current views are: 5

22 Μαρτίου 2017
Δημοσίευση13:56

Έτσι θα είναι τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια μετά το «λίφτινγκ» – Τι σχεδιάζει η Fraport

Η εταιρεία έχει υποσχεθεί πως θα αναμορφώσει πλήρως τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και για τον λόγο έχει εκπονήσει συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο.

Δημοσίευση 13:56’

Η εταιρεία έχει υποσχεθεί πως θα αναμορφώσει πλήρως τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και για τον λόγο έχει εκπονήσει συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο.

Τις επόμενες εβδομάδες η εταιρεία Fraport που ως γνωστόν πλειοδότησε στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ετοιμάζεται να καταβάλει το τίμημα ύψους 1,235  δισ. ευρώ ώστε να ολοκληρωθεί και τυπικά η μεταβίβασή τους. 

Η εταιρεία έχει υποσχεθεί πως θα αναμορφώσει πλήρως τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και για τον λόγο έχει εκπονήσει συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο.

Σύμφωνα με αυτό προβλέπεται την κατασκευή 5 νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, αύξηση του συνολικού μεγέθους των 14 terminals κατά 100.000 τετραγωνικά μέτρα σε 300.000 τετραγωνικά, αύξηση των σημείων check in από 213 σε 297, των σημείων ελέγχου ασφαλείας από 44 σε 84, των πυλών από 103 σε 147 και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150.

Τα περισσότερα εκ των έργων αυτών θα ξεκινήσουν μετά το τέλος της φετινής καλοκαιρινής σαιζόν αλλά άμεσα θα προχωρήσει μια σειρά παρεμβάσεων.

Αυτή περιλαμβάνει βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, αναβάθμιση των εγκαταστάσεων υγιεινής, νέες υπηρεσίες όπως η δυνατότητα δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο (Wi-Fi) αλλά και εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους και γενικό καθαρισμό.

Για το σύνολο των έργων η Fraport Greece θα επενδύσει 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021. Στην υπόλοιπη διάρκεια της 40ετούς περιόδου παραχώρησης θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα αναβάθμισης και συντήρησης στα αεροδρόμια, που εκτιμά πως θα ανεβάσουν το σύνολο των επενδύσεων στο ύψος του 1 δισ. ευρώ περίπου.

Σύμφωνα με το πλάνο της εταιρείας θα γίνουν μια σειρά από παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα. Συγκεκριμένα έχει προγραμματιστεί:

Να πραγματοποιηθεί πλήρης ανακαίνιση και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών.

Να ανακαινιστούν, επίσης, στο σύνολό τους οι εγκαταστάσεις υγιεινής οι πυροσβεστικοί σταθμοί των αεροδρομίων, οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών και οι 100 γεννήτριες ηλεκτροδότησης ενώ παντού θα εγκατασταθεί νέο, inline σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών.

Επιπλέον θα προχωρήσει ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του κάθε ενός αεροδρομίου . Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός αναμορφώνει ριζικά τις 14 πύλες του ελληνικού τουρισμού, όπως δείχνουν τα σχέδια.

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

· Νέος Τερματικός Σταθμός

· Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 30.988 m2 και δημιουργία νέας πρόσβασης

· Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· 47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44)

· 75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7)

· 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24)

· Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 12)

Αεροδρόμιο Σαντορίνης

· Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· 236% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 15.640 m2 με την αντικατάσταση τμήματος του υπάρχοντος και την ανέγερση νέου.

· 113% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 17)

· Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)

· 20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 6)

· 250% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 7)

· 250% αύξηση των ζωνών ασφαλείας του αεροδρομίου

Αεροδρόμιο Μυκόνου

· Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – 50% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 13.350 m2 με την ανέγερση νέου τμήματος αεροσταθμού

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από12 σε 16)

· 17% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 6 σε 7)

· 25% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 5)

Αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας»

· Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από 40 σε 45)

· 13% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 18)

· 71% αύξηση των σημείων ασφαλείας καιελέγχου του αεροδρομίου (από 7 σε 12)

· 25% αύξηση χώρων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 5)

Αεροδρόμιο Χανίων «I. Δασκαλογιάννης»

· Αναδιοργάνωση εσωτερικών χώρων αεροσταθμού

· Αναδιοργάνωση του χώρου αναχωρήσεων

· Νέο σύστημα ελέγχου αποσκευών

· Επέκταση των διαδικασιών ασφαλείας

· Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών

· 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 8 σε 10)

· Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 8)

Αεροδρόμιο Ακτίου

· Επέκταση κατά 2.381 m2 και ανακαίνιση τερματικού σταθμού

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών

· 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 14)

· 60% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 8)

· Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)

Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Δ. Σολωμός»

· Ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· Ανακαίνιση του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Μετεγκατάσταση των μετασχηματιστών και γεννητριών

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στην είσοδο του αεροδρομίου και στο χώρο στάθμευσης οχημάτων

· Νέος σταθμός ασφάλειας & φύλαξης

· 33% αύξηση των σταθμών Check-in (από 15 σε 20)

· 150% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 5)

Αεροδρόμιο Σκιάθου «Λ. Παπαδιαμάντης»

· Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· 39% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 9.511 m2 με την επέκταση υπαρχόντων κτιρίων

· 11% αύξηση των σταθμών Check-in (από 9 σε 10)

· 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 4)

· Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)

Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»

· Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· 19% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 9.605 m2

· 40% αύξηση των σταθμών Check-in (από 10 σε 14)

· 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 4 σε 5)

· 50% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 3)

Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»

· Νέος Τερματικός Σταθμός

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Νέα εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων

· Νέος χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών

· 185% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 7.185 m2

· 29% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 9)

Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»

· Νέος Τερματικός Σταθμός

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Ανακαίνιση/επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων

· 201% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 24.000 m2

· 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 16 σε 28)

· 125% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 9)

Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας»

· Νέος Τερματικός Σταθμός

· Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 10.294 m2 και ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· Ανακαίνιση και αναβάθμιση του πυροσβεστικού σταθμού

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης στάθμευσης αεροσκαφών

· 27% αύξηση των σταθμών Check-in (από 22 σε 28)

· 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 9 σε 12)

· 33% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 8)

Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Α. Πολλάτου»

· Νέος Τερματικός Σταθμός

· Επέκταση και ανακαίνιση τερματικού σταθμού

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· Μετατόπιση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών

· 71% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 12)

· 100% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 6)

· Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)

Αεροδρόμιο Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος»

· Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 2.029 m2

· Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· Αναδιαμόρφωση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού

· Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών

· 20% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 10)


σχετικα αρθρα