Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι απαραίτητα στη διατροφή του παιδιού, καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνες και άλλα πολύτιμα στοιχεία, ενώ παίζουν καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη ή και αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας, η οποία στις μέρες μας έχει πάρει επικίνδυνες διαστάσεις. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν περίπου 2-3 μερίδες λαχανικών την ημέρα. Η μερίδα δεν πρέπει να ξεπερνά το μέγεθος της παλάμης τους και αυξάνεται με την ηλικία.

Συχνά οι γονείς θεωρούν, και οι επιστημονικές μελέτες το επιβεβαιώνουν, ότι τα παιδιά τους δεν καταναλώνουν επαρκή ποσότητα λαχανικών.

Υπάρχουν διάφορα «τρικ» που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι γονείς για να εντάξουν τα λαχανικά στο καθημερινό διαιτολόγιο των παιδιών.

    * Κατ’ αρχήν, η ενασχόληση των παιδιών με το μαγείρεμα ή την προετοιμασία φαγητών που αποτελούνται από λαχανικά ή φρούτα. Με απλά λόγια βάζουμε τα παιδιά να κόψουν μαζί με τους γονείς τη σαλάτα ή να αλέσουν το φρουτοχυμό τους στο μπλέντερ και η κατανάλωση αυτών των τροφίμων θα αυξηθεί. Κάτι που επιβεβαιώνει και αμερικανική έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 671 μαθητές Δημοτικού στο Houston του Texas.

    * Είναι απαραίτητο να υπάρχει στο τραπέζι πάντα σαλάτα με λαχανικά εποχής, ενώ καλό είναι να προσθέτετε λίγα λαχανικά στην άκρη του πιάτου, ακόμα και αν το παιδί δεν τα καταναλώνει.
      
    * Μην πιέζετε ποτέ το παιδί να καταναλώσει κάποιο τρόφιμο με το ζόρι και αποφύγετε να δημιουργείτε διαμάχες την ώρα του φαγητού.
      
    * Παροτρύνετε τα παιδιά να διαλέξουν μόνα τους τα φρούτα και τα λαχανικά που θα ήθελαν να καταναλώσουν και να τα αγοράσετε μαζί σε μια επίσκεψη στο μανάβικο.
      
    *  Και μην ξεχνάμε: ο καλύτερος τρόπος εκμάθησης μιας συμπεριφοράς σε ένα παιδί είναι το παιχνίδι. Χρησιμοποιώντας λαχανικά μπορείτε να φτιάξετε διάφορες φατσούλες ή ένα δέντρο στην άκρη του πιάτου.
      
    * Είναι χρήσιμο κάποιες φορές τα λαχανικά να υποστούν ειδική προετοιμασία, όπως να τριφτούν πολύ ψιλά στον τρίφτη και να ενταχθούν μέσα στα φαγητά, ώστε τα παιδιά να τα τρώνε και να συνηθίζουν τη γεύση τους, χωρίς όμως να τα βλέπουν (π.χ. τριμμένη πιπεριά, ντομάτα ή κολοκυθάκι μέσα σε πατάτες γιαχνί ή μέσα στη σάλτσα για τα μακαρόνια, λαχανικά μέσα σε πίτες ή στη σπιτική πίτσα).
      
    * Δοκιμάστε να δώσετε στα παιδιά λαχανικά σε διάφορες μορφές, όχι μόνο μαλακά και μαγειρεμένα, αλλά και φρέσκα, τραγανά λαχανικά (στικς αγγουριού και καρότου) τα οποία μπορούν να τα καταναλώσουν και μέσα σε σάντουιτς .
      
    * Τέλος, να δίνετε εσείς το καλό παράδειγμα, καθώς τα παιδιά διαμορφώνουν τη συμπεριφορά τους, χρησιμοποιώντας τη μίμηση. Δεν πρέπει μόνο να παρακινείτε τα παιδιά σας να καταναλώσουν λαχανικά, αλλά πρέπει να τα τρώτε και εσείς,. Επίσης, πρέπει πάντα να υπάρχει ποικιλία και διαθεσιμότητα λαχανικών στο σπίτι, ώστε το παιδί να μπορεί να τα καταναλώσει οποιαδήποτε στιγμή επιθυμεί.

























Πηγή: newsbomb.gr