Τη μητρική τους γλώσσα, ως δεύτερη ξένη, διδάχτηκαν τις τρεις τελευταίες σχολικές χρονιές μαθητές παλιννοστούντες, από τη Γεωργία, τη Ρωσία και την Ουκρανία, που φοιτούν στο 2ο Γυμνάσιο Μουδανιών Χαλκιδικής, στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος του υπουργείου Παιδείας. Το σχολείο ήταν ένα από τα 15 σε όλη την Ελλάδα, όπου η ρωσική γλώσσα διδάχτηκε ως δεύτερη ξένη γλώσσα επιλογής, αντί για τη συνηθισμένη επιλογή των γερμανικών, γαλλικών, ιταλικών και ισπανικών, όπως ισχύει για τα υπόλοιπα σχολεία. Η διδασκαλία της ξεκίνησε πριν τρία χρόνια από την Α΄τάξη του γυμνασίου και φέτος λειτούργησε σε όλες τις τάξεις, με συνολικά 22 μαθητές.

Οι μαθητές παρακολουθούσαν τα μαθήματα της ρωσικής γλώσσας δύο ώρες την εβδομάδα και όπως εξήγησε η διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Μουδανιών, Άννα Βαρβάρη, η δυνατότητα επιλογής της συγκριμένης γλώσσας βοήθησε τους μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα την μητρική τους γλώσσα, την οποία ούτως ή άλλως μιλούν στο οικογενειακό τους περιβάλλον. «Το πρόγραμμα διδασκαλίας της ρωσικής ήταν μία σημαντική βοήθεια για τους μαθητές που προέρχονται από ρωσόφωνες χώρες, όχι μόνο γιατί μαθαίνουν καλύτερα την μητρική τους γλώσσα, αλλά και επειδή δεν επιβαρύνονται με μία τέταρτη ξένη γλώσσα (διδάσκονται ήδη τα ελληνικά, τα αγγλικά και τα αρχαία ελληνικά)» δήλωσε η κ.Βαρβάρη.

Στο 2ο Γυμνάσιο Μουδανιών φοιτούν, σε ποσοστό 25%, μαθητές παλιννοστούντες και αλλοδαποί (Γεωργία, Ρωσία, Ουκρανία, Βουλγαρία και Αλβανία).

Το πιλοτικό πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας υλοποιήθηκε εξάλλου, σε τέσσερα σχολεία της Αθήνας και Αττικής, σε έξι σχολεία της Θεσσαλονίκης, σε τρία της Θράκης και σε ένα της Κοζάνης.

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας των ρωσικών, οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Μουδανιών επισκέφτηκαν το Ρωσικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, όπου ενημερώθηκαν για τις δραστηριότητές του, περιηγήθηκαν στις συλλογές του Μουσείου της Αγίας Πετρούπολης, μέσω των ψηφιακών προγραμμάτων του παραρτήματος του Μουσείου που φιλοξενείται στο Ρωσικό Κέντρο, και έπαιξαν εκπαιδευτικά ρωσικά παιχνίδια σε υπολογιστές και διαδραστικούς πίνακες.