current views are: 9

11 Μαΐου 2016
Δημοσίευση05:48

Οι καθηγητές απειλούν με απεργία μέσα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις – «Αδιανόητο» λέει ο Φίλης

Με απεργία κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων απειλούν οι καθηγητές, την ώρα που οι υποψήφιοι ετοιμάζονται για τη μεγάλη «μάχη», που αρχίζει τη Δευτέρα 16 Μαΐου.

Δημοσίευση 05:48’

Με απεργία κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων απειλούν οι καθηγητές, την ώρα που οι υποψήφιοι ετοιμάζονται για τη μεγάλη «μάχη», που αρχίζει τη Δευτέρα 16 Μαΐου.

Με απεργία κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων απειλούν οι καθηγητές, την ώρα που οι υποψήφιοι ετοιμάζονται για τη μεγάλη «μάχη», που αρχίζει τη Δευτέρα 16 Μαΐου. Από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, χαρακτηρίζει το ενδεχόμενο αυτό «αδιανόητο».

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», σήμερα ολοκληρώνεται το διδακτικό έτος στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας, καθώς οι υποψήφιοι, οι εκπαιδευτικοί και ο μηχανισμός του Υπουργείου Παιδείας θα μπουν στην τελική ευθεία για την έναρξη των Εξετάσεων.

Ωστόσο, το φετινό διδακτικό έτος είναι από τα μικρότερα σε διάρκεια, με δεδομένο ότι τα μαθήματα σταμάτησαν στις 22 Απριλίου για τις διακοπές του Πάσχα και μετά την πασχαλινή ανάπαυλα έγιναν μόνο τη Δευτέρα και χθες.

Έτσι, στο πλαίσιο αυτό και λίγο πριν την έναρξη των Πανελλαδικών, οι καθηγητές θέτουν στο τραπέζι των συζητήσεων τις κινητοποιήσεις. Η οριστική απόφαση θα ληφθεί στις 21 Μαΐου από τη γενική συνέλευση των προέδρων των τοπικών ενώσεων καθηγητών (ΕΛΜΕ).

«Ο κόσμος της εκπαίδευσης οφείλει να αγωνιστεί για να σταματήσει την πολιτική περικοπών και της λιτότητας στον χώρο της εκπαίδευσης», ανέφερε η ΟΛΜΕ τονίζοντας ότι η φετινή σχολική χρονιά θα ολοκληρωθεί με 3.000 κενά εκπαιδευτικών σε δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ η κατάσταση θα χειροτερέψει από τον Σεπτέμβριο.

Κι αυτό διότι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, παρά τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για 20.000 διορισμούς σε βάθος τριετίας, ο υπουργός Νίκος Φίλης, μετά την τελευταία συνάντηση του με τους εκπροσώπους των θεσμών δεν είχε κάτι που να μπορέσει να εμφανίσει ως επιτυχία.. Βέβαια, τα δεδομένα μπορούν να αλλάξουν μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης για τα δημοσιονομικά μεγέθη της χώρας.

«Το υπουργείο συστηματικά προσπαθεί να καλύψει τς ανάγκες με εξοικονόμηση ωρών εκπαιδευτικών (κατάργηση υπεύθυνων εργαστηρίων), με διάθεση εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες και τα ΔΙΕΚ, με αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, με συγχωνεύσεις τμημάτων. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μη πρόσληψη, δηλαδή απόλυση των αναπληρωτών, εκπαιδευτικούς “λάστιχο” να συμπληρώνουν ωράριο σε 4 διαφορετικά σχολεία και βαθμίδες, και πιθανά πλεονάσματα σε ειδικότητες», πρόσθεσε η ΟΛΜΕ.

Την ίδια ώρα, πίεση για κινητοποιήσεις ασκούν και οι εκπαιδευτικοί που περιμένουν διορισμό. Το Συντονιστικό Αναπληρωτών – Αδιόριστων Εκπαιδευτικών ζητά να γίνει απεργία κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, καθώς «η προκήρυξη μιας στάσης εργασίας ή μια μονοήμερη απεργία χωρίς χαρακτηριστικό κλιμάκωσης δεν είναι αρκετή».

Σύμφωνα με το Συντονιστικό, εξαιτίας της μείωσης και της κατάργησης διδακτικών ωρών στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο, την επόμενη σχολική χρονιά εκτιμάται ότι θα γίνουν από 5.500 έως 7.000 λιγότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, ενώ από 800 έως 1.000 λιγότερες θα είναι οι προσλήψεις αναπληρωτών στα νηπιαγωγεία.

Μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο κ. Φίλης δήλωσε:

Τον Μάιο δεν υπάρχουν κενά, τον Μάιο, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο διαμορφώνονται οι προϋποθέσεις, προκειμένου τον Σεπτέμβριο να μην υπάρξουν κενά. Δεν υπάρχει λογική (σ.σ. για τις κινητοποιήσεις). Συνεπώς δεν υπάρχει λογική και είναι αδιανόητο να δημιουργείται κλίμα υπονόμευσης των εξετάσεων με τέτοιου είδους εξαγγελίες. Τα κενά καλύφθηκαν κατά το δυνατόν, γιατί το ταμείο είναι συγκεκριμένο. Θα υπάρχει αναδιοργάνωση της εκπαίδευσης με έναν βασικό στόχο. Τον στόχο των διορισμών

 


σχετικα αρθρα