current views are: 4

17 Αυγούστου 2016
Δημοσίευση14:00

Τραγωδία στην Αίγινα: Αυτές τις κατηγορίες αντιμετωπίζει ο 77χρονος – Δρίτσας: Ανάγκη πιο αυστηρών κανόνων

Την Παρασκευή αναμένεται να απολογηθεί στην Ε’ τακτική ανακρίτρια ο χειριστής του ταχυπλόου, που σκόρπισε τον θάνατο στην Αίγινα, εμβολίζοντας τουριστικό σκάφος. Μέχρι τότε, ο 77χρονος θα παραμείνει κρατούμενος στο λιμεναρχείο Πειραιά. Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει είναι ιδιαίτερα βαριές, με τον συνηγορό του να τονίζει πως «η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους».

Δημοσίευση 14:00’

Την Παρασκευή αναμένεται να απολογηθεί στην Ε’ τακτική ανακρίτρια ο χειριστής του ταχυπλόου, που σκόρπισε τον θάνατο στην Αίγινα, εμβολίζοντας τουριστικό σκάφος. Μέχρι τότε, ο 77χρονος θα παραμείνει κρατούμενος στο λιμεναρχείο Πειραιά. Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει είναι ιδιαίτερα βαριές, με τον συνηγορό του να τονίζει πως «η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους».

Την Παρασκευή αναμένεται να απολογηθεί στην Ε’ τακτική ανακρίτρια ο χειριστής του ταχυπλόου, που σκόρπισε τον θάνατο στην Αίγινα, εμβολίζοντας τουριστικό σκάφος. Μέχρι τότε, ο 77χρονος θα παραμείνει κρατούμενος στο λιμεναρχείο Πειραιά. Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει είναι ιδιαίτερα βαριές, με τον συνηγορό του να τονίζει πως «η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους».

Σήμερα, ο 77χρονος χειριστής του ταχυπλόου οδηγήθηκε στα δικαστήρια Πειραιά, με τη διαδικασία του αυτοφώρου για τη ναυτική τραγωδία με τους τέσσερις νεκρούς και τους 16 τραυματίες. Εκεί, πλήθος κόσμου τον αποδοκίμασε, ανάμεσά τους και η θεία της 5χρονης που βρήκε τραγικό θάνατο.

«Ασκήθηκε ποινική δίωξη για δύο κακουργήματα και δύο πλημμελήματα», δήλωσε ο συνήγορος του κατηγορουμένου, Αλέξανδρος Λυκουρέζος

Ειδικότερα, τα κακουργήματα αφορούν πρόκληση ναυαγίου από το οποίο προήλθε θάνατος καθώς και ανθρωποκτονίες από αμέλεια.

Απαντώντας στις συνεχείς ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το ποια θα είναι η υπερασπιστική γραμμή του εντολέα του, ο κ. Λυκουρέζος είπε χαρακτηριστικά:

Η υπερασπιστική γραμμή θα αποτυπωθεί στο υπόμνημα που θα καταθέσουμε στην ανακρίτρια την Παρασκευή, ωστόσο η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους.

Ο κ. Λυκουρέζος σημείωσε μάλιστα ότι ο χειριστής του ταχύπλοου δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα υγείας, ενώ τόνισε ότι ήταν κανονικά σε θέση να οδηγεί σκάφος, θυμίζοντας ότι μόλις πριν λίγα χρόνια είχε ανανεώσει την άδειά του. 

Δρίτσας: Πιο αυστηροί κανόνες, αλλά και άλλη κουλτούρα, για αποφυγή δυστυχημάτων

Την ανάγκη μιας διαφορετικής κουλτούρας όσον αφορά την ασφάλεια κατά την κυκλοφορία τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα και, ταυτόχρονα, ενίσχυσης των ισχυόντων κανονισμών, επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με αφορμή το δυστύχημα στην Αίγινα.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Θοδωρής Δρίτσας τόνισε:

Κάθε τραγικό συμβάν, όταν, προκύπτει γεννά πολλαπλούς προβληματισμούς για το τι έπρεπε να κάνουμε και δεν το κάναμε. Υπάρχουν, όμως, μερικά πράγματα που ό,τι και να κάνεις, αν δεν εμπεδωθεί -και στους πολίτες- μια συνείδηση απαξίωσης τέτοιου είδους συμπεριφορών αμέλειας, και για την κυκλοφορία στη στεριά και για την κυκλοφορία στη θάλασσα, κανένα μέτρο, κανένας έλεγχος δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικός.

Ο κ. Δρίτσας σημείωσε ακόμη πως από το πρωί ειδικό κλιμάκιο της αρμόδιας υπηρεσίας διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων, ερευνά τις αιτίες του δυστυχήματος στην Αίγινα, «όχι για να τις αξιολογήσει ποινικά, αλλά για να καταλήξει στις βελτιώσεις που απαιτούνται να γίνουν στο σύστημα της θαλάσσιας ασφάλειας».

«Πιστεύω», θα μας πει, «πως το χθεσινό, παράλογο, συμβάν, γεννά ζητήματα κυρίως ενίσχυσης των κανονισμών για τις περιοχές που αποτελούν περάσματα, όπως αυτό στην Αίγινα».

Εκτιμά ειδικότερα ότι η αυστηροποίηση των κανονισμών θα πρέπει να είναι στοχευμένη και να εγκαθιδρύει κανόνες που να τηρούν όλοι. «Η πείρα έχει δείξει» αναφέρει χαρακτηριστικά, «πως δεν είναι αρκετό να αυξήσεις για παράδειγμα τα πρόστιμα ή τις ποινές. Δεν αρκεί αυτό. Απαιτείται η καλλιέργεια μιας συνείδησης, με προσδιορισμένους, σαφείς κανόνες για το τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται».

Ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ακόμη ότι οι έρευνες στο σημείο όπου συνέβη το «τραγικά παράλογο» -όπως τονίζει- δυστύχημα στην Αίγινα, συνεχίζονται και όλες οι έως τώρα ενδείξεις συγκλίνουν ότι δεν πρέπει να υπάρχει άλλος αγνοούμενος.

«Δεν μπορώ πραγματικά να βρω έναν παρηγορητικό λόγο για τις οικογένειες των ανθρώπων που χάθηκαν ή υπέστησαν βαρύ τραυματισμό» προσθέτει και συμπληρώνει: «Μακάρι να βρουν τη δύναμη, μακάρι η Πολιτεία και η κοινωνία να βρουν έναν τρόπο να σταθούν δίπλα τους που να αποτελεί βάλσαμο στον πόνο τους».

Το χρονικό της τραγωδίας

Το τουριστικό σκάφος (λάντζα) είχε ξεκινήσει από την Πέρδικα με προορισμό το νησάκι Μονή, όπου μετέφερε 25 παραθεριστές για να κάνουν το μπάνιο τους. Στο ενδιάμεσο, όμως, ταχύπλοο σκάφος με τέσσερις επιβαίνοντες, για άγνωστο λόγο, εμβόλισε με ταχύτητα τη λάντζα, η οποία ανατράπηκε και όλοι οι επιβάτες βρέθηκαν στη θάλασσα.

Επιτόπου έσπευσαν τρία πλωτά σκάφη του Λιμενικού καθώς και αλιευτικά για να βοηθήσουν τους ναυαγούς. Το ταχύπλοο που είναι 8 μέτρων με ισχυρές μηχανές και καμπίνα κινείτο με μεγάλη ταχύτητα έπεσε με δύναμη πάνω στη λάντζα, την έκοψε στη μέση και την ανέτρεψε.

«Δεν κατάλαβα τι έχει συμβεί, δεν είδα τίποτα, δεν κατάλαβα τίποτα», ήταν τα πρώτα λόγια του χειριστή του ταχύπλοου που εμβόλισε τη λάντζα και κρατείται στο Λιμεναρχείο Αίγινας.

Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν πως ο χειριστής της λάντζας κόρναρε και έκανε ελιγμούς προκειμένου να αποφύγει το ταχύπλοο αλλά δεν πρόλαβε. Κατά τις ίδιες μαρτυρίες, το ταχύπλοο έκοψε στη μέση τη λάντζα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ από πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, ο χειριστής του ταχύπλοου, συνελήφθη λίγο μετά το δυστύχημα σε συγγενικό του σπίτι στην Αίγινα, ενώ στο σκάφος ήταν άλλα τρία άτομα, (ένας άνδρας και δύο γυναίκες), τα οποία από την πρώτη στιγμή προσήχθησαν στο Λιμεναρχείο.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο κυβερνήτης του ταχύπλοου, δηλώνει ότι αφαιρέθηκε και δεν είχε δει το τουριστικό σκάφος και όταν τελικά το είδε δεν πρόλαβε να αντιδράσει. Έτσι το ταχύπλοο πέρασε στην κυριολεξία πάνω από την λάντζα, κόβοντας την στη μέση και ρίχνοντας τους επιβάτες στη θάλασσα.

Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι δεν έτρεχε, αλλά αυτόπτες μάρτυρες αναφέρουν ότι κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα, μέσα στην στενή δίαυλο, κάτι που ερευνάται στο πλαίσιο της προανάκρισης.


σχετικα αρθρα