Το 1951 ο φωτογράφος του γαλλικού περιοδικού Paris Match, Jean Pierre Pedrazzini, ταξίδεψε στην Αθήνα για να φωτογραφίσει τη νέα συλλογή του Christian Dior στην Ακρόπολη

Τα μοντέλα όπως βλέπετε στις φωτογραφίες, πόζαραν στο Ερέχθειο στα πόδια των Καρυάτιδων. 

Η χρήση της Ακρόπολης και σημαντικών αρχαιολογικών τόπων και μουσείων για θέματα εμπορικής χρήσης προκαλεί πολλές αντιδράσεις και ερωτήματα για το αν πρέπει μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς να μπαίνουν σε εμπορικές συναλλαγές. Όπως έγινε πριν από μερικές μέρες όταν ο οίκος Gucci ζήτησε να πραγματοποιήσει μόδα υψηλής ραπτικής εντός του αρχαιολογικού χώρου του Ιερού Βράχου. Ωστόσο τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) απέρριψαν ομόφωνα το αίτημα της εταιρείας Gucci καθώς θεώρησαν ότι «ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση, καθώς πρόκειται για μοναδικά μνημεία και σύμβολα παγκόσμιας κληρονομιάς, μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco».

Ο οίκος Gucci μάλιστα δεσμευόταν ως ένδειξη ευγνωμοσύνης και σεβασμού προς την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, να προβεί σε χορηγία της τάξης των 2 εκ. ευρώ στο πλαίσιο μιας πενταετίας, στα αναστηλωτικά έργα της Ακρόπολης ή σε οργανισμό που θα υπεδείκνυε η Υπηρεσία. Επίσης είχε τονίσει πως προσκεκλημένοι της θα ήταν αστέρες του Χόλιγουντ καθώς και Ευρωπαίοι και Αμερικανοί εκδότες διεθνών περιοδικών μόδας και δημοσιογράφοι. 

Πάντως ο οίκος έπρεπε να περιμένει την άρνηση από το ΚΑΣ, καθώς όταν είχε ντύσει τα γλυπτά του Παρθενώνα με τσάντες, λουλούδια και σορτς με ρούχα Gucci είχε προκαλέσει πολλές αντιδράσεις. Όταν τις φωτογραφίες τις ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο instagram, η UNESCO Πειραιώς & Νήσων έκανε λόγο για «εικαστικό» βανδαλισμό των γλυπτών του Παρθενώνα με αυτή την καμπάνια. 

Το βίντεο της καμπάνιας έδειχνε τον Διόνυσο να φοράει πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί, ενώ φωτογράφιζε τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. 

 

Draped in #GGBlooms and #GGCaleido accessories, a #GucciGram spontaneous work by @deryaacakirsoy. #AlessandroMichele

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Gucci (@gucci) στις

 Ο Ιταλός δημοσιογράφος της εφημερίδας La Repubblica υπενθυμίζει με σημερινό άρθρο του ότι «στο παρελθόν τα μάρμαρα του Παρθενώνα έτυχαν εκμετάλλευσης για διαφημίσεις της Coca Cola, της Lufthansa και της Verizon, που μετέτρεψε τους κίονες σε τηλεφωνικούς θαλάμους και για φωτογράφηση της Τζένιφερ Λόπεζ, η οποία δεν είχε λάβει την άδεια του ΚΑΣ».

Ο δημοσιογράφος Έττορε Λιβίνι αναφέρεται στην κατάληξη της όλης υπόθεσης με τον οίκο Gucci και υπογραμμίζει: «Η απάντηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ήταν κατηγορηματική, "η αξία και ο χαρακτήρας της Ακρόπολης δεν είναι συμβατά με ένα γεγονός αυτού του είδους". Τέλος. "Δεν χρειαζόμαστε διαφήμιση", επέμεινε ο Δημήτρης Παντερμαλής, διευθυντής του θαυμάσιου μουσείου όπου φιλοξενούνται τα ευρήματα από το αέτωμα του Παρθενώνα και οι Καρυάτιδες. Ο συμβολισμός του μνημείου θα μειωθεί με το να χρησιμοποιηθεί μόνον ως "φόντο" για μία επίδειξη μόδας. Φτωχοί, δηλαδή, αλλά όχι τόσο, ώστε να πουλήσουν την ψυχή της χώρας. Ο οίκος Gucci έθεσε το αίτημά του, θυμίζοντας ότι το 1951 οι κίονες και τα μάρμαρα του Παρθενώνα είχαν μετατραπεί σε σκηνή για επίδειξη μόδας του Christian Dior. Ήταν άλλες εποχές, όμως. Τώρα η επιτροπή, αμετακίνητη, είπε όχι».

«Αλλά η Ιστορία (και η αξιοπρέπεια) της Ελλάδας δεν πωλούνται. Ούτε σήμερα, που το κράτος βρίσκεται σχεδόν σε χρεοκοπία», τονίζει, τέλος, η La Repubblica.