current views are: 4

25 Μαΐου 2016
Δημοσίευση13:04

Έρευνα της MasterCard σε χιλιάδες φιλάθλους αποκαλύπτει τις συνήθειες τους στα social media

Καθώς η προσοχή ολόκληρης της Ευρώπης είναι στραμμένη στο Μιλάνο για τον τελικό του UEFA Champions League ανάμεσα σε Ρεάλ Μαδρίτης και Ατλέτικο Μαδρίτης, αυτό το Σάββατο 28 Μαΐου, η MASTERCARD παρουσιάζει μια νέα πρωτότυπη έρευνα για τις συνήθειες των ποδοσφαιρόφιλων σε όλη την Ευρώπη στο περιβάλλον των social media. 

Δημοσίευση 13:04’

Καθώς η προσοχή ολόκληρης της Ευρώπης είναι στραμμένη στο Μιλάνο για τον τελικό του UEFA Champions League ανάμεσα σε Ρεάλ Μαδρίτης και Ατλέτικο Μαδρίτης, αυτό το Σάββατο 28 Μαΐου, η MASTERCARD παρουσιάζει μια νέα πρωτότυπη έρευνα για τις συνήθειες των ποδοσφαιρόφιλων σε όλη την Ευρώπη στο περιβάλλον των social media. 

Καθώς η προσοχή ολόκληρης της Ευρώπης είναι στραμμένη στο Μιλάνο για τον τελικό του UEFA Champions League ανάμεσα σε Ρεάλ Μαδρίτης και Ατλέτικο Μαδρίτης, αυτό το Σάββατο 28 Μαΐου, η MASTERCARD παρουσιάζει μια νέα πρωτότυπη έρευνα για τις συνήθειες των ποδοσφαιρόφιλων σε όλη την Ευρώπη στο περιβάλλον των social media. 

Παράλληλα, ανατρέχοντας και αναλύοντας δεδομένα από συζητήσεις στα social media, η MASTERCARD αποκαλύπτει τις πιο πολυσυζητημένες στιγμές του UEFA CHAMPIONS LEAGUE στα social media στην Ελλάδα. 

Όταν πρόκειται για μπάλα, οι Ισπανοί φίλαθλοι είναι οι πιο φανατικοί χρήστες social media στην Ευρώπη

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τη μεγαλύτερη υποστήριξη στη ομάδα τους προσφέρουν οι Ισπανοί φίλαθλοι, με περίπου το ένα τέταρτο αυτών (24%) να ποστάρει τέσσερις ή περισσότερες φορές, την ώρα που παρακολουθεί έναν αγώνα στην τηλεόραση, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από εκείνο των Ιταλών φιλάθλων (15%).

Η έρευνα Social Fanalytics της MasterCard, Επίσημου Χορηγού του προγράμματος Player Escorts του UEFA Champions League, υπογραμμίζει ότι για την πλειονότητα των φιλάθλων (69%) η δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με τα ποδοσφαιρικά τους ινδάλματα στα social media έχει θετικό αντίκτυπο στην εμπειρία τους που συνδέεται με το ποδόσφαιρο. Η τάση αυτή διαφαίνεται πιο έντονα στην Τουρκία (97%), την Ισπανία (87%) και την Ελλάδα (85%), ωστόσο οι απόψεις άλλων Ευρωπαίων φιλάθλων για το ίδιο θέμα διαφέρουν, καθώς μόνο 50% των φιλάθλων από το Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύει ότι οι ποδοσφαιριστές πρέπει να έχουν παρουσία στα social media.

Όσον αφορά στη χρήση των social media, το 64% του συνόλου των Ευρωπαίων φιλάθλων, με αποκορύφωμα αυτούς που ανήκουν στο ηλικιακό group 25-35, δηλώνουν ότι το να ενημερώνονται διαρκώς για τα τελευταία νέα είναι η πρώτη τους προτεραιότητα. Παράλληλα, το γνωστό πάθος των Τούρκων φιλάθλων αφορά και στο περιβάλλον των social media, καθώς γι’ αυτούς, οι πιθανότητες να γιορτάσουν εκεί μια νίκη, αγγίζουν το 71%, ποσοστό υπερδιπλάσιο από εκείνο των Άγγλων φιλάθλων (29%).

Η έρευνας Social Fanalytics* της MasterCard κατέγραψε και ελληνικό κοινό, λάτρεις του ποδοσφαίρου, στα social media και τα ευρήματα συγκεντρώνονται παρακάτω:

* Το Facebook αποτελεί το πιο δημοφιλές κανάλι στα social media, με το 76% των Ελλήνων φίλων του ποδοσφαίρου να το επιλέγει, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο των φιλάθλων της έρευνας αγγίζει το 63%

* Το 51% των Ελλήνων φιλάθλων κάνει 1 με 2 posts ή tweets, την ώρα που παρακολουθεί έναν αγώνα στην τηλεόραση, ενώ το 48% δεν ποστάρει απολύτως τίποτα όταν παρακολουθεί έναν αγώνα στο γήπεδο

* 85% των Ελλήνων φίλων της μπάλας ακολουθεί στα social media μόνο τα accounts της ομάδας ή των ομάδων που υποστηρίζει, ενώ το ίδιο ακριβώς ποσοστό (85%) πιστεύει ότι οι ποδοσφαιριστές πρέπει να διατηρούν προσωπικό λογαριασμό στα social media

Ο Gianluigi Buffon, Πρεσβευτής της MasterCard για το φετινό UEFA Champions League, σχολίασε τα ευρήματα της έρευνας, δηλώνοντας σχετικά: «Έχω τη χαρά να παίζω ποδόσφαιρο για περισσότερα από 20 χρόνια και είναι εκπληκτική η επίδραση που έχουν πλέον τα social media στο άθλημα – φέρνουν τους φιλάθλους πιο κοντά στο αγαπημένο τους άθλημα και τους επιτρέπουν, παράλληλα, να δημιουργούν προσωπικές σχέσεις μεταξύ τους».

Μεταξύ άλλων βασικών ευρημάτων της έρευνας για όλες τις χώρες που καταγράφηκαν, συμπεριλαμβάνονται και τα παρακάτω:

* Οι Ισπανοί φίλαθλοι είναι οι πιο ενεργοί στα social media μέσα από το γήπεδο, αναρτώντας κατά μέσο όρο δύο posts κατά τη διάρκεια κάθε αγώνα, αριθμός διπλάσιος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

* Το YouTube είναι η δεύτερη πιο διαδεδομένη πλατφόρμα social media, αμέσως μετά το Facebook

* Οι Ιταλοί (42%) και οι Ισπανοί (47%) φίλαθλοι προτιμούν να «ακολουθούν» ζωντανές μεταδόσεις των αγώνων, ενώ οι φίλαθλοι από τη Ρωσία, τη Ρουμανία (63%) και την Τσεχία (61%) χρησιμοποιούν κυρίως τα social media για να συνομιλούν με άλλους φιλάθλους (68%)

* Οι άντρες φίλαθλοι έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες από τις γυναίκες φίλες του ποδοσφαίρου, να ακολουθήσουν στα social media κάποια ομάδα που δεν υποστηρίζουν

Η έρευνα Social Fanalytics αναδεικνύει τη σημασία του να παραμένει κανείς ‘συνδεδεμένος’, με το 69% των φιλάθλων να δηλώνουν ότι θα ήθελαν να υπάρχει διαθέσιμο Wi-Fi σε όλα τα γήπεδα. Σε Ιταλία και Πορτογαλία, το σχετικό ποσοστό φτάνει στο 79% και 70% αντίστοιχα, οι Γερμανοί φίλαθλοι δεν δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για το θέμα (39%), ενώ οι Έλληνες επίσης αναζητούν αυτή την παροχή, σε ποσοστό 64%.

Η ζήτηση για ανέπαφες συναλλαγές αποδεικνύεται επίσης ολοένα και περισσότερο δημοφιλής στην Ευρώπη, με το 31% των φιλάθλων του ποδοσφαίρου να ζητούν την εισαγωγή της εν λόγω τεχνολογίας στα γήπεδα. Περισσότεροι από τους μισούς (54%) φιλάθλους στην Τουρκία τάσσονται υπέρ της ευκολίας που προσφέρουν οι ανέπαφες συναλλαγές, ενώ οι φίλαθλοι της Ρουμανίας (54%) και της Τσεχίας (44%) θα προτιμούσαν να δουν να δημιουργούνται θύρες που να υποστηρίζουν σύστημα ανέπαφων εισιτηρίων.

