ΕΛΛΑΔΑ

Σύγκρουση Taxibeat – Θ. Λυμπερόπουλου μέσω του Newpost με αφορμή το σχέδιο για τα ταξί

της Ελευθερίας Σπυράκη - Δημοσίευση 29 Σεπτεμβρίου 2017, 18:09 / Ανανεώθηκε 29 Σεπτεμβρίου 2017, 23:05
Σύγκρουση Taxibeat – Θ. Λυμπερόπουλου μέσω του Newpost με αφορμή το σχέδιο για τα ταξί
Facebook Twitter Whatsapp

«Φρένο» από τους Θεσμούς: «Είναι υπό εξέταση»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες ανάμεσα στη Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί και την εταιρία Taxibeat με φόντο το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που αφορά ηλεκτρονικές πλατφόρμες μίσθωσης οχημάτων.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, το κυβερνητικό νομοσχέδιο που βρίσκεται στα χαρτιά, καταργεί και συνάμα υποχρεώνει τις εταιρίες να  μετατραπούν σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου αντί για διαμεσολαβητές όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα, ενώ μεταξύ άλλων, διάταξη του υποχρεώνει αυτές τις εταιρίες να συνάψουν συμβάσεις τριετούς διάρκειας, κάτι που βρίσκει αντίθετο το Taxibeat. Επίσης, στο φάσμα των όσων περιλαμβάνει  το σχέδιο από εδώ και στο εξής οι φορείς της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης (εφαρμογές ταξί) θα πρέπει να αδειοδοτούνται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορευματικών ή Επιβατηγών Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών, στις οποίες θα καταθέτουν σχετική αίτηση και μια σειρά δικαιολογητικών, όπως και παράβολο του Δημοσίου ύψους 1.000 ευρώ.

Δεν πρόκειται να υπογραφούν συμβάσεις

Την ίδια ώρα, κατηγορηματικός σε ότι αφορά την σύναψη συμβάσεων με τους οδηγούς που συνεργάζεται, εμφανίζεται ο ιδρυτής του Taxibeat, Νίκος Δρανδάκης ο οποίος μιλώντας στο Newpost, δικαιολογεί την άρνηση του αυτή λέγοντας ότι: «Είμαστε μια ιδιωτική εταιρία που απασχολεί 8000 οδηγούς οι οποίοι περνούν από αξιολόγηση. Έχουμε την ευκαιρία να διακόπτουμε τους οδηγούς που δεν είναι σωστοί στην δουλειά τους με βάση τον νόμο, ενώ με την σύμβαση αυτή που μας ζητούν δεν θα μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο», ενώ διερωτήθηκε από πότε και από που προέκυψε η ανάγκη να γίνει σύμβαση και ποιο πρόβλημα θα λύσει​​.

«Όλα όσα συμβαίνουν αυτές τις ημέρες με αφορμή το νομοσχέδιο είναι ένα επεισόδιο μιας μάχης του παλιού με το καινούριο. Διαβάζοντας τα όσα γράφτηκαν  τις τελευταίες ημέρες μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, ο οποίος είχε την ικανότητα να επηρεάσει ολόκληρο υπουργείο και αυτό φαίνεται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, εκπροσωπεί το παλιό».

Ο ιδρυτής της εταιρείας σημείωσε ότι η επίθεση που δέχεται κάθε άλλο παρά τυχαία δεν είναι και επισήμανε: «Το καθεστώς που θέλουν να μας επιβάλλουν είναι ασφυκτικό υπό την έννοια ότι μας υποχρεώνουν να ονομαστούμε μεταφορική εταιρία, ενώ δεν είμαστε και δεν πρόκειται να γίνουμε».

Υπογράμμισε επίσης ότι το νομοσχέδιο τον βρίσκει αντίθετο, ωστόσο άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για μια συνάντηση τόσο με τον αρμόδιο υπουργό, όσο και με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ , δηλώνοντας θετικός σε μια επί ίσοις όροις συμφωνία.

Από τη μεριά του ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος μίλησε για πολιτικές και οικονομικές σκοπιμότητες που κρύβονται πίσω από τον ιδρυτή του Taxibeat.

Mιλώντας με σκληρή γλώσσα για τον κ. Νίκο Δρανδάκη στο Newpost, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ έκανε λόγο για «νταβατζιλίκια» εκ μέρους του Taxibeat καθώς όπως ο ίδιος υποστηρίζει « η εταιρία δεν μπορεί να τιμωρεί τους οδηγούς μέσω αξιολογήσεων και ταυτόχρονα να κρατά προμήθεια ύψους 14%...αυτό δεν λέγεται εργασία, αλλά ληστεία».

«Αν λειτουργεί νόμιμα όπως λέει, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα, ωστόσο οι αντιδράσεις του κ. Δρανδάκη αποδεικνύουν το αντίθετο» δηλώνει με νόημα ο κ. Λυμπερόπουλος ρωτώντας ταυτόχρονα τον επιχειρηματία τι φοβάται και τι θέλει να κρύψει με την τακτική του αυτή.

«Αυτό που ζητάμε είναι να συνεργαστεί τόσο ο ίδιος όσο και οι υπόλοιπες πλατφόρμες και να λειτουργούν στα πλαίσια του νόμου, γιατί μέχρι στιγμής δεν υφίσταται κάτι τέτοιο από μεριά τους» συμπληρώνει ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, τονίζοντας εμφατικά ότι δεν είναι δίκαιο ο ίδιος να εργάζεται και να καταβάλει ως σαν ελεύθερος επαγγελματίας τα νόμιμα στο κράτος και άλλοι να δηλώνουν νόμιμοι αλλά να μην πληρώνουν.  

Χρ. Σπίρτζης: «Και εγώ στηρίζω την «beat» αλλά...»

Νέα παρέμβαση για το θέμα έκανε αργά το βράδυ ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος υποστήριξε πως «και εγώ στηρίζω την «beat» αλλά πρέπει να υπάρχουν κανόνες». Ο υπουργός έθεσε θέμα με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα - και θα πρέπει η Αρχή να ερωτηθεί σχετικά- καθώς η συγκεκριμένη πλατφόρμα δημοσιεύει φωτογραφία του οδηγού ταξί ενώ επιτρέπει και την δημοσίευση αξιολογήσεών του. Είπε επίσης ότι στόχος της νομοθετικής ρύθμισης δεν είναι να προωθήσει συνδικαλιστικά συμφέροντα και διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξει ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

«Φρένο» από τους Θεσμούς

Όλα αυτά γίνονται την ώρα που για το ζήτημα έκανε παρέμβαση και η Κομισιόν. Συγκεκριμένα, σε ερώτηση της «Καθημερινής» για το κατά πόσο το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου βρίσκει την Επιτροπή σύμφωνη, εκπρόσωπός της δήλωσε πως «οι θεσμοί θα εξετάσουν τα μέτρα και θα συζητήσουν με την ελληνική κυβέρνηση, για να αξιολογήσουν κατά πόσο είναι συμβατό με τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί στο πλαίσιο του μνημονίου και συγκεκριμένα με εκείνες που συνδέονται με τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την άρση των φραγμών στον ανταγωνισμό».