current views are: 5

12 Ιανουαρίου 2017
Δημοσίευση15:39

«Μπαλάκι» οι ευθύνες για το χτεσινό χάος στα τρένα και την ταλαιπωρία των επιβατών

«Μπαλάκι» έχουν γίνει οι ευθύνες για τη χθεσινή απίστευτη ταλαιπωρία που βίωσαν εκατοντάδες επιβάτες τρένων τα οποία «κόλλησαν» στις ράγες του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη, λόγω του πολιτικού ψύχους και του χιονιά που χτύπησε τη χώρα.

Δημοσίευση 15:39’

«Μπαλάκι» έχουν γίνει οι ευθύνες για τη χθεσινή απίστευτη ταλαιπωρία που βίωσαν εκατοντάδες επιβάτες τρένων τα οποία «κόλλησαν» στις ράγες του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη, λόγω του πολιτικού ψύχους και του χιονιά που χτύπησε τη χώρα.

«Μπαλάκι» έχουν γίνει οι ευθύνες για τη χθεσινή απίστευτη ταλαιπωρία που βίωσαν εκατοντάδες επιβάτες τρένων τα οποία «κόλλησαν» στις ράγες του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη, λόγω του πολιτικού ψύχους και του χιονιά που χτύπησε τη χώρα.

Ο κακός καιρός όμως δεν είναι η αιτία, αλλά η αφορμή που αποκάλυψε την αποσύνθεση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, όπως επίσης και την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός των τρένων. ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ αναμένουν την αποκρατικοποίησή τους, με αποτέλεσμα και οι δύο εταιρείες να υπολειτουργούν. Παρά το γεγονός αυτό, αρκετοί επιβάτες εμπιστεύονται το τρένο για τις μετακινήσεις τους, κυρίως γιατί είναι ένα φτηνό και άνετο μέσο μετακίνησης. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που πληρώνουν πικρά την επιλογή τους αυτή, καθώς εγκλωβίζονται είτε λόγω κακοκαιρίας, είτε λόγω προβλημάτων στις μηχανές.

Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μετά το «ντόμινο» των ακινητοποιήσεων των βαγονιών και την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες, αποφάσισε το απόγευμα να ματαιώσει τα δρομολόγιά της, ζητώντας την κατανόηση του επιβατικού κοινού για την ταλαιπωρία που έχει υποστεί, δηλώνει πως «δεν έχει ευθύνη η ίδια» αφήνοντας αιχμές για το «αλαλούμ» σε ΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.

 «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ κάνει μόνο χρήση της σιδηροδρομικής υποδοµής, ενώ η εύρυθμη λειτουργία της υποδοµής είναι αρμοδιότητα και ευθύνη άλλου φορέα (βλέπε ΟΣΕ) , η δε συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η εταιρεία μας, αποτελεί αντικείμενο τρίτου φορέα (βλέπε ΕΕΣΣΤΥ)» επισημαίνουν στελέχη της.

Μάλιστα, τονίζουν πως η πολυδιάσπαση του σιδηροδρομικού έργου, που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 2006-2010 από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και οδήγησε στη δημιουργία επιμέρους εταιριών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΓΑΙΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) που ανέλαβαν τμήματα του σιδηροδρομικού αντικειμένου, «σήμερα δείχνει ότι έχει φτάσει στα όρια της». Τα αποτελέσματα της διάσπασης αυτής, υποστηρίζει η διοίκηση της εταιρείας, όπως εκ του αποτελέσματος προκύπτει, οδήγησαν σε μείωση των διαθέσιμων πόρων για συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής και του τροχαίου υλικού, καθώς και στην απομείωση των διαθέσιμων εξειδικευμένων ανθρώπινων πόρων, στο σύνολο των επιμέρους σιδηροδρομικών λειτουργιών. «Για παράδειγμα, αποχώρησαν πάνω από 150 μηχανοδηγοί και πάνω από 250 προϊστάμενοι αμαξοστοιχιών, ενώ εκατοντάδες ήταν οι αποχωρήσεις από τις λοιπές ειδικότητες του ΟΣΕ.

Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών δηλώνει «πως η κατάργηση επιβατικών δρομολογίων λόγω των καιρικών συνθηκών, αποτελεί μαύρη σελίδα στην ιστορία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου. Αποτελεί το επιστέγασμα και την τελειωτική πράξη επιβεβαίωσης της απαξίωσης σε όλα τα επίπεδα, αποτέλεσμα των διαχρονικών πολιτικών που ασκήθηκαν και σαν κύριο στόχο είχαν και έχουν την ιδιωτικοποίησή του». Και προσθέτει πως οι αγωνιώδεις προσπάθειες των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, δεν στάθηκαν δυστυχώς ικανές από μόνες τους για να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία του σιδηροδρόμου.

Πάντως, για το θέμα διέταξε επείγουσα Ένορκη Διοικητική Εξέταση ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, για τη διερεύνηση πειθαρχικών και τυχόν ποινικών ευθυνών, για τα αίτια και τους υπευθύνους όσων συνέβησαν χθες σε μέρος της υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και των μηχανικών βλαβών που οδήγησαν στην πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών.

Αποκατάσταση δρομολογίων από το βράδυ

Στο μεταξύ, την αποκατάσταση των δρομολογίων των τρένων μετά το χάος που προξένησε η κακοκαιρία, γνωστοποίησε η ΤΡΑΙΝΩΣΕ σε ανακοίνωση της.

Σύμφωνα με τον οργανισμό, κανονικά θα διεξαχθεί η  κυκλοφορία όλων των τρένων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη από σήμερα το βράδυ

Πιο αναλυτικά, η αμαξοστοιχία 600 που αναχωρεί στις 23:55 το βράδυ από Αθήνα για Θεσσαλονίκη και η αμαξοστοιχία 601 που αναχωρεί στις 23:00 το βράδυ από Θεσσαλονίκη για Αθήνα θα εκτελέσουν τα δρομολόγια τους.

Επίσης από αύριο το πρωί θα πραγματοποιούνται κανονικά όλα τα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Λάρισα – Θεσσαλονίκη – Λάρισα.


σχετικα αρθρα