Το τελευταίο τεύχος της γαλλικής έκδοσης του γυναικείου περιοδικού «Vogue» έδωσε έµφαση σε ένα κεφάλαιο στο οποίο η ελληνική δηµιουργικότητα έχει διαπρέψει: τον σχεδιασµό χρυσών κοσµηµάτων. Το γαλλικό περιοδικό µόδας τα παρουσιάζει κάτω από τον ήλιο και µέσα στο µπλε της Μεσογείου µαζί µε τις καλοκαιρινές δηµιουργίες των σύγχρονων σχεδιαστών. Η ιδέα της µόδας είναι σαφής: το σύγχρονο ανέµελο ύφος των ρούχων συνδυάζεται µε την εξεζητηµένη λιτότητα των πολύτιµων κοσµηµάτων. Η ανάλογη σκέψη συµπληρώνει το βλέµµα του θεατή στην έκθεση κοσµήµατος και υψηλής ραπτικής «High-Lights» που άνοιξε στο Μουσείο Κοσµήµατος Λαλαούνη.

Είναι µια συµπαραγωγή, με πρωταγωνιστές δηµιουργίες υψηλής ραπτικής και τα ιστορικά κοσµήµατα του χρυσοχόου Ηλία Λαλαούνη καθώς και άλλες δηµιουργίες του ελληνικού οίκου κοσµηµάτων. Και µε συνδιοργανωτές τα δύο ιδιωτικά µουσεία, το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ιδρυµα και το Μουσείο Κοσµήµατος Λαλαούνη, που παντρεύουν τις συλλογές τους για να µιλήσουν στο κοινό για τις δύο όψεις του ντιζάιν του 20ού αιώνα.

Ανάµεσα σε νυφικά φορέµατα και βραδινές τουαλέτες, ζακέτες «ιδιότροπου» ιαπωνικού πατρόν και φορέµατα του Μεσοπολέµου, τουίντ ταγιέρ και ριγέ ρούχα µε το στίγµα της υπερβολής των 80s, υπάρχει χώρος για κοσµήµατα που µιµούνται τις σταγόνες του νερού, τις πτυχώσεις του αρχαιοελληνικού πέπλου και ως µακρινοί απόγονοι τωνγραµµικών σχεδίων από τα αρχαιοελληνικά αγγεία της γεωµετρικής περιόδου συνοµιλήσουν µε εκπροσώπους της µόδας.

Με αυτόν τον τρόπο η έκθεση «High-Lights. Ιστορικά κοσµήµατα και υψηλή ραπτική» ανοίγει τη συζήτηση ανάµεσα στην υψηλή τέχνη και τη µαζική κουλτούρα, τις έννοιες του σύγχρονου και του κλασικού, τον διαχωρισµό ανάµεσα στο ανατολίτικο και το δυτικότροπο στοιχείο στη µόδα. Τα κοσµήµατα πενήντα συλλογών σχεδιασµένων από τον Ηλία Λαλαούνη και τον οµώνυµο οίκο από το 1947 έως το 2008 δίνουν έµφαση σε αυτή τη συζήτηση µε τη συµµετοχή των δηµιουργιών υψηλής ραπτικής που ανήκουν στη συλλογή του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύµατος.

Η έκθεση αντιµετωπίζει τη µόδα ως τµήµα του υλικού πολιτισµού. ∆ηλαδή αφετηρία των «HighLights» είναι η άποψη ότι τα ρούχα, όταν βγαίνουν από το ατελιέ ενός δηµιουργού υψηλής ραπτικής, έχουν πάνω τους αποτυπωµένα µηνύµατα και ιδέες από τον κοινωνικό, οικονοµικό, πολιτιστικό περίγυρό τους. Αντίστοιχα και το κόσµηµα αντανακλά την εποχή του. Μέσα από την επιλογή των διακοσµητικών θεµάτων όσο και από τη χρήση των πολύτιµων λίθων και της τεχνοτροπίας της κατασκευής τους. Και καθώς το κόσµηµα είναι σύµφυτο µε τη γυναικεία φύση µε αρχικό σκοπό την ανάδειξη της γυναικείας οµορφιάς, αυτή η «ένωση» είναι αναµενόµενη.




















Πηγή: tanea.gr