Η Ann Cairns, Πρόεδρος Διεθνών Αγορών της MasterCard, ανέφερε: «Τα social media και τα ψηφιακά μέσα συνεχίζουν να αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο ακολουθούμε, μοιραζόμαστε και γιορτάζουμε αυτά με τα οποία παθιαζόμαστε. Καθώς η τεχνολογία εξακολουθεί να διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο σε κάθε πτυχή της ζωής μας, η μεταφορά των συζητήσεων και αλληλεπιδράσεων στο ψηφιακό περιβάλλον είναι το φυσικό επόμενο βήμα. Η έρευνα Social Fanalytics υπογραμμίζει το γεγονός ότι, όσο και αν τα κανάλια μπορεί να διαφέρουν, η δυνατότητα να αλληλεπιδρούμε και να συμμετέχουμε σε μια συζήτηση παραμένει το πιο σημαντικό στοιχείο. Όπως και το ποδόσφαιρο, τα social media σπάνε τα σύνορα, επιτρέποντας στους φίλους της μπάλας να έρχονται πιο κοντά και να μοιράζονται το πάθος τους».

*Η έρευνα Social Fanalytics διεξήχθη από τη Mortar για λογαριασμό της MasterCard. Στην έρευνα συμμετείχαν 5.000 ερωτώμενοι από 16 χώρες της Ευρώπης – Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ολλανδία, Ιταλία, Τουρκία, Ρωσία, Σουηδία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Ουκρανία, Ρουμανία, Ισραήλ, Τσεχία και Πολωνία.

Η MasterCard παρουσιάζει τα trending topics της μπάλας, στα Ελληνικά social media

Ο αγώνας μεταξύ Ολυμπιακού και Άρσεναλ, στη φετινή φάση των Ομίλων, είναι η πιο πολυσυζητημένη στιγμή του UEFA Champions League σε όλα τα κανάλια social media, στην Ελλάδα. Σε μικρή απόσταση ακολουθεί η περσινή νίκη της Μπαρτσελόνα επί της Γιουβέντους, στον τελικό της διοργάνωσης στο Βερολίνο, ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η νίκη της Ρεάλ Μαδρίτης επί της Ατλέτικο Μαδρίτης, στον τελικό της σεζόν 13/14, που χάρισε στη Ρεάλ τον δέκατο τίτλο της στη διοργάνωση.

Η έρευνα της MasterCard, Επίσημου Χορηγού του προγράμματος Player Escorts του UEFA Champions League, αποκαλύπτει επίσης τους πιο πολυσυζητημένους παίκτες και τις πιο πολυσυζητημένες ομάδες στην ιστορία του UEFA Champions League, για τους Έλληνες χρήστες. Μετά από μάχη στήθος με στήθος, ο Cristiano Ronaldo επικράτησε του Lionel Messi και αναδείχθηκε ο παίκτης που συζητήθηκε περισσότερο στα social media, ενώ σε μικρή απόσταση ακολουθεί ο Neymar.

O Ολυμπιακός κερδίζει τον τίτλο της πιο πολυσυζητημένης ομάδας, ξεπερνώντας τον ‘σκληρό ανταγωνισμό’ που δέχθηκε από τη Ρεάλ Μαδρίτης τη Μπαρτσελόνα και την Άρσεναλ, κατά σειρά.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών αγορών που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα, οι φίλαθλοι από το Ηνωμένο Βασίλ​ειο ήταν αυτοί που δημιούργησαν τον μεγαλύτερο όγκο συζητήσεων στα social media. Παρά το γεγονός ότι είχε μόνο τρεις συμμετοχές, η Γαλλία κέρδισε τη δεύτερη θέση, ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από την Ισπανία.

Η έρευνα ρίχνει φως και στον τόνο, στον οποίο γίνονται οι συζητήσεις μεταξύ των φιλάθλων, σε περιβάλλον social media. Οι φίλαθλοι από την Ουκρανία είναι μεταξύ των πιο θετικών στην Ευρώπη, από τότε που η Δυναμό Κιέβου ξεπέρασε τις προσδοκίες, περνώντας με επιτυχία τη φάση των Ομίλων για δύο συνεχόμενες σαιζόν, 14/15 και 15/16. Αντιθέτως, οι φίλαθλοι από την Τουρκία θεωρούνται οι πιο επικριτικοί, ενώ αντίστοιχα, οι ποδοσφαιρόφιλοι από το Ηνωμένο Βασίλειο ακολουθούν με μικρή διαφορά.

 


σχετικα αρθρα