current views are: 15

16 Φεβρουαρίου 2017
Δημοσίευση07:46

Κοστίζουν ακριβά τα γκράφιτι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – Δείτε το κόστος για τον καθαρισμό

Ακριβά κοστίζουν κάθε χρόνο στις σιδηροδρομικές εταιρείες οι… καλλιτεχνικές ανησυχίες που εκτονώνουν ομάδες νεαρών κάνοντας γκράφιτι σε συρμούς του μετρό, του ηλεκτρικού και του προαστιακού σιδηροδρόμου αλλά και σε αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Δημοσίευση 07:46’

Ακριβά κοστίζουν κάθε χρόνο στις σιδηροδρομικές εταιρείες οι… καλλιτεχνικές ανησυχίες που εκτονώνουν ομάδες νεαρών κάνοντας γκράφιτι σε συρμούς του μετρό, του ηλεκτρικού και του προαστιακού σιδηροδρόμου αλλά και σε αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ακριβά κοστίζουν κάθε χρόνο στις σιδηροδρομικές εταιρείες οι… καλλιτεχνικές ανησυχίες που εκτονώνουν ομάδες νεαρών κάνοντας γκράφιτι σε συρμούς του μετρό, του ηλεκτρικού και του προαστιακού σιδηροδρόμου αλλά και σε αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σύμφωνα με το “Έθνος” παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα έχει στοιχίσει ακόμα και τη ζωή ορισμένων νεαρών, η δράση τους παραμένει αμείωτη. Συχνά, μάλιστα, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, επιτίθενται και σε τεχνίτες των εταιρειών, οι οποίοι προσπαθούν να τους εμποδίσουν, με αρκετούς να καταλήγουν στο νοσοκομείο.

Οι εταιρείες προμηθεύονται ειδικά αντι-γκράφιτι βερνίκια, με τα οποία ωστόσο απλά επιτυγχάνεται ο ευκολότερος καθαρισμός ενός συρμού που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί έως και μία εβδομάδα.

Μόνο στη ΣΤΑΣΥ, η οποία προμηθεύτηκε πριν από λίγες ημέρες ειδικό προστατευτικό βερνίκι αξίας περίπου 900 ευρώ, ο καθαρισμός των συρμών από γκράφιτι εκτιμάται ότι κυμαίνεται από 300.000 έως 400.000 ευρώ τον χρόνο (πάνω από το 10% του κόστους καθαρισμού που δαπανάται).

Στην εταιρεία την τελευταία πενταετία έχει ουσιαστικά καταργηθεί η υπηρεσία ασφαλείας, η οποία ενώ αριθμούσε περίπου εξήντα εργαζομένους πλέον έχει απομείνει με εννέα σε όλο το δίκτυο της σταθερής τροχιάς. Την ασφάλεια έχουν αναλάβει ιδιωτικές εταιρίες security, οι οποίες ωστόσο, όπως καταδεικνύουν τα αυξανόμενα κρούσματα, δεν μπορούν να ελέγξουν την κατάσταση.

Ο ηλεκτρικός

Ειδικά στη γραμμή 1 (ηλεκτρικός) σχεδόν το σύνολο των συρμών είναι βαμμένοι: «Συνήθως έρχονται σε ομάδες ακόμα και είκοσι ατόμων.

Είναι εκπαιδευμένοι στη γραμμή, γνωρίζουν ακριβώς πού πάνε και κινούνται με απίστευτες ταχύτητες. Για να βάψουν ένα ολόκληρο τρένο, συχνά δεν χρειάζονται περισσότερα από 3-4 λεπτά, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνει να φτάσει ούτε η Αστυνομία», λέει στο «Έθνος» ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, Λευτέρης Ρενιέρης.

Ο ίδιος μάλιστα σημειώνει ότι το θράσος των δραστών ξεπερνά κάθε φαντασία, αφού συχνά ρίχνουν εμπόδια στη γραμμή, όπως π.χ. κάδους απορριμμάτων, ώστε να αναγκάσουν τον συρμό να σταματήσει και να βάψουν ανενόχλητοι τόσο το όχημα όσο και την επιφάνεια κατά μήκος της γραμμής: «Αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους ίδιους», σημειώνει ο κ. Ρενιέρης, ο οποίος έχει ζήσει από πολύ κοντά ένα περιστατικό με μοιραία εξέλιξη.

Προτάσεις – ασπίδα στους βανδαλισμούς

Την τοποθέτηση συναγερμού και καμερών σε συγκεκριμένα «τυφλά» σημεία του δικτύου έχουν προτείνει εδώ και τρία χρόνια οι εργαζόμενοι στο Μετρό προκειμένου να μειωθούν οι βανδαλισμοί σε συρμούς, οι οποίοι είναι συχνότεροι στις επεκτάσεις του δικτύου από τον Αγιο Δημήτριο και μετά.

«Το έχουμε προτείνει και κανείς δεν έχει ενδιαφερθεί. Κι όμως τα κρούσματα αυξάνονται τόσο που φτάνουμε στο σημείο να σκεφτόμαστε εάν κάποιος ωφελείται από αυτό» λέει στο «Έθνος» ο πρόεδρος του Σωματείου Λειτουργίας του Μετρό, Σπύρος Ρεβύθης.

Την ίδια στιγμή στη… διαφήμιση έχει πλέον εναποθέσει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τις ελπίδες της για μείωση του φαινομένου των γκράφιτι κυρίως στον Προαστιακό. Η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για την τοποθέτηση διαφημιστικών πλαισίων σε συρμούς, στο πρότυπο της συνεργασίας της με τη ΔΕΗ, έχοντας μάλιστα ως στόχο η δραστηριότητα αυτή να αποφέρει διπλάσια έσοδα στην εταιρεία από τα 500.000 ευρώ του 2015. Οι υπεύθυνοι σημειώνουν ότι η ύπαρξη διαφημιστικών λειτουργεί συχνά αποτρεπτικά και για τα γκράφιτι.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα στον Προαστιακό εντοπίζονται κυρίως στο Αεροδρόμιο και στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη, ενώ σε επίπεδο σιδηροδρόμου αρκετά κρούσματα έχουν σημειωθεί στη Φλώρινα νυχτερινές ώρες, όταν η φύλαξη δεν είναι επαρκής.

Μόνο τον τελευταίο χρόνο έχουν υποβληθεί τουλάχιστον 4 μηνυτήριες αναφορές για το θέμα.


σχετικα αρθρα