Δεκαετίες τώρα όλες σχεδόν οι κυβερνήσεις προσπαθούν να βρουν τρόπους ώστε να ελέγξουν βήμα-βήμα την διαδρομή των καυσίμων από το διυλιστήριο μέχρι την κάνουλα του κάθε πρατηρίου μέσω της διακίνησής τους  από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών.

Τελευταία μπαίνει στην τελική ευθεία και ο  σχεδιασμός από πλευράς Υπουργείου Ανάπτυξης για την τοποθέτηση GPS σε φορτηγά αλλά και σλέπια τα οποία τροφοδοτούν στη θάλασσα με αφορολόγητο ναυτιλιακό πετρέλαιο πλοία κάθε κατηγορίας. 

Στόχος να περιοριστούν στον ελάχιστο βαθμό οι "τρύπες διαφυγής" των λαθρεμπόρων καυσίμων και έτσι να περιοριστεί η δασμοαποφυγή και φοροαποφυγή  με αποτέλεσμα κυκλώματα και επιτήδειοι να θησαυρίζουν από τη διακίνηση αφορολόγητων  καυσίμων στην αγορά.

Τα κέρδη από το λαθρεμπόριο καυσίμων αποτιμώνται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ καθώς μόνο οι διαφυγόντες για το δημόσιο φόροι και δασμοί φτάνουν ετησίως τα 400-500 εκ.ευρώ.

Ποιες είναι όμως οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται από τα κυκλώματα για τη διακίνηση στην αγορά των "μαύρων"  καυσίμων; Σύμφωνα με έκθεση του ΣΔΟΕ οι βασικές μέθοδοι, όπως εξηγούν αναλυτικά και οι ελεγκτές, έχουν να κάνουν κυρίως με τον αποχρωματισμό του πετρελαίου ναυτιλίας σε θέρμανσης, της λαθραίας προμήθειας πετρελαίου ναυτιλίας, της νοθείας καυσίμων ,και των εικονικών εξαγωγών.

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΤΑ ΚΟΛΠΑ ΤΩΝ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