ΕΛΛΑΔΑ

Αποσύρθηκε το ένα δεξαμενόπλοιο που προσέγγισε το «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Δημοσίευση 22 Σεπτεμβρίου 2017, 09:53 / Ανανεώθηκε 22 Σεπτεμβρίου 2017, 19:02
Αποσύρθηκε το ένα δεξαμενόπλοιο που προσέγγισε το «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Facebook Twitter Whatsapp

Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό αν η διαδικασία απάντλησης θα ξεκινήσει άμεσα, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, στον πλωτό γερανό που βρίσκεται στο σημείο έχουν συγκεντρωθεί περίπου 300 κυβικά μίγματα πετρελαιοειδών από το "Αγία Ζώνη ΙΙ".

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Το πετρελαιοφόρο "Aegean breeze 1" προσέγγισε, πρωινές ώρες σήμερα, το σημείο όπου έχει βυθιστεί το μικρό δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ», νοτιοδυτικά της Αταλάντης, προκειμένου να συνεχιστεί η απάντληση των καυσίμων από το ναυάγιο, μια διαδικασία που έχει σταματήσει εδώ και δύο ημέρες. Κοντά στο σημείο του ναυαγίου βρέθηκε και το δεξαμενόπλοιο "Siros", που λίγες ώρες αργότερα αποσύρθηκε.

Το πετρελαιοφόρο "Aegean breeze 1", μετά από σχετικό έγγραφο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, θα απαντλήσει τα υπόλοιπα καύσιμα που βρίσκονται στις δεξαμενές του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου.

Την απάντληση των καυσίμων διεκδικούσε, σύμφωνα με πληροφορίες, και άλλη εταιρεία με το πλοίο «Siros». Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες τα δύο πλοία ανήκουν σε διαφορετικές εταιρείες και η μία έχει αιτηθεί να απαντλήσει το πετρέλαιο ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα και η άλλη ως φορτίο.

Να σημειωθεί ότι έως τώρα την επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων από το ναυαγισμένο πλοίο διενεργούσε το δεξαμενόπλοιο «Lassea» στο οποίο έληξαν τα πιστοποιητικά ασφαλείας του ενώ μετά από έλεγχο λιμενικών και τελωνειακών στις δεξαμενές έρματος του πλοίου εντοπίστηκαν ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων χωρίς τα νόμιμα παραστατικά.

Στο «Lassea» είχαν φορτωθεί 1.533 κυβικά πετρελαιοειδών με απάντληση από το βυθισμένο πλοίο, τα οποία αναμένεται να αδειάσει το δεξαμενόπλοιο σε δεξαμενές, με εισαγγελική εντολή.

Απολογούνται πλοίαρχος και α' μηχανικός του "Lassea"

Για την υπόθεση του «Lassea» συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του πλοίου, που κρατούνται από προχθές στο κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά και στους οποίους έχει ήδη ασκηθεί δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος.

Η εκδίκαση της υπόθεσης των δύο κατηγορουμένων ναυτικών ξεκίνησε χθες και θα επαναληφθεί εκ νέου σήμερα στις τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά, ενώ οι τέσσερις μάρτυρες κατηγορίας (λιμενικοί και τελωνειακοί) δεν παρουσιάστηκαν, καθώς, όπως ανακοίνωσε το λιμενικό σώμα, ακόμα δεν έχει ογκομετρηθεί το παράνομο φορτίο και συνεπώς δεν υπάρχει ακόμα η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών και λοιπών φόρων, που πρέπει απαραιτήτως να προσκομιστεί ενώπιον του δικαστηρίου για να συνεχιστεί η διαδικασία.

Το γεγονός αυτό επιβεβαίωσε και η συνήγορος του πλοιάρχου στο ΑΠΕ, η οποία έως χθες δεν είχε ακόμα λάβει γνώση της δικογραφίας.

Σύμφωνα με την πρώτη πληροφόρηση, στο συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο -που σύμφωνα με το λιμενικό σώμα είχαν βρεθεί μίγματα πετρελαιοειδών χωρίς νόμιμα παραστατικά - είχαν φορτωθεί 1.533 κυβικά πετρελαιοειδών με απάντληση από το βυθισμένο πλοίο «Αγία Ζώνη ΙΙ», τα οποία αναμένεται να αδειάσει το δεξαμενόπλοιο με εισαγγελική εντολή στα ΕΛΠΕ.

EMSA: Τρεις ώρες διαφορά για τη Σαλαμίνα το Balluta Bay από το Alexandria

Μόλις τρεις ώρες διαφορά θα είχαν ως προς την ώρα άφιξής τους στη Σαλαμίνα, το πλοίο του EMSA Alexandria από τη Λεμεσό και το Balluta Bay από τη Βαλέτα της Μάλτας, όπως υπογραμμίζει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα.

Πιο κοντά και από τα δύο, χιλιομετρικά, ήταν μεν το Galaxy Eco στη Βάρνα της Βουλγαρίας (530 ναυτικά μίλια) αλλά για το πέρασμα του Βοσπόρου θα χρειαζόταν επιπλέον 19 ώρες, με αποτέλεσμα να φτάσει πιο αργά και από το Balluta Bay (550 ναυτικά μίλια μακριά – 3 ημέρες και 7 ώρες) και από το Alexandria (580 ναυτικά μίλια μακριά – 3 ημέρες και 10 ώρες).

Στους χρόνους συμπεριλαμβάνεται και η 24ωρη περίοδος για διακοπή τυχόν άλλων δραστηριοτήτων τους και η τοποθέτηση του απαραίτητου εξοπλισμού πάνω στο πλοίο (στις περιπτώσεις που δεν είναι μόνιμα εγκατεστημένος).