Δεύτερο «κύμα» ΔΕΚΟ στο σφυρί - Τι αλλάζει ασφαλιστικά για νέους επιστήμονες, αγρότες, τουριστικά καταλύματα

Δεύτερο «κύμα» ΔΕΚΟ στο σφυρί - Τι αλλάζει ασφαλιστικά για νέους επιστήμονες, αγρότες, τουριστικά καταλύματα

Αλλες έξι ΔΕΚΟ προστίθενται πλέον στο νέο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων με βάση το τεχνικό κείμενο της συμφωνίας που υπεγράφη με τους πιστωτές και το οποίο θα  συμπεριληφθεί στα προαπαιτούμενα που θα έρθουν για ψήφιση έως τη Δευτέρα στη Βουλή. 

Με την ένταξή τους στο νέο Υπερταμείο οι έξι ΔΕΚΟ θα μπορούν μελλοντικά (και σε βάθος 50 ετών) να εκποιηθούν ή να αξιοποιηθούν και ένα μέρος από τα ποσά που θα εισπραχθούν να διατεθούνί για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους και τα υπόλοιπα για την ανάπτυξη της χώρας. 

Ειδικότερα βγαίνουν στο σφυρί η ΕΥΑΘ, το Αττικό Μετρό, οι Κτιριακές Υποδομές Α.Ε, η ΕΛΒΟ, η ΔΕΗ/ΑΔΜΗΕ και η ΕΥΔΑΠ προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την εκταμίευση της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ που συνδέεται με το κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης.

Εκτός των έξι ΔΕΚΟ με το πακέτο νομοθέτησης των υπόλοιπων προαπαιτούμενων επιλύονται και ζητήματα που αφορούν τη νέα αγορά ενέργειας, αλλά και ασφαλιστικά ζητήματα για αγρότες (συντομότερα χρονικά η αύξηση των εισφορών υγείας), νέους επιστήμονες (καταργούνται οι εκπτώσεις των εισφορών τους που είχαν οριστεί αρχικά ) και  ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμμάτων που θα υπαχθούν πλέον ασφαλιστικά στον ΟΑΕΕ αντί του ΟΓΑ.Τον Μάιο είχαν ενταχθεί στο Υπερταμείο  Αποκρατικοποιήσεων η επονομαζόμενο "Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας" άλλες πέντε ΔΕΚΟ (ΟΑΚΑ,ΟΣΕ, ΟΣΥ,ΟΑΣΑ,ΕΛΤΑ)προκειμένου να ολοκληρωθεί ο πρώτος και σημαντικότερος κύκλος μεταφοράς ενός σημαντικού  αριθμού ΔΕΚΟ.

Το ζητούμενο βέβαια από εδώ και εμπρός είναι αν πως και πότε θα τελεσφορήσει ο νέος κύκλος ιδιωτικοποιήσεων στις νέες ΔΕΚΟ καθώς αναμένεται να τραβήξει σε μάκρος και η επιτυχία του ή όχι θα εξαρτηθεί από τη βούληση της Κυβέρνησης να τρέξει ανάλογες διαγωνιστικές διαδικασίες ενώ από την άλλη κρίσιμο παράμετρο θα αποτελέσει το ενδιαφέρον αλλά και η συμμετοχή επίδοξων επενδυτών στους διαγωνισμούς που θα προκηρυχθούν. 

Και αυτό γιατί ,με εξαίρεση ορισμένες κερδοφόρες ΔΕΚΟ, οι υπόλοιπες είναι ζημιογόνες και το ενδιαφέρον των επενδυτών αναμένεται να είναι  ιδιαίτερα περιορισμένο (βλέπε ήδη Ο.Σ.Ε.ΤΡΑΙΝΟΣΕ κλπ)

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο