Αποκλειστικά με τον οφειλέτη θα πρέπει να συζητούν λεπτομέρειες οι εισπρακτικές

Αποκλειστικά με τον οφειλέτη θα πρέπει να συζητούν λεπτομέρειες οι εισπρακτικές

Οι εισπρακτικές εταιρείες όταν τηλεφωνούν σε οφειλέτη Τράπεζας και στο τηλέφωνο απαντά συγγενής ή τρίτο πρόσωπο, λόγω απουσίας του οφειλέτη, η κλήση θα καταγράφεται χωρίς προηγούμενη ενημέρωση αλλά με σχετική αναγγελία στον Τύπο.

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με απόφαση της, η οποία ελήφθη κατά πλειοψηφία, έκανε δεκτό το αίτημα της εισπρακτικής εταιρείας το «Μέλλον» να ενημερώνονται με καταχώρηση στον Τύπο οι συγγενείς και οι φίλοι των οφειλετών που απαντούν στο τηλέφωνο τους ότι οι τηλεφωνικές συνομιλίες καταγράφονται.

Συγκεκριμένα, η Αρχή (απόφαση 53/2016) αποφάσισε ότι η ενημέρωση των τρίτων - µη οφειλετών για την καταγραφή των τηλεφωνικών συνδιαλέξεων της εισπρακτικής εταιρείας µε αυτούς «στο πλαίσιο αναζήτησης των οφειλετών, θα γίνεται, όχι κατά την έναρξη της τηλεφωνικής συνοµιλίας  αλλά δια του Τύπου».

Η Αρχή αναφέρει ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία και με σκοπό τον έλεγχο της δραστηριότητας των εισπρακτικών εταιρειών από τη Γενική Γραµµατεία Καταναλωτή (ΓΓΕΠΚ), υπάρχει υποχρέωση να καταγράφονται όλες ανεξαιρέτως οι τηλεφωνικές κλήσεις προς τους καλούµενους οφειλέτες, ανεξάρτητα από το ποιος απαντά την κλήση, δηλαδή ο οφειλέτης ή τρίτο πρόσωπο.

Παράλληλα, η Αρχή αναφέρει ότι η τηλεφωνική επικοινωνία από την πλευρά των εισπρακτικών εταιρειών πρέπει «να περιορίζεται αυστηρά στην αναζήτηση του οφειλέτη και µέχρι να επιτευχθεί συνομιλία µε τον οφειλέτη να µην αποκαλύπτονται από τις εισπρακτικές εταιρείες σε τρίτους περισσότερα στοιχεία που να θίγουν τον οφειλέτη».

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο