Η οικονομική κρίση έχει φέρει σε δύσκολη θέση τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες σε όλη την Πελοπόννησο. Σε μείωση τιμών και προσφορές έχουν προχωρήσει οι έμποροι για να κρατήσουν τις επιχειρήσεις τους ανοικτές. Σε οποιοδήποτε κατάστημα κι αν μπει κανείς, διαπιστώνει ότι η τελική τιμή διαμορφώνεται, ύστερα από διαπραγμάτευση.

Βρισκόμαστε μια εβδομάδα πριν ξεκινήσουν οι εκπτώσεις και πολλά καταστήματα, κυρίως ένδυσης και υπόδησης, έχουν ανακοινώσει προσφορές με γενναίες εκπτώσεις τιμών, ενώ κάποιοι άλλοι έχουν προχωρήσει σε ειδικές τιμές για χαμηλοσυνταξιούχους και ανέργους.

Πολλά καταστήματα για να κρατήσουν την πελατεία τους, αλλά και για να αυξήσουν τον τζίρο τους, έχουν περάσει σε ειδικές προσφορές. Για παράδειγμα τιμολογούν με 2 ευρώ μια τυρόπιτα μαζί με ένα φραπέ κι ένα μπουκαλάκι νερό, ενώ ταχυφαγείο στην Τρίπολη προσφέρει όλα του τα προϊόντα με έκπτωση 20% σε ανέργους, με την επίδειξη θεωρημένης κάρτας ανεργίας, αποδεικνύοντας ότι δεν έχει χαθεί ούτε η κοινωνική αλληλεγγύη.

Ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου Τρίπολης Θανάσης Αρβανίτης με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σημειώνει ότι, «τα εισπρακτικά μέτρα που πάρθηκαν το τελευταίο διάστημα συρρίκνωσαν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, γεγονός που συνεπάγεται δραστική μείωση του εμπορικού τζίρου».

Προσθέτει πως, «οι έμποροι αντέδρασαν με μειώσεις των τιμών στα εμπορεύματα που διακινούν. Προβαίνουν συχνά σε δεκαήμερα προσφορών, όπως δίνει το δικαίωμα ο νόμος, πέρα από τις τακτικές εκπτώσεις, κάνουν καλύτερες τιμές στους πελάτες τους στο ταμείο και να επισημάνω ότι έχουμε συμφωνήσει ειδικό εκπτωτικό καθεστώς με κοινωνικές ομάδες, όπως, οι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και άνεργοι»

Ο κ. Αρβανίτης υπογράμμισε ότι μέσα στη δίνη των κακών οικονομικών ειδήσεων, οι καταστηματάρχες προσπαθούν αυτή την περίοδο να έρθουν σε διαπραγμάτευση με τους ιδιοκτήτες των επαγγελματικών ακινήτων, επιδιώκοντας να μειώσουν τα μισθώματα που είναι ιδιαίτερα υψηλά, για να ελαφρύνουν το βάρος των λειτουργικών τους εξόδων, δηλώνοντας ότι είναι βέβαιο πως μια τέτοια εξέλιξη θα μετακυλήσει το όφελος στον τελικό καταναλωτή.

Ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου μας ενημέρωσε και για τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε ο Σύλλογος προκειμένου να καταγράψει τις τάσεις στην τοπική αγορά, μετά τα αλλεπάλληλα λουκέτα στα καταστήματα τον τελευταίο χρόνο.

Παράλληλα, έκανε έκκληση στους πολίτες ενόψει έναρξης των θερινών εκπτώσεων στις 15 Ιουλίου, να προτιμήσουν την τοπική αγορά και βέβαια να προβούν σε έρευνα αγοράς.