current views are: 9

17 Μαΐου 2016
Δημοσίευση17:51

Ο αγωγός TAP σε αριθμούς (infographic)

Τα θεμέλια ενός εξόχως σημαντικού έργου για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή μπήκαν σήμερα. Πρόκειται για τον αγωγό TAP, ο οποίος θα μεταφέρει κάθε χρόνο 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το χρόνο από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ, με προοπτική η ποσότητα αυτή να αυξηθεί στα 20 δισεκατομμύρια.

Δημοσίευση 17:51’

Τα θεμέλια ενός εξόχως σημαντικού έργου για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή μπήκαν σήμερα. Πρόκειται για τον αγωγό TAP, ο οποίος θα μεταφέρει κάθε χρόνο 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το χρόνο από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ, με προοπτική η ποσότητα αυτή να αυξηθεί στα 20 δισεκατομμύρια.

Τα θεμέλια ενός εξόχως σημαντικού έργου για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή μπήκαν σήμερα. Πρόκειται για τον αγωγό TAP, ο οποίος θα μεταφέρει κάθε χρόνο 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το χρόνο από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ, με προοπτική η ποσότητα αυτή να αυξηθεί στα 20 δισεκατομμύρια.

Ο αγωγός ΤΑΡ επελέγη από την Κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν ως η προτιμητέα διαδρομή για τη μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου στην Ευρώπη μεταξύ των τεσσάρων εναλλακτικών οδεύσεων που είχαν προταθεί, δύο από τις οποίες διέρχονταν εκτός Ελλάδος. Πρόκειται για επένδυση ύψους 2,3 δισ. ευρώ στην Ελλάδα και 5,6 συνολικά, που θα οδηγήσει στη δημιουργία 8.000 θέσεων εργασίας τόσο άμεσα όσο και έμμεσα καθώς σημαντικό τμήμα των προμηθειών προϊόντων και υπηρεσιών που απαιτούνται για το έργο έχουν ήδη ανατεθεί σε ελληνικές εταιρίες.

Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.) με την εταιρεία διαχείρισης να εκτιμά ότι θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού.

Για την κατασκευή του έργου έχει συσταθεί η κοινοπραξία Trans-Adriatic Pipeline AG, στη μετοχική σύνθεση της οποίας μετέχουν οι BP – 20% (Η.Β.), SOCAR – 20% (Αζερμπαϊτζάν), Snam SpA. – 20% (Ιταλία), Fluxys – 19% (Βέλγιο), Enagas – 16% (Ισπανία) και Axpo – 5% (Ελβετία) μετά από αποχώρηση των Statoil (20%), Total (10%) και E.ON (9%).

Το ελληνικό κομμάτι του αγωγού έχει «σπάσει» σε τρία κομμάτια. Η κοινοπραξία της ιταλικής Bonatti με την J&P ΑΒΑΞ ανέλαβε την κατασκευή δύο εξ αυτών, συνολικού μήκους 360 χιλιομέτρων.

Η γαλλική Spiecapag (θυγατρική του ομίλου Vinci) επικράτησε για την κατασκευή του τρίτου ελληνικού τμήματος (μήκους 185 χιλιομέτρων) καθώς και δύο τμημάτων επί αλβανικού εδάφους (συνολικού μήκους 215 χιλιομέτρων).

Με την έναρξη λειτουργίας του αγωγού που τοποθετείται στο 2019-2020 η χώρα μας θα αποκτήσει πρόσβαση σε μία ακόμη πηγή τροφοδοσίας της εσωτερικής αγοράς με αέριο, γεγονός που αυξάνει την ασφάλεια εφοδιασμού αλλά και τον ανταγωνισμό στην προμήθεια. 

ΠΑΝ.ΒΕΛ.


σχετικα αρθρα