33% από την Olympic Air και 25% μεσοσταθμικά από όλες τις άλλες εταιρίες, καθώς επίσης ότι με το νέο διαγωνισμό που προωθείται για τις άγονες γραμμές προβλέπεται να γίνει εξοικονόμηση της τάξης του 75%. Με την ευκαιρία των διαπραγματεύσεων για τις άγονες γραμμές είπε ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ότι συζητήθηκαν και άλλα θέματα.

Η ολοκλήρωση των έργων του νέου αεροδρομίου Πάρου, φέρνει παράλληλα, πολύ μεγάλο όφελος στο ελληνικό δημόσιο. Η Πάρος, εντάχθηκε στις άγονες γραμμές εξαιτίας του γεγονότος ότι, μέχρι τώρα, δεν διέθετε επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά μόνον έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί μόνον ένας τύπος μικρού αεροσκάφους.

Ο υπουργός, είπε ακόμη ότι, η επιδότηση της γραμμής Αθήνας - Πάρου ανερχόταν σε ύψους 4,2 εκατ. ευρώ ετησίως. Όσο για την περίοδο της περασμένης τετραετίας, που με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων καθυστέρησαν τα έργα του νέου αεροδρομίου Πάρου, η λειτουργία της γραμμής υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας, ανήλθε στο συνολικό ποσό των 16,8 εκατ. ευρώ, με ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης, που αντί να κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο προτίμησε να πληρώνει άγονες γραμμές.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο