Botox για τους πόνους περιόδου; Μάθε πώς γίνεται αλλά και άλλα 18 πράγματα που δε φαντάζεσαι και πρέπει να ξέρεις για να λύσεις όλες τις γυναικολογικές σου απορίες. 1. Κάνε ένα τεστ αλλεργιών

Εάν έχεις ερεθισμούς κατά την περίοδο και φεύγουν όταν τελειώνει, ίσως υποφέρεις από αλλεργική γυναικεία φαγούρα (AFI). Δοκίμασε να σταματήσεις τα αρωματισμένα προϊόντα, όπως το αφρόλουτρο και οι αρωματισμένες σερβιέτες, και αν τα συμπτώματα εξαφανιστούν, θα έχεις βρει τον ένοχο.

 

2. Μην υποθέτεις ότι πρόκειται πάντα για κολπίτιδα

Σχεδόν οι μισές γυναίκες που αντιμετωπίζουν την κολπίτιδα δεν τη θεραπεύουν, γιατί συχνά έχουν βακτηριακή κολπίτιδα (BV), που επηρεάζει περισσότερες γυναίκες από τη μυκητίαση. «Η βασική διαφορά είναι στο είδος των εκκρίσεων. Στη μυκητίαση είναι παχύρρευστες, ενώ στην κολπίτιδα πιο υγρές» τονίζει ο Σπύρος Δημητρόπουλος, γυναικολόγος.

 

3. Μείωσε το στρες

Οι στρεσαρισμένες γυναίκες έχουν τις διπλάσιες πιθανότητες να υποφέρουν από πόνους περιόδου από αυτές που είναι ήρεμες. Το σημείο εκκίνησης φαίνεται να είναι στο πρώτο μισό του εμμηνορροϊκού κύκλου, γι’ αυτό προσπάθησε να μένεις ήρεμη εκείνη την περίοδο.

 

4. Έλεγξε τη διατροφή σου

Μελέτες δείχνουν ότι οι γυναίκες που τρώνε κοτόπουλο 4 με 6 φορές την εβδομάδα είναι πιο επιρρεπείς στην κυστίτιδα, λένε ερευνητές στο Πανεπιστήμιο McGill στο Μόντρεαλ. Οι ίδιοι θεωρούν ότι το κοτόπουλο ενδέχεται να περιέχει τον τύπο βακτηρίου E. coli που σχετίζεται με την πάθηση. Σε μελέτη του Πανεπιστημίου του Τέξας αναφέρεται ότι το μείγμα από ανθρακικό, καφεΐνη και γλυκαντικές ουσίες στα light αναψυκτικά μπορεί να ερεθίσει την ουροδόχο κύστη, επιδεινώνοντας την ακράτεια ούρων. Στο Long Island Jewish Medical Center στη Νέα Υόρκη διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση περισσότερων από δύο φετών λευκού ψωμιού την ημέρα αυξάνει τον κίνδυνο μυκητίασης.

 

5. Πρόσεξε το μέγεθος του ταμπόν

Κατά την περίοδό σου χάνεις 4-12 κ.σ. αίμα, αλλά η χρήση ταμπόν πολύ μεγάλων για τη ροή σου ενδέχεται να αφυδατώσει τα κολπικά τοιχώματα οδηγώντας σε μια άσχημη πάθηση: τα κολπικά έλκη. Τις ημέρες με χαμηλή ροή, χρησιμοποίησε τα μίνι ταμπόν.

 

6. Μίλησε στο γιατρό σου αν έχεις έντονη ροή κατά την περίοδο

Το τρανεξαμικό οξύ αυξάνει το ρυθμό με τον οποίο πήζει το αίμα. «Σε αντίθεση με άλλες θεραπείες για τη βαριά περίοδο, όπως το αντισυλληπτικό χάπι, πρέπει να παίρνεις τρανεξαμικό οξύ μόνο όταν έχεις αιμορραγία, καθώς μπορεί να μειώσει τη ροή αίματος μέχρι και 50%», εξηγεί ο ειδικός.

 

7. Εξέτασε την περιοχή του αιδοίου όπως ακριβώς κάνεις με τους μαστούς

«Αν ξέρεις τι είναι φυσιολογικό για σένα στην αιδοιική περιοχή, θα είναι πιο εύκολο να εντοπίσεις συμπτώματα όπως αλλαγές στο χρώμα, εξογκώματα, περιοχές με πόνο ή έλκη αν όντως εμφανιστούν» λέει ο δρ. Σπύρος Δημητρόπουλος. Πιάσε ένα καθρεφτάκι μία φορά το μήνα περίπου και κάνε αυτοεξέταση.

 

8. Μέτρα τις επισκέψεις στην τουαλέτα

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι αν ουρείς έως 8 φορές την ημέρα θεωρείται φυσιολογική συχνότητα. Συνήθως, αν πηγαίνεις πιο συχνά, απλώς πίνεις πολλά υγρά. Ωστόσο, αν έχεις ξαφνικά ανάγκη για ούρηση –και έχεις διαρροές– ίσως υποφέρεις από υπερδραστήρια ουροδόχο κύστη. Ένας ουρολόγος θα σε βοηθήσει να επανεκπαιδεύσεις την κύστη – εναλλακτικά, σκέψου το Botox (συμβουλή 20).

 

9. Στηρίξου στις φτέρνες

Όταν στέκεσαι στη στάση «ραχιαία κάμψη», όπου οι φτέρνες είναι στο πάτωμα και τα δάχτυλα των ποδιών ανασηκωμένα, συσφίγγεις τους μυς της πυέλου. Συνδύασε αυτή τη στάση με ασκήσεις Κegel, ιδανικές για την τόνωση της πυέλου.

 

10. Ρώτα ένα γυναικολόγο

«Κάποιες γυναίκες έχουν “απόκλιση στην ουρηθριτική ανατομία”, πράγμα που τις κάνει πιο επιρρεπείς στην κυστίτιδα» αναφέρει ο ειδικός. Η ουρήθρα, δηλαδή, είναι πιο κοντά στον κόλπο, αυξάνοντας τον κίνδυνο διείσδυσης μικροβίων. «Η προσωπική υγιεινή, όπως το να σκουπίζεσαι από μπροστά προς τα πίσω και να πλένεσαι μετά την επαφή, είναι σημαντική» εξηγεί ο ίδιος.

 

11. Ντύσου ζεστά

«Εάν υποφέρεις από κυστίτιδα μόνο το χειμώνα, ντύσου καλά», προτείνει ο δρ. Σπύρος Δημητρόπουλος και προσθέτει: «Το κρύο προκαλεί ένταση στην ουροδόχο κύστη, η οποία σε κάνει να “κρατάς” τα ούρα σου – πράγμα που σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο ουρολοιμώξεων».

 

12. Άλλαξε τη σέλα σου

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι οι ποδηλάτισσες που χρησιμοποιούν λεπτές σέλες είναι πιο επιρρεπείς στις ουρολοιμώξεις και λιγότερο σεξουαλικά ευαίσθητες. «Οι μικρές σέλες πιέζουν τα νεύρα στην περιοχή του περινέου κι αυτό επηρεάζει την ευαισθησία των γεννητικών οργάνων» τονίζει ο ειδικός. Προτίμησε μια φαρδιά σέλα και απόφυγε να γέρνεις μπροστά.

 

13. Εξετάσου για χλαμύδια

«Καλό είναι όλες οι γυναίκες να γνωρίζουν αν έχουν ή όχι χλαμύδια» λέει ο ειδικός. Αν μείνουν χωρίς θεραπεία, μπορεί να εξελιχθούν σε φλεγμονώδη νόσο της πυέλου (PID), η οποία ενδέχεται να επηρεάσει τη γονιμότητα, ενώ αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.

 

14. Μην υποφέρεις σιωπηλά

Νιώθεις κάψιμο χαμηλά; Η αιδοιοδυνία (πόνος του αιδοίου) επηρεάζει το 15% των γυναικών. «Για πολλά χρόνια, οι γυναίκες με αιδοιοδυνία αντιμετωπίζονταν λες και η πάθηση ήταν αποκύημα της φαντασίας τους», εξηγεί ο ειδικός. «Τώρα αντιμετωπίζεται με φάρμακα, αναλγητικά ή βελονισμό».

 

15. Συμφιλιώσου με την… εμφάνισή σου

Ερευνητές του Κέντρου Berman βρήκαν ότι όσο πιο θετικά νιώθουν οι γυναίκες για την όψη, την αίσθηση και τη μυρωδιά των γεννητικών οργάνων τους τόσο πιο ικανοποιημένες είναι σεξουαλικά.

 

16. Δες την καλή πλευρά

Φαίνεται ότι το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS) δεν είναι μόνο άσχημα νέα. Σουηδοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 37% των Ολυμπιακών αθλητριών πάσχουν από PCOS, σε σύγκριση με το 20% του γενικού πληθυσμού. Θεωρούν ότι τα αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης, λόγω της πάθησης, δίνουν προβάδισμα στις αθλήτριες. Η μείωση του σωματικού βάρους κατά 10% μειώνει τα συμπτώματα και αυξάνει την εμμηνορροϊκή λειτουργία.

 

17. Ετοιμάσου για την εξάλειψη της περιόδου

Η ημερομηνία λανσαρίσματος δεν έχει φτάσει, αλλά με την επερχόμενη άφιξη του πρώτου αντισυλληπτικού χαπιού συνεχούς χρήσης οι μέρες που θα συνεχίσεις να έχεις περίοδο θα είναι πια μετρημένες. Μελέτες δείχνουν ότι το 63% των γυναικών θα ήθελαν να πουν «αντίο» στην περίοδο, αλλά δεν είναι σίγουρες ότι είναι ασφαλές.

 

18. Αφουγκράσου το σώμα σου

Πολλές γυναίκες αντιλαμβάνονται ότι έχουν πιο έντονη ροή όταν γίνονται 30 και το αποδίδουν σε αλλαγές λόγω εγκυμοσύνης. «Σε αυτή την ηλικία συχνά εμφανίζονται προβλήματα όπως ινομυώματα ή ενδομητρίωση» λέει ο δρ. Σπύρος Δημητρόπουλος. Εάν παρατηρήσεις ξαφνικές αλλαγές, μίλησε με το γιατρό σου.

 

19. Σκέψου το Botox

Όχι, όμως, για τις ρυτίδες. Μελέτες έχουν δείξει ότι το Botox μπορεί να μειώσει τον πυελικό πόνο, την ακράτεια και τους ενδεχόμενους πόνους περιόδου. Στη Αγγλία χρησιμοποιείται και για θεραπεία της υπερδραστήριας ουροδόχου κύστης.


Πηγή: shape.gr