Όλες οι αλλαγές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια

Όλες οι αλλαγές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια

Αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες τις βασικής εκπαίδευσης έρχονται από Σεπτέμβριο, αλλαγές τόσο στη λειτουργία όσο και στο πρόγραμμα σπουδών. 

Οι αλλαγές στα Νηπιαγωγεία

*Όλα τα νηπιαγωγεία γίνονται εν δυνάμει Ολοήμερα. Δίνεται η δυνατότητα σε όλα τα νηπιαγωγεία να γίνουν ολοήμερα έτσι ώστε να μην μετακινούνται οι μαθητές σε όμορα νηπιαγωγεία που χαρακτηρίζονται ως ολοήμερα όπως ισχύει μέχρι σήμερα.
-Εναρμονίζεται το ωράριο έναρξης και λήξης του νηπιαγωγείου με το ωράριο έναρξης και λήξης του δημοτικού σχολείου ικανοποιώντας ένα βασικό αίτημα της ελληνικής οικογένειας.
-Εξασφαλίζεται η λειτουργία ολοήμερου προγράμματος από 13:00 έως 16:00 με ελάχιστο αριθμό νηπίων και προνηπίων, πέντε (5) για τα 1/θέσια, δέκα (10) για τα 2/θέσια και δεκατέσσερα (14) για τα 3/θέσια και άνω νηπιαγωγεία.
-Διασφαλίζεται η δημιουργία τμημάτων με ισοδύναμη κατανομή των μαθητών ως προς το φύλο, την ηλικία και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες (μέχρι σήμερα δεν διασφαλιζόταν κάτι τέτοιο διότι η κατανομή των τμημάτων δεν γινόταν με βάση τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών, το φύλο και την ηλικία κλπ, αλλά βάσει των προτιμήσεων των γονέων για κλασικό ή ολοήμερο τμήμα)
-Αναμορφώνεται το ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και διορθώνονται οι στρεβλώσεις του άτυπου μεικτού προγράμματος που εξ ανάγκης λειτουργούσε. Τα δύο (2) ξεχωριστά προγράμματα που υπήρχαν ενοποιούνται και γίνεται ένα ενιαίο πρόγραμμα για όλα τα νηπιαγωγεία δομημένο, σε υποχρεωτική ζώνη (8:30 - 13:00) και προαιρετική (13:00- 16:00)
-Προβλέπεται η λειτουργία της πρόωρης υποδοχής από 7:45 έως 8:30 και στο νηπιαγωγείο όπως και στο δημοτικό, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των γονέων.

Οι αλλαγές στα Δημοτικά

*Όλα τα δημοτικά αναβαθμίζονται σε Ενιαίου Τυπου
*Σε όλα τα σχολεία οι μαθητές θα σχολούν στις 13:15.
*Σε 2.218 σχολικές μονάδες θα προσφέρουν νέα γνωστικά αντικείμενα.
*Το ολοήμερο πρόγραμμα θα ξεκινά στις 13:15 και θα λήγει στις 16:00.
*Εισάγονται Αγγλικά και Πληροφορική από την Α' Δημοτικού
*Στο ολοήμερο περιλαμβάνεται: Μια ώρα για ξεκούραση και φαγητό, μια ώρα μελέτης και μια ώρα μάθημα επιλογής όπως αγγλικά, αθλητισμός, εικαστικά, θεατρική αγωγή, μουσική. 
Αποχώρηση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος μπορεί να γίνει:
-Με τη λήξη της 2ης ώρας του ολοήμερου προγράμματος (15:00), εφόσον έχει συμπεριληφθεί στην αρχική δήλωση εγγραφής.
-Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται με ευθύνη του εκάστοτε υπεύθυνου λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος, ο οποίος αποχωρεί μετά τη λήξη του (16:00), ασχέτως του αν ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.

Αλλαγές στα Γυμνάσια 

Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε για την επόμενη σχολική χρονιά να προχωρήσει σε ορισμένα πρώτα μέτρα, με στόχο τη δημιουργία ενός σχολείου δημιουργικού και συνεργατικού, που θα κινεί την περιέργεια των παιδιών για τη γνώση και θα κερδίζει το ενδιαφέρον τους για τη μαθησιακή διαδικασία. 

Έτσι
*Τα τρία τρίμηνα θα μετατραπούν σε δύο τετράμηνα.
*Θα αυξηθεί ο αριθμός των εβδομάδων του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία με περιορισμό του χρόνου που διατίθεται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.
*Περιορίζονται τα μαθήματα που εξετάζονται στο τέλος του χρόνου στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις. Η αξιολόγηση των παιδιών στα μη εξεταζόμενα μαθήματα τον Ιούνιο θα στηρίζεται στους βαθμούς των τετραμήνων. Για όλα τα μαθήματα θα προβλέπεται ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα στο 1ο τετράμηνο ανά γνωστικό αντικείμενο. 
*Για τα μαθήματα τα οποία δε θα προβλέπονται προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις τον Ιούνιο θα προβλέπεται στο 2ο τετράμηνο ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα ή εναλλακτικά μια συνθετική εργασία.
*Το ωρολόγιο πρόγραμμα μειώθηκε κατά 3 ώρες στην εβδομάδα σε τέσσερα διαφορετικά μαθήματα.
*Στο δεύτερο τετράμηνο οι καθηγητές όλων των γνωστικών αντικειμένων θα έχουν τη δυνατότητα αντί ωριαίου διαγωνίσματος να προτείνουν στους μαθητές θέματα συνθετικών εργασιών και τα παραδοτέα να λαμβάνονται υπόψη στην ατομική αξιολόγηση των μαθητών για το δεύτερο τετράμηνο.
*Θα γίνει εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης για την εξασφάλιση του αναγκαίου χρόνου που θα επιτρέπει την αξιοποίηση μεθόδων ενεργητικής μάθησης των παιδιών. Ήδη έχουν γίνει προτάσεις από τις επιτροπές για περιορισμό της έκτασης της διδακτέας ύλης, την άρση επικαλύψεων, την αφαίρεση ενοτήτων που κρίθηκαν λιγότερο αναγκαίες.

Αλλαγές στο Λύκειο

Στο ίδιο κλίμα κινούνται και οι αλλαγές στο Λύκειο

διαγνωστική αξιολόγηση στην αρχή κάθε σχολικού έτους έχει στόχο να καταγράψει τις ήδη κατεκτημένες γνώσεις των μαθητών του τμήματος και να συμβάλει στον ετήσιο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού.

** Διαμορφωτική αξιολόγηση κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους έχει σκοπό να προσδιορίσει τον βαθμό που έχουν επιτευχθεί κάθε φορά οι στόχοι της διδακτικής διαδικασίας, όπως αυτοί καθορίζονται από τα ισχύοντα προγράμματα σπουδών των αντίστοιχων μαθημάτων, παρέχοντας ανατροφοδότηση η οποία στηρίζει την προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων για την επίτευξη των παραπάνω στόχων. 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο