Πανάκριβα λεωφορεία πλήρως ανασφάλιστα για λόγους οικονομίας  αλλά και χωρίς να έχουν ελεγχθεί από τα ΚΤΕΟ εδώ και χρόνια, ρημάζουν στα αμαξοστάσια της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), ενισχύοντας την εικόνα της απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Σύμφωνα με  ρεπορτάζ της εφημερίδας "ΤΑ ΝΕΑ" η κατάσταση στις δημόσιες συγκοινωνίες είναι τραγική και περιγράφεται  αναλυτικά με παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων. Τα εν λόγω στοιχεία έδωσε χτες και στην εκπομπή «Ακραίως» με τον Τάκη Χατζή ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης

Η κρατική ΟΣΥ δείχνει να ακολουθεί το κακό παράδειγμα των ιδιωτών ιδιοκτητών ΙΧ που δεν ασφαλίζουν τα οχήματά τους και αποφεύγουν συστηματικά να τα περάσουν από τους προβλεπόμενους από τη νομοθεσία τεχνικούς ελέγχους στα ΚΤΕΟ.

Το πλέον οξύμωρο είναι ότι η συγκεκριμένη εταιρεία εποπτεύεται απευθείας από το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο, κατά τα άλλα, εξαγγέλλει αυστηρά μέτρα για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων και των τεχνικώς ανέλεγκτων οχημάτων, με στόχο τη συμμόρφωση των ιδιοκτητών τους, μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων.

Με βάση τα στοιχεία που διαθέτουν «ΤΑ ΝΕΑ», συνολικά 255 αστικά λεωφορεία (από το σύνολο των περίπου 1.600), τα οποία από τεχνικής πλευράς βρίσκονται σε αρκετά καλή κατάσταση, ρημάζουν στα αμαξοστάσια, την ώρα που τα δρομολόγια για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Αθήνας έχουν συρρικνωθεί δραματικά.

Τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν διαθέτουν πλέον καμιά ασφαλιστική κάλυψη, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν τεθεί επισήμως σε κατάσταση ακινησίας, με την προβλεπόμενη εκ του νόμου κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους οικονομικές εφορίες (ΔΟΥ).

Σημειώνεται ότι ανάμεσα στα 255 ανασφάλιστα λεωφορεία περιλαμβάνονται και 91 πανάκριβα λεωφορεία φυσικού αερίου (η αξία κάθε οχήματος ανέρχεται σε 200.000 ευρώ), ορισμένα από τα οποία μάλιστα εντάχθηκαν στον στόλο της ΟΣΥ μόλις το 2010. Βέβαια, ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που έχει ανασφάλιστα η ΟΣΥ ξεπερνά τα 300, μαζί με τα οχήματα των κινητών συνεργείων και τα διάφορα άλλα φορτηγάκια.

Ως δικαιολογία για τη μη ασφάλιση των αστικών λεωφορείων προβάλλεται το γεγονός ότι δεν κυκλοφορούν στους δρόμους για δρομολόγια, καθώς δεν υπάρχουν οδηγοί να τα κινήσουν.

Έτσι, οι διοικούντες την ΟΣΥ θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό εξοικονομούν κονδύλια, διατηρώντας δηλαδή στα αμαξοστάσια της εταιρείας τα οχήματα μαζί με τις πινακίδες τους, χωρίς όμως να καλύπτονται από ασφαλιστήρια συμβόλαια αστικής ευθύνης.

Ωστόσο, την ίδια στιγμή, ουδείς γνωρίζει τι θα συμβεί για παράδειγμα σε περίπτωση εμπλοκής κάποιου ανασφάλιστου οχήματος σε ατύχημα, έστω και κατά τις μετακινήσεις που γίνονται εντός του αμαξοστασίου.

Με αφορμή τα παραπάνω στοιχεία ο υπεύθυνος της Κ.Ο της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κ. Γιάννης Μανιάτης έκανε σχετική ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη ερωτώντας τον τα εξής:

Ποιες είναι οι αιτίες για τις οποίες 255 λεωφορεία των Ο.ΣΥ. βρίσκονται ανασφάλιστα, χωρίς ΚΤΕΟ κι εκτός λειτουργίας;

Ποιος είναι ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων και των εκτελούμενων δρομολογίων διαχρονικά κατά το διάστημα 2014-2016;

Ποια είναι τα βασικά οικονομικά μεγέθη λειτουργίας των Ο.ΣΥ. κατά την ανωτέρω χρονική περίοδο 2014-2016;

Τέλος πηγές της ΟΣΥ υποστηρίζουν ότι η διατήρηση για πρώτη φορά χωρίς ασφάλιση ενός μεγάλου αριθμού λεωφορείων, πιθανόν να σχετίζεται με τα σχέδια που κυοφορούνται εντός της ΟΣΥ για αλλαγή της ασφαλιστικής εταιρείας.

Σε κάθε περίπτωση τα αναπάντητα ερωτήματα ζητούν άμεσα απαντήσεις από τους αρμοδίους αφού το θέμα είναι σοβαρό.