current views are: 7

16 Ιουνίου 2016
Δημοσίευση09:16

Φίλης: Τα θέματα των Πανελλαδικών δεν ήταν θέματα εξόντωσης – Τα στατιστικά των εξετάσεων

«Η συζήτηση για την αλλαγή του συστήματος επιλογής των παιδιών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν γίνεται βιαστικά», διεμήνυσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.

Δημοσίευση 09:16’

«Η συζήτηση για την αλλαγή του συστήματος επιλογής των παιδιών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν γίνεται βιαστικά», διεμήνυσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.

«Η συζήτηση για την αλλαγή του συστήματος επιλογής των παιδιών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν γίνεται βιαστικά», διεμήνυσε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης. Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε τα στατιστικά στοιχεία των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Σε δηλώσεις του με αφορμή την ολοκλήρωση των Πανελλαδικών εξετάσεων, ο υπουργός Παιδείας είπε πως για το ζήτημα αυτό έχει διατυπωθεί μια άποψη από την Επιτροπή Διαλόγου και γίνεται συζήτηση. Επισήμανε ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα επιλογής των παιδιών για τα πανεπιστήμια, προϋποθέτει αλλαγή του Λυκείου, αλλά και των πανεπιστημίων σε κάποιες πλευρές.

Γι’ αυτό, πρόσθεσε, δεν προτάσσουμε το ζήτημα της επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά έπεται των αλλαγών που θα γίνουν και στο λύκειο, αλλά και σε κάποιο βαθμό στα πανεπιστήμια.

«Συνεπώς να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η συζήτηση δεν γίνεται βιαστικά, γίνεται με όρους σεβασμού στην αγωνία και τον κόπο των παιδιών και των οικογενειών τους, γιατί ξέρουμε ότι και χρήματα πολλά ξοδεύονται μέσα από τα φροντιστήρια, αλλά και μεγάλη αγωνία δημιουργείται μέσα από ένα σύστημα το οποίο είναι μεν αξιόπιστο, αλλά από την άλλη όμως είναι ένα σύστημα το οποίο δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σύγχρονες απαιτήσεις των παιδιών για υψηλότερου επιπέδου μόρφωση» διαβεβαίωσε ο υπουργός Παιδείας.

Ο κ. Φίλης αναφερόμενος στις φετινές Πανελλαδικές, είπε ότι είχαν είχαν απόλυτη επιτυχία και ήταν από τις πιο δύσκολες και απαιτητικές εξετάσεις των τελευταίων ετών, γιατί έγιναν και με το νέο και με το παλιό σύστημα. Διενεργήθηκαν με άψογο τρόπο, τόνισε και ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές. 
Σημείωσε ακόμη ότι τα αποτελέσματα θα βγούνε πιο γρήγορα από άλλες χρονιές.

Σε ό,τι αφορά τα θέματα, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε πως ανταποκρίνονταν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην αίθουσα, δεν ήταν θέματα φροντιστηρίων.

Επίσης ήταν θέματα διαβαθμισμένα ως προς τη δυσκολία τους, δεν ήταν θέματα εξόντωσης, ούτε θέματα απλώς ενός διαβατηρίου για να περάσουν με ευκολία τα παιδιά στα πανεπιστήμια, πρόσθεσε και συνεχάρη την Εξεταστική Επιτροπή. 

Πρόσθεσε πως ήταν θέματα με σαφήνεια διατυπωμένα και αυτό, όπως είπε, επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι η διαδικασία της αναβαθμολόγησης ήταν πολύ περιορισμένη σε σχέση με άλλες χρονιές, ενώ δεν υπήρξε και ανάγκη να σταλούν διευκρινίσεις, όπως γινόταν άλλες χρονιές. 

Την Παρασκευή οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών

Όπως είναι ήδη γνωστό, την Παρασκευή θα αναρτηθούν στα σχολεία σταδιακά έως το μεσημέρι, οι βαθμολογίες των  των υποψηφίων των ΓΕΛ και στις 14.00 στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας και συγκεκριμένα στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.results.it.minedu.gov.gr.

Την Τετάρτη 22 Ιουνίου θα αναρτηθούν στα σχολεία, σταδιακά έως το μεσημέρι, οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων των υποψηφίων των ΕΠΑΛ και στις 14.00 στην ιστοσελίδα του Υπουργείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.results.it.minedu.gov.gr.

Τα στατιστικά των Πανελλαδικών

Τα στατιστικά των Πανελλαδικών εξετάσεων του 2016 δημοσιοποιήσε το Υπουργείο Παιδείας. 

Δείτε εδώ τα στατιστικά με το νέο σύστημα

Δείτε εδώ τα στατιστικά με το παλαιό σύστημα

Όσον αφορά το Πρόγραμμα εξετάσεων, με το παλαιό σύστημα όλοι οι υποψήφιοι έδιναν τα ίδια μαθήματα 6 και η σειρά των μαθημάτων ήταν ίδια και σταθερή για όλους. Αντίθετα με το νέο σύστημα οι υποψήφιοι δίνουν 4 ή 5 μαθήματα με πολλούς πιθανούς συνδυασμούς.

Κύρια προτεραιότητα του υπουργείου ήταν ο κύριος όγκος των υποψηφίων να γράψει επί ίσοις όροις , δηλαδή τις ίδιες περίπου μέρες και με τα ίδια κενά ανάμεσα στα μαθήματα για προετοιμασία και επιπλέον κατορθώθηκε  οι πανελλαδικές εξετάσεις  συμπεριλαμβανομένων των επαναληπτικών εξετάσεων  και των εξετάσεων των ειδικών μαθημάτων  να ολοκληρωθούν έως το τέλος Ιουνίου.

Εξεταστικά κέντρα

Ορίστηκαν :

  • 843 εξεταστικά κέντρα  για τους υποψηφίους των ΓΕΛ
  • 144 εξεταστικά κέντρα για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ
  • 4 εξεταστικά για επαναληπτικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
  • 33 εξεταστικά κέντρα για εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων.

ΣΥΝΟΛΟ:1024 Εξεταστικά κέντρα

Βαθμολογικά κέντρα εξετάσεων

  • 28 Βαθμολογικά  κέντρα  για τους υποψηφίους των ΓΕΛ
  • 5 βαθμολογικά κέντρα  για τους υποψηφίους των ΓΕΛ
  • 54 (28 ΒΚ συν 26 ειδικά εξεταστικά κέντρα) για υποψηφίους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  ΓΕΛ
  • 11 για υποψηφίους  ΕΠΑΛ με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • 2 εξεταστικά  για υποψηφίους  ΓΕΛ με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ειδικά μαθήματα .
  • 4 (2 για επαναληπτικές ΓΕΛ και 2 για επαναληπτικές ΕΠΑΛ)για υποψηφίους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΣΥΝΟΛΟ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ: 104

 Το πλήθος των υποψηφίων που δήλωσαν συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2016 με το παλαιό και το νέο σύστημα είναι:


σχετικα αρθρα