Φορολογικό έλεγχο των μετόχων του ΟΑΣΘ εξετάζει ο Σπίρτζης - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη

Φορολογικό έλεγχο των μετόχων του ΟΑΣΘ εξετάζει ο Σπίρτζης - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη

Το ενδεχόμενο να υποβάλει αίτημα στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων προκειμένου να ελεγχθούν φορολογικά τα εισοδήματα και τα μερίσματα των 1874 μετόχων του ΟΑΣΘ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) εξετάζει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης​. 

Την ίδια ώρα οι 2.300 εργαζόμενοι του Οργανισμού (ορισμένοι από τους οποίους και μέτοχοι) προχωρούν από αύριο σε επ΄ αόριστον επίσχεση εργασίας ακινητοποιώντας τα λεωφορεία στη συμπρωτεύουσα. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν, μέσω κρατικής επιχορήγησης από το δημόσιο, δεδουλευμένα ύψους 6,3 εκ.ευρώ, ενώ το Υπουργείο Υποδομών έχει ξεκαθαρίσει ότι οι οφειλόμενες επιχορηγήσεις του δημοσίου έχουν καταβληθεί μέχρι και τον Αύγουστο στο ακέραιο στην ιδιωτική εταιρεία που διαχειρίζεται το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης.

Καλεί μάλιστα τους εργαζόμενους,τους οποίους και στηρίζει, να τα αναζητήσουν, όπως ίσχυε πάντα με την καταβολή των μισθών τους, από την διαχειρίστρια ιδιωτική εταιρεία.

Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης έχει χαρακτηρίσει σε δηλώσεις του τον ΟΑΣΘ ως Οργανισμό μέσω του οποίου μετά το 2009 αρκετοί μέτοχοι έκαναν πάρτυ απαιτώντας ολοένα και περισσότερες κρατικές επιχορηγήσεις για ένα παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη χαμηλής ποιότητας και ζητεί την αναθεώρηση της σύμβασης του Οργανισμού με το Δημόσιο.

Σε ανακοίνωσή του είχε αναφέρει ότι μόνο από το 2009-2016 ο ΟΑΣΘ έλαβε κρατικές επιδοτήσεις ύψους 866 εκ.ευρώ, όταν ο Ο.Σ.Υ Α.Ε (λεωφορεία και τρόλευ της Αθήνας) ο οποίος εκτελεί τριπλάσιο συγκοινωνιακό έργο έλαβε σχεδόν τα ίδια.Μόνο το 2016 ανέφερε στην ανακοίνωσή του ο κ.Σπίρτζης ο ΟΑΣΘ έλαβε κρατική ενίσχυση 89 εκ.ευρώ, έναντι 86 εκ.ευρώ της Ο.Σ.Υ Α.Ε (λεωφορεία-τρόλευ Αθήνας).

Η μέση επιδότηση είναι 130 εκ.ευρώ για το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης καλύπτοντας το 100% του εισιτηρίου,ενώ για την Αθήνα είναι 140 εκ.ευρώ και ας καλύπτουν λεωφορεία και τρόλευ τριπλάσιο συγκοινωνιακό έργο.

Το κόστος για κάθε εργαζόμενο είναι στη Θεσσαλονίκη 50.000 ευρώ, αντί 16.000 στην Αθήνα, ενώ το κόστος ενός λεωφορείου είναι 210.000 ευρώ στη συμπρωτεύουσα έναντι 55.000 ευρώ στην πρωτεύουσα.

Τέλος ο.Σπίρτζης έκανε λόγο για εκατομμύρια ευρώ που μοιράστηκαν ως μέρισμα πέρυσι από τον Οργανισμό. Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι καλούν τον Υπουργό να προσέλθει σε διάλογο αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο τροποποίησης της σύμβασης με το δημόσιο.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο