Ατελείωτες ουρές έξω από τα μαγαζιά λόγω του Black Friday (Βίντεο και φωτό)

Ατελείωτες ουρές έξω από τα μαγαζιά λόγω του Black Friday (Βίντεο και φωτό)

Πρωτοφανής εικόνες αντίκρισαν όσοι τυγχάνει να περνούσαν έξω από εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης, με την Black Friday να γνωρίζει μεγάλη απήχηση επί ελληνικού εδάφους.

Oυρές χιλιομέτρων σχημάτισαν οι καταναλωτές έξω από μαγαζιά της συμπρωτεύουσας με αφορμή την ημέρα προσφορών η οποία αποτελεί αμερικανικό θεσμό  ο οποίος από ότι φαίνεται ήρθε να καθιερωθεί και στην ελληνική αγορά.

Άνθρωποι όλων των ηλικιών στήθηκαν έξω από τα καταστήματα επωφελούμενοι των προσφορών που έβαλαν οι επιχειρηματίες με σκοπό να αποκτήσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα σε προνομιακές τιμές.

Τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης, έκαναν την «Μαύρη Παρασκευή» τριήμερο προσφορών. Ακόμα μια ελληνική πατέντα, καθώς η «Μαύρη Παρασκευή» στο εξωτερικό, όπως είναι λογικό και φανερό, γίνεται μόνο Παρασκευή και οι τιμές πέφτουν κατακόρυφα.

Ωστόσο η φρενίτιδα της «Μαύρης Παρασκευής» «χτύπησε» στη συμπρωτεύουσα μια ημέρα πριν γεγονός που μαρτυρούν οι εικόνες έξω από κατάστημα με είδη καλλυντικών στο πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας.

Σύμφωνα με το thessnews.gr, η ουρά έφτασε μέχρι την Τσιμισκή, ωστόσο μειώθηκε στη συνέχεια αφού πολλές νεαρές γυναίκες που περίμεναν αποχώρησαν λόγω της μεγάλης αναμονής.

Μάλιστα, ο λόγος που σχηματίστηκαν τέτοιες ουρές έξω από το συγκεκριμένο κατάστημα, είναι μία προσφορά που κάνει  με την ευκαιρία τόσο λόγω Black Friday όσο και για την πρώτη μέρα λειτουργίας του. Πιο συγκεκριμένα το εν λόγω κατάστημα, δίνει ένα δωρεάν κραγιόν στις πρώτες 250 πελάτισσες που θα μπουν μέσα και θα κάνουν οποιαδήποτε αγορά.

Ποιες αλυσίδες θα συμμετάσχουν

Μεταξύ των επιχειρήσεων που έχουν ανακοινώσει ότι θα συμμετέχουν στην Black Friday είναι τα εμπορικά κέντρα River West, Athens Metro Mall, τα εκπτωτικά χωριά στα Σπάτα McArthurGlen και SmartPark (σ.σ. για την ακρίβεια οι περισσότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εντός των παραπάνω εμπορικών κέντρων), οι αλυσίδες τεχνολογικών προϊόντων Public και Πλαίσιο, η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών Media Markt, η αλυσίδα επίπλων Εντός (ξεκινά μάλιστα τις προσφορές από σήμερα και αυτές ολοκληρώνονται το Σάββατο), η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Jysk, η αλυσίδα κοσμημάτων και αξεσουάρ Folli Follie και πολλές άλλες ακόμη επιχειρήσεις, είτε πρόκειται για αλυσίδες είτε για μεμονωμένα εμπορικά καταστήματα.

Τι είναι όμως η Black Friday;

Ο θεσμός όντως ξεκίνησε στις ΗΠΑ, ήδη από την δεκαετία του 1930 και στην ουσία είναι η ημέρα μετά την περίφημη ''ημέρα των Ευχαριστιών'', η οποία σηματοδοτεί και την έναρξη της Χριστουγεννιάτικης εμπορικής σεζόν στα καταστήματα, που συνοδεύεται από μεγάλες προσφορές στα καταστήματα που φτάνουν ακόμα και το 70%.

Σύμφωνα με τις έρευνες, αυτή είναι η μέρα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλου του χρόνου, έχοντας, όμως, προηγηθεί μια απίστευτη φρενίτιδα, από τους καταναλωτές, οι οποίοι... στήνονται από τις 5 το πρωί, προκειμένου να ψωνίσουν σε εξευτελιστικές τιμές προϊόντα που συνήθως είναι απλησίαστα.

Η αντίδραση των ελληνικών συλλόγων

Στην Ελλάδα πολλές είναι οι εμπορικές επιχειρήσεις που έχουν ξεκινήσει εδώ και ημέρες να διαφημίζουν την ''Μαύρη Παρασκευή'', ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα αν οι εκπτώσεις θα φτάσουν το 70 και 80% όπως στο εξωτερικό.

Εξάλλου, οι εμπορικοί σύλλογοι διατυπώνουν τις δικές τους ενστάσεις για το αν θα λειτουργήσει στην Ελλάδα αυτός ο ''ξενόφερτος'', όπως τον χαρακτηρίζουν θεσμός.

Όπως υπογραμμίζει η ομοσπονδία Ιδιωτικών υπαλλήλων Ελλάδος, «η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις «απίθανες προσφορές».

Στην ουσία, η Μαύρη Παρασκευή στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθη καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας. Όλα αυτά στο βωμό του κέρδους και του ανταγωνισμού των μεγάλων εμπόρων, οι οποίοι θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών ‘’κυνηγό προσφορών’’».

Η ομοσπονδία δηλώνει ότι καταγγέλλει αυτές τις ξενόφερτες και επιθετικές στρατηγικές πωλήσεων, τύπου Black Friday, «που εισάγουν οι μεγαλοεργοδότες», και οι οποίες, «όχι μόνο καταστρέφουν τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο, αλλά επιπλέον εκμεταλλεύονται καταναλωτές και εργαζόμενους, που καλούνται να είναι συνεχώς ελαστικά εργαζόμενοι».

Πιο ελαστικός εμφανίζεται ο εμπορικός Σύλλογος Αθηνών μιλώντας για μια ''νόμιμη πρακτική'': Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση ''στην Ελλάδα, βάσει του Νόμου 4177/2013 & του Κώδικα Δεοντολογίας ΦΕΚ Β’ 3107/2014 επιτρέπεται σε όλα τα καταστήματα να πραγματοποιούν προσφορές, αρκεί να τηρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο πλαίσιο του νόμου και να λειτουργούν στο νόμιμο ωράριο (Δευτέρα έως Παρασκευή 09.00-21.00, Σάββατο 09.00-20.00).

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά Νίκος Μανασιώτης μιλώντας στο newpost.gr κάνει λόγο για ''καθαρά ξενόφερτη πρακτική που δεν ταιριάζει στην ελληνική κουλτούρα. Πόσο μάλλον όταν τα τελευταία χρόνια στο πορτοφόλι του έλληνα καταναλωτή επικρατεί μόνιμα... Μεγάλη Παρασκευή''.

Την  ίδια στιγμή, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης τονίζει ότι ''κάθε τι που γίνεται για τόνωση της αγοράς έχει θετικό αντίκτυπο. Το θέμα είναι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται. Γνώμη μου είναι να περιμένουμε να δούμε πως θα γίνει αυτό για πρώτη φορά στην Ελλάδα και μετά να κρίνουμε. Ωστόσο, είναι σημαντικό, οι έμποροι να προχωρήσουν σε πραγματικά καλές εκπτώσεις και όχι «πλασματικές», απλά για να προσπαθήσουν να προσελκύσουν κόσμο''.  

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο