Η εργασιακή ανασφάλεια μειώνει τα έξοδα ακόμη και για τα τρόφιμα

Η εργασιακή ανασφάλεια μειώνει τα έξοδα ακόμη και για τα τρόφιμα

Φρένο στα «περιττά» έξοδα βάζουν οι Έλληνες, οι οποίοι βλέποντας καθημερινά τα χρήματα στην τσέπη τους να λιγοστεύουν, έχουν αλλάξει καταναλωτικές συνήθειες. Με την απαισιοδοξία για την πορεία της οικονομίας και την ανασφάλεια για το εργασιακό μέλλον να κυριαρχεί, η πλειονότητα των Ελλήνων «κόβει» τα ψώνια και τις εξόδους και καταφεύγει στην αγορά φθηνότερων τροφίμων, προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξημένες υποχρεώσεις. 

Πιο αναλυτικά, όπως προκύπτει από τα αποκαλυπτικά στοιχεία της έρευνας Consumer Confidence της Nielsen για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην εργασιακή ανασφάλεια, μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.

Ειδικότερα, 4 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ για την οικονομία το 34% των Ελλήνων. Σημαντική ήταν η αύξηση που σημειώθηκε στις ανησυχίες για τις αυξήσεις στους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας (13% έναντι 5%), ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό ανησυχιών για τη μετανάστευση και τον πόλεμο επέστρεψαν στα περσινά επίπεδα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών ανέρχεται στις 98 μονάδες και φαίνεται να σταθεροποιείται σε αυτά τα επίπεδα, τα τελευταία τρίμηνα. Στην Ελλάδα (52), ο δείκτης μειώθηκε κατά μία μονάδα. Αναλυτικότερα, για την Ελλάδα, σημαντικό είναι το ποσοστό όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά και παραμένει στο υψηλό 82% των ερωτηθέντων (-2%, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο).

Σε σχέση, όμως, με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, είναι αυξημένο κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες. Παράλληλα με την ανησυχία για την οικονομία της χώρας, σταθερά το 76% των Ελλήνων φαίνεται να ανησυχεί και για την προσωπική οικονομική του κατάσταση, γεγονός που απεικονίζεται και στο υψηλό 33% αυτών που ισχυρίζονται ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα.

Τέλος, 8 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού (72%), στην αγορά φθηνότερων τροφίμων (67%) και στα έξοδα για ρουχισμό (62%).

Αναλυτικότερα, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ο δείκτης είναι αυξημένος στη Βόρεια Αμερική (111 έναντι 108), ενώ παρέμεινε σχετικά σταθερός στις Ασιατικές χώρες του Ειρηνικού και την Ωκεανία (107), στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή (89) και στη Λατινική Αμερική (78).

Ειδικότερα, για την Ευρώπη (79), ο δείκτης αυξήθηκε κατά 1 μονάδα, σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2016. Αναλυτικότερα, αύξηση του δείκτη παρατηρήθηκε σε 22 από τις 34 ευρωπαϊκές χώρες. Η μεγαλύτερη άνοδος εντοπίζεται στη Δανία (112 έναντι 105), στην Ολλανδία (91 έναντι 85), στη Λευκορωσία (55 έναντι 50) και την Ουκρανία (52 έναντι 46). Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη πτώση στην αισιοδοξία εντοπίζεται στην Πορτογαλία (66 έναντι 72), στη Λιθουανία (73 έναντι 79) και στο Βέλγιο (76 έναντι 82).

Μεταξύ των ανησυχιών που διέπουν τους Ευρωπαίους πολίτες, ο φόβος για τρομοκρατικές επιθέσεις (24%) εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση από το τελευταίο τρίμηνο του 2015, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία και την εργασιακή ανασφάλεια, με αναφορές στο 20% για το καθένα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο