ΕΛΛΑΔΑ

5 βήματα για να μην πάρεις κιλό στις γιορτές

Δημοσίευση 21 Δεκεμβρίου 2010, 12:01 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
5 βήματα για να μην πάρεις κιλό στις γιορτές
Facebook Twitter Whatsapp

Η αλήθεια είναι ότι τα τραπέζια, οι γιορτές και τα πάρτι θα φέρουν την οικογένεια και τους φίλους πιο κοντά. Όμως, σε καμία περίπτωση το φαγητό και το ποτό δεν είναι ο αυτοσκοπός.

Η αλήθεια είναι ότι τα τραπέζια, οι γιορτές και τα πάρτι θα φέρουν την οικογένεια και τους φίλους πιο κοντά. Όμως, σε καμία περίπτωση το φαγητό και το ποτό δεν είναι ο αυτοσκοπός.

Τα παρακάτω «έξυπνα» βήματα θα σε βοηθήσουν στο να μη στερηθείς, αλλά και να μη φτάσεις στην υπερβολή παίρνοντας κιλά που δύσκολα θα χάσεις. Ο σκοπός είναι να συνδυάσεις την όμορφη ατμόσφαιρα και στιγμές με το ωραίο φαγητό και γλυκό και όχι αφού φας, να σε «φάνε» αυτά!

Αντιμετώπισε τους!

Σε πιέζουν να φας στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι; Είναι σημαντικό να είσαι θετική και καθόλου επιθετική (το οποίο θα επιδεινώσει την κατάσταση), όταν αρνείσαι φαγητό. Επίσης:

1. Προετοιμάσου Σε επίσημο δείπνο, μπουφέ ή εστιατόριο, αναλογίσου από πριν τι θα αντιμετωπίσεις, τις ποσότητες και τα είδη των τροφών που θα σου προσφερθούν, τις κοινωνικές πιέσεις για να φας, τη διαθεσιμότητα των «έξτρα», π.χ., ορεκτικά πριν από το γεύμα, γλυκά μετά, και το αλκοόλ που πιθανότατα θα «ρέει» άφθονο. Σκέψου, επίσης, πώς θα νιώθεις μερικά λεπτά αφού φας ή πιεις. Μοιράσου με κάποιον άλλο το επιδόρπιο ή, ακόμη καλύτερα, μοίρασε αμέσως μέρος της μερίδας σου από το κυρίως πιάτο για να δοκιμάσουν όλοι και περιορίσου στα 2 ποτά. Επίσης, σε ένα πιθανό κάλεσμα μπορείς να ρωτήσεις τι θα σερβιριστεί. Προσφέρσου να σερβίρεις κι εσύ, ώστε να ελέγξεις το μέγεθος των μερίδων, ή ζήτα μικρότερη μερίδα. Αυτό που θα σε βοηθήσει στον έλεγχο της ποσότητας και δε θα προκαλέσει την προσοχή των άλλων στην προσπάθειά σου να μη φας υπερβολικά είναι το να γεμίσεις το πιάτο σου με σαλάτα ή λαχανικά και να πάρεις μικρότερες ποσότητες από οτιδήποτε άλλο.

2. Καθυστέρησε Εάν το επιδόρπιο είναι θερμιδική «βόμβα», πες: «Θα ήθελα, αλλά τώρα είμαι πολύ φουσκωμένη και δε θα το απολαύσω» ή «αργότερα θα πάρω λίγο». Μπορείς, επίσης, να δοκιμάσεις να φας αργότερα το γλυκό, αφού πρώτα κάνεις έναν περίπατο και ίσως διαπιστώσεις ότι η λαχτάρα σου για γλυκό θα σου έχει περάσει.

3. Πες μια καλή κουβέντα Εάν σου προσφέρουν πιεστικά κάτι και δεν μπορείς να αρνηθείς, προσπάθησε να καταναλώσεις μικρές μερίδες. Δώσε τα συγχαρητήριά σου στη μαγείρισσα. Έτσι, είναι λιγότερο πιθανό να υποθέσει ότι αποφεύγεις τα εδέσματα, όταν αρνηθείς συμπλήρωμα.

4. Φάε κάτι πριν πας στο πάρτι Το να πας με άδειο στομάχι μπορεί να σε οδηγήσει αργότερα σε υπερβολικό φαγητό. Αντίθετα, το να φας ελαφρά την προηγούμενη και την επόμενη ημέρα είναι καλύτερη στρατηγική. Επίσης, είναι σημαντικό να μην πιεις πολύ αλκοόλ, και αυτό γιατί τείνει να χαλαρώνει την απόφαση να τρως με μέτρο. Να θυμάσαι πως δεν είσαι υποχρεωμένη να τρως για να ευχαριστήσεις τους άλλους και οι γύρω σου σπάνια παρατηρούν τι τρως και πίνεις σε ένα πάρτι.

5. Πάρε πακέτο! Όταν σου προσφέρουν επίμονα συμπλήρωμα φαγητού ή γλυκού, ζήτα να το βάλουν σε ένα μπολ για να το πάρεις μαζί σου.