Η έκθεση- ρετροσπεκτίβα για τα 35 χρόνια του Jean Paultie Gaultier στο Μουσείο Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ φαίνεται να έβαλε το enfant terrible της γαλλικής μόδας σε νοσταλγική διάθεση. Το haute couture show του οίκου που παρουσιάστηκε το απόγευμα της Τετάρτης στο Centre Pompidou του Παρισιού ήταν γεμάτο με στοιχεία χαρακτηριστικά των δημιουργιών του Γάλλου σχεδιαστή: ανδρόγυνες εμφανίσεις, κορσέδες, δάνεια από το τσιγγάνικο στυλ, αναφορές στου μποξέρ και τους ναύτες. Η συλλογή περιελάμβανε μέχρι και menswear, όπως ακριβώς είχε κάνει στην παρουσίαση της couture συλλογής του το 1997. Μετά το show, ο σχεδιαστής και τα μοντέλα βγήκαν από το κτίριο και περπάτησαν μέχρι ένα κοντινό music hall, όπου έγινε η παρουσίαση του νέου του, αντρικού αρώματος, Kokorico.

Γνωστός σινεφίλ, ο Gaultier πριν από κάποιους μήνες είδε το Black Swan, από την οποία επηρεάστηκε έντονα για την δημιουργία της συλλογής. Με άλλα λόγια, το μπαλέτο έπαιξε σημαντικό ρόλο στην δημιουργία αυτής της συλλογής, με tutu συνδυασμένες με δερμάτινα σακάκια ή μακριές φούστες με έντονα πλισέ, που θύμιζαν μακριά, παραμυθένια πέπλα. Τα σακάκια από γκρι ζέρσεϊ συνδυάστηκαν με χαριτωμένα cocktail dresses με περίπλοκες πτυχώσεις και περίτεχνα τελειώματα από δαντέλα.

Κυρίως, αυτό που έκανε ο Gaultier με αυτή τη συλλογή ήταν να επιβεβαιώσει την μοναδικότητά του ανάμεσα στους μεγάλους couturiers, παρουσιάζοντας καμπαρντίνες που μετατράπηκαν σε βραδινά φορέματα, ριγέ φορέματα από δαντέλα, πλαισιωμένα από βιζόν και ένα strapless φόρεμα- κορσέ φτιαγμένο από ροζ κορδέλες που θύμιζε έντονα γλυπτό. Τα daywear, που θύμιζαν έντονα βαριά, αντρικά ρούχα από τουίντ και ριγέ φανέλα, ήταν εντυπωσιακά. Πρωταγωνιστές ήταν τα κομψά παντελόνια στο στυλ της Katharine Hepburn, κάπες αλλά και ένα καμηλό παλτό που η αριστερή του πλευρά είχε την μορφή κάπας.

Γενικώς, στη συλλογή είδαμε θαύματα της couture, όπως ένα πουλόβερ για σκι φτιαγμένο εξ’ ολοκλήρου από εξωτικά φτερά αλλά και εκπλήξεις, όπως την επιστροφή στο runway της Eve Salvail, γαλλόφωνου μοντέλου από τον Καναδά που έγινε διάσημο την δεκαετία του ’90 για το ξυρισμένο κεφάλι της με το τατουάζ, αλλά και το κλείσιμο του show από την Mylene Farmer, που φορούσε ένα μαύρο, δερμάτινο jacket και μία φούστα με φτερά στο πίσω μέρος, σαν ουρά, που τελικά κούνησε στους φωτογράφους.























πηγή: stylista.gr